آزادی برم؟ سِدخندان برم؟ تجریش برم؟ کدومو برم؟


محمدرضا رضایی
رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای شهر تهران اعلام کرده که قرار است روی سقف و داخل تاکسی‌ها تبلیغات بشود و این یعنی هنگام سوار شدن در تاکسی باید خودمان را برای شرایط جدیدی آماده کنیم. البته ما منکر مزایای این طرح برای تاکسیرانان محترم نیستیم؛ ولی با توجه به اوضاع خاص تبلیغات در جامعه ما، احتمالاً باید شاهد اتفاقات عجیبی هم باشیم.

تصور کنید عجله دارید و تاکسی می‌گیرید و طبیعتاً انتظار هم دارید که به‌محض سوار شدن در تاکسی حرکت کنید و مثلاً تا یک ربع بعد هم در مقصد باشید. اما می‌بینید که تاکسی حرکت نمی‌کند و به‌جایش یک صدایی در تاکسی پخش می‌شود و می‌گوید که اگر عجله دارید و دیر به مقصدتان می‌رسید می‌توانید فلان موتور با فلان اسم را خریداری کنید و ایکی‌ثانیه به هر نقطه از زمین که دل‌تان خواست برسید. بله، بالاخره تاکسی چی کمتر از تلویزیون دارد؟ چطور تلویزیون قبل از شروع یک سریال پربیننده 20 دقیقه تبلیغات پخش کند، ولی تاکسی قبل از حرکت پخش نکند؟

یا مثلاً فرض کنید 500 متر مانده که به مقصدتان برسید، یهو راننده بزند روی ترمز و تبلیغات بهمان کفش برایتان پخش شود که مثلاً اگر آن را بپوشید می‌توانید کیلومترها بدون خستگی و مثل یک اسب نجیب یورتمه... ببخشید پیاده بروید و آب هم توی دل پای‌تان تکان نخورد. طبیعتاً این هم مثل تبلیغات میان‌برنامه است دیگر؛ چطور تلویزیون دقیقاً در جای حساس سریال تبلیغات پخش کند و ملت را یک‌ربع منتظر نگه دارد، آن‌وقت تاکسی همین‌طور خشک و خالی و بدون توقف تبلیغاتی شما را دم در خانه‌تان پیاده کند؟

البته این طرح یک خوبی‌هایی هم دارد؛ مثلاً وقتی در یک ظهر گرم تابستانی وسط ترافیک توی تاکسی نشسته‌اید و خیلی هم تشنه‌اید، یهو تبلیغات یک نوشابه یا آبمیوه خنک همراه با تصاویری که در دست راننده است، پخش می‌شود و شما با دیدن تصاویر نوشابه خنک، کیفور می‌شوید و چندثانیه‌ای درد تشنگی را فراموش می‌کنید. یا مثلاً به‌جای دریافت بقیه پول که به‌ هیچ کارتان نمی‌آید و فقط جیب‌تان را سنگین می‌کند، می‌توانید بن تخفیف حشره‌کش قوی دریافت کنید و حالش را ببرید.

البته بدی‌هایی هم دارد؛ مثلاً به‌جای اینکه از تحلیل اتفاقات روز جهان توسط راننده بهره‌مند شوید، باید کل مسیر را به یک مدرس کنکور گوش دهید که روی صندلی شاگرد نشسته است و برایتان فرمول حل 6 ثانیه‌ای سخت‌ترین معادلات ریاضی جهان را با آب و تاب ارائه می‌دهد و تأکید هم می‌کند که این فرمول ابداع خودش است و هیچ‌جای دیگر پیدا نمی‌شود.
به نظرم با وجود همه مزایایی که ذکر شد، همین مورد آخری کافی است برای اینکه یک هدفون و یک چشم‌بند خواب خریداری کنید و در تاکسی به مدیتیشن بپردازید!



آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7881/30/608609/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها