دستگاه محرک اولتراسوند در کشور تولید شد


دستگاه محرک اولتراسوند که در دانش و فناوری‌های پزشکی یعنی فیزیوتراپی کاربرد دارد و پیش از این وارداتی بود و تنها یک شرکت داخلی اقدام به مونتاژ این دستگاه می‌کرد، از سوی محققان کشورمان با دریافت تسهیلات از معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری به مرحله تولید رسید و صاحبان آن درصدد تجاری‌سازی این دستگاه هستند.  احسان باقری، مدیرعامل تولیدکننده دستگاه محرک اولتراسوند (شرکت صنعت قلب جهان) با بیان اینکه این دستگاه کارکردهای بسیاری برای بدن دارد، گفت: از این دستگاه برای اختلال‌هایی چون کشیدگی تاندون، مشکلات عضله، تحریک‌های عصبی و نخاعی، آسیب‎های ورزشی، رماتیسم، آرتروز، خار پاشنه، قولنج و... استفاده می‌شود. به عبارتی این دستگاه با بالا بردن گردش خون و گرمادهی عمقی، با ویبره و لرزشی که به سلول‌ها وارد می‌کند، سبب برطرف شدن کامل یا کاهش این اختلال‌ها می‌شود.
باقری افزود: این دستگاه مناسب مراکز فیزیوتراپی، مطب‌ها و حتی باشگاه‌های ورزشی است. افراد کهنسال، ورزشکاران و تمام کسانی که بدن‌شان به یکباره تحت انرژی زیاد قرار گرفته و عضله‌های‌شان کشیده شده، می‌توانند از خدمات این دستگاه بهره ببرند. مدیرعامل تولیدکننده این دستگاه با اشاره به اینکه طول درمان رایج برای رفع یا کاهش این اختلال‌ها در شرایط کنونی، بین 3 هفته تا 2 ماه است، گفت: این دستگاه با خون‌رسانی و امواج فراصوتی که وارد می‌کند، این زمان را به یک تا دو هفته تقلیل داده است. وی افزود: این خدمت جدیدی که قرار است در آینده به این دستگاه افزوده شود، کارایی آن در درمان و بهبودی سرطان است. به این‌ترتیب که در شرایط کنونی، فرد مبتلا به انواع سرطان، تحت شیمی‌درمانی قرار گرفته و داروهایی که آنها استفاده می‌کنند، با پخش در تمامی نقاط بدن، آسیب‌هایی را به برخی اعضا وارد می‌کند که یکی از این عوارض، ریزش مو است.
به گفته باقری با استفاده از این دستگاه می‌توان در بافت‌های هدف، عمل جذب دارو را سریع‌تر، بیشتر یا حتی مختص همان قسمت از بدن کرد. در کنار این مزایا، کاملاً بدون‌خطر و عارضه شناخته شدن این دستگاه، چه برای بیمار و چه برای درمانگر، آن را به جایگاه خاصی در پزشکی ارتقا داده است.
به اعتقاد وی تولید نمونه اولیه این دستگاه برای 5 نفر به شکل مستقیم اشتغال‌آفرینی داشته است. تاکنون یک نمونه از این دستگاه با موفقیت تولید شده و ما در ادامه راه، نیازمند تجاری‌سازی این محصول هستیم تا بتوانیم تولید خود را توسعه ببخشیم که در این راه، بیشتر از همیشه به کمک‌های مادی و معنوی معاونت علمی چشم دوخته‌ایم.
گفتنی است طرح تولید دستگاه پزشکی الکتروتراپی اولتراسونیک، با دریافت تسهیلات از معاونت نوآوری و تجاری‌سازی فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری به مرحله تولید رسیده است.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7881/25/608621/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها