10 فرمون برای موتورسوار نمونه شدن


محمدعلی النجانی
۱. بر همگان واضح و مبرهن است که اولین گام خرید موتور است. حالا هر مدلی شد، شد. حتی از این موتورگازی‌ها که آبی رنگ است و باید بدوی تا روشن شود.
۲. بعد از خرید موتور، آن را به بوق مجهز کنید. بوق نه‌ها، بووووق! بوقی که صدای کامیون بدهد. تا وقتی پشت سر یکی آن را به صدا درآوردید، حداقل ۱۰ متر بپرد. حالا ۹,۷۵ را هم ۱۰ حساب می‌کنیم.
۳. از قدیم گفته‌اند وقت طلاست. پس زبانم لال، خود را علاف گرفتن گواهینامه نکنید. گواهینامه را کی داده، کی گرفته؟
۴. حالا اگر احیاناً گواهینامه را برای کرایه پلی‌استیشن خواستید، جهنم و ضرر، بگیرید. ولی خام آیین‌نامه نشوید. این سوسول‌بازی‌ها برای چهارچرخ‌ها است. همیشه حق با موتور است. کسی که حواسش به موتور نیست، خب فاتحه مع صلوات.
۵. پول حرام کلاه نکنید. مگر مغزتان دچار جویدگی شده که یک کلاه سنگین بر سرتان بگذارید؟ تابستان‌ها یک لنگ خیس را روی سرتان قرار دهید. موقع باران هم، نایلون، راهگشاست.
 ۶. اسراف‌ خیلی بد است. پس همیشه روی یک چرخ حرکت کنید. دیگر انتخاب چرخ جلو یا عقب به سلیقه خود شما!
 ۷. صفا به دسته‌جمعی بودن است. هر جا می‌روید، رفقا را خبر کنید. همه در کنار هم روی موتور بنشینید و بروید. اگر کسی هم خواست بیاید، اشکالی ندارد.
 ۸. با توجه به اینکه بار کج به منزل نمی‌رسد، پس تمامی بارها را اعم از یخچال، تلویزیون اینچ بالا، وانت نیسان و... را خیلی صاف و سیخکی ببندید و طی طریق کنید.
 ۹. مسیر صاف نروید زیرا امکان دارد خواب بر شما مستولی شود. کج و معوج بروید تا باد میان موهای‌تان بپیچد.
 ۱۰. دست آخر و به‌عنوان توصیه نهایی. اگر ناغافل، رکب خوردید و فهمیدید یک آقا پلیس بیدار در کمین است، مانند دوران مدرسه هنگام ورود ناظم به کلاس، سریع دست به سینه شوید و سر را هم پایین بیندازید تا بفهمد چه موتورسوار منظمی هستید.



آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7881/30/608606/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها