اخبار


2 مرگ مشکوک در آخر هفته پایتخت
رد خون به مقتول رسید

گروه حوادث/ کشف اجساد دو مرد در دو حادثه جداگانه تیم جنایی پایتخت را در آخر هفته گذشته با دو معمای پیچیده رو به رو کرد.
به گزارش خبرنگار حوادث «ایران»، نخستین حادثه حدود ساعت ۱۶ روز چهارشنبه، هفدهم فروردین از سوی مأموران کلانتری 149 امامزاده‌حسن به بازپرس محمد وهابی اعلام شد.
به‌دنبال این خبر، تیم جنایی راهی محل حادثه شده و داخل اتاق‌خواب با جسد پسر 24 ساله‌ای روبه‌رو شدند که ظاهری زنانه داشت. بررسی‌های اولیه حکایت از آن داشت که از زمان مرگ حدود 2روز می‌گذشت.
برادر وی در تحقیقات گفت: خانواده‌ام ساکن شهرستان هستند و برادرم که دانشجو است برای تحصیل به تهران آمد. چند روزی بود که با برادرم تماس می‌گرفتم اما پاسخ نمی‌داد. به یکی از همسایه‌ها زنگ زدم و سراغ او را گرفتم، ولی همسایه برادرم هم خبری از او نداشت و به من گفت چند روزی است که او را ندیده است. نگران شده و به مقابل خانه‌اش آمده و پس از ورود به داخل خانه برادرم با جسد او مواجه شدم.
چند نفر از همسایه‌ها نیز در تحقیقات گفتند: ما اصلاً نمی‌دانستیم او مرد است چون همیشه موهایش را رنگ می‌کرد و لباس‌های زنانه می‌پوشید. به همین دلیل تا الان تصور می‌کردیم که او زن است.
با توجه به اظهارات همسایه‌ها و برادر متوفی، جسد برای تعیین علت مرگ مشکوک وی به دستور بازپرس شعبه دوم دادسرای امور جنایی پایتخت به پزشکی قانونی منتقل شد و تحقیقات در این خصوص ادامه دارد.

کشف جسد در میان شمشادها
بامداد پنجشنبه 18 فروردین، زن جوانی در حال عبور از بوستان بعثت در جنوب پایتخت بود که متوجه رد خونی روی زمین شد. زن جوان با کنجکاوی رد خون را دنبال کرد و در نهایت با جسد خونینی در میان شمشادهای بوستان مواجه شد. با مشاهده جسد، بلافاصله موضوع را به پلیس خبر داد و دقایقی بعد بازپرس محمد وهابی و تیم بررسی صحنه جرم در محل حاضر شدند. در بررسی‌های اولیه مشخص شد جسد متعلق به مردی حدوداً 40 ساله است. متخصصان پزشکی قانونی نیز اعلام کردند که مرد جوان با ضربه جسم نوک تیزی مانند چاقو به قتل رسیده و از زمان مرگ حدود 6 ساعت می‌گذرد. آثار ضرب و جرح روی بدن قربانی و لکه‌های خون روی دیوار که تا 6 متری اطراف جسد دیده می‌شد نشان از درگیری مقتول با عامل یا عاملان جنایت داشت. در بازرسی از جیب‌های لباس قربانی این جنایت، مدرکی که هویت او را برملا کند به‌دست نیامد و جنازه مرد ناشناس برای شناسایی هویت و مشخص شدن علت اصلی مرگ به دستور بازپرس جنایی به پزشکی قانونی منتقل شد.
زن جوان که جسد را پیدا کرده بود در تحقیقات اطلاعاتی  را در اختیار تیم تحقیق قرار داد و گفت: ساعاتی قبل از کشف جسد از کنار بوستان عبور می‌کردم که ناخودآگاه صدای مشاجره دو مرد را شنیدم که به نظرم به زبان خارجی باهم صحبت می‌کردند. با اینکه زبان آنها را متوجه نمی‌شدم اما از لحن صدا و فریادهای‌شان می‌شد فهمید که باهم درگیر شده‌اند. بدون توجه به درگیری آنجا را ترک کردم اما ساعتی بعد در حال بازگشت متوجه رد خون شدم که به جسد رسیدم. بازپرس شعبه دوم دادسرای امور جنایی پایتخت، دستور تحقیق از نگهبان بوستان و انگشت‌نگاری از جسد برای شناسایی هویت قربانی و خانواده‌اش را صادر کرد. همچنین بازپرس جنایی، دستور بازبینی دوربین‌های مداربسته داخل و اطراف پارک و شناسایی عامل یا عاملان جنایت را صادر کرد.

سرقت 400 میلیونی تعمیرکار تلفن همراه از مشتری

گروه حوادث/تعمیرکار گوشی تلفن همراه که 400 میلیون تومان ارز دیجیتال از کیف پول الکترونیکی مشتری‌اش سرقت کرده بود دستگیر شد.
سرهنگ داود معظمی‌گودرزی، رئیس‌پلیس فتا پایتخت با اعلام جزئیات این خبر گفت: چندی قبل یکی از شهروندان با مراجعه به پلیس از سرقت کیف‌پول الکترونیکی‌اش خبر داد که بلافاصله موضوع با جدیت در دستور کار کارشناسان پلیس فتا پایتخت قرار گرفت.
در بررسی‌های انجام‌شده، مشخص شد که سارق، تعمیرکار گوشی تلفن همراه هوشمند است و به‌دلیل بی‌دقتی مالباخته در نگهداری کیف پول رمزارز و نگذاشتن رمز روی برنامه‌های کاربردی گوشی تلفن همراه خود، کیف دیجیتالی پول وی توسط تعمیرکار گوشی تلفن همراه خالی شده است که این اهمال‌کاری شاکی؛ تعمیرکار موبایل را وسوسه کرده و موجودی کیف‌پول الکترونیکی وی را خالی و این سرقت را رقم زده است.
رئیس‌پلیس فتا پایتخت خاطرنشان کرد: متهم پس از تشریفات قضایی در یک عملیات غافلگیرانه به همراه ادله دیجیتالی مرتبط با سرقت یادشده، دستگیر و به پلیس فتا منتقل شد. به گفته وی، متهم در مواجهه با اسناد و مدارک فنی موجود به سرقت معادل ۴۰۰ میلیون تومانی ارز دیجیتال از کیف‌پول الکترونیکی این شهروند، اعتراف کرد و در نهایت بعد از تشکیل پرونده به همراه مستندات برای کسب تکلیف نهایی به مرجع قضایی معرفی شد. سرهنگ گودرزی با بیان اینکه افرادی که در حوزه خرید و فروش یا نگهداری ارزهای دیجیتال بدون دانش کافی و با غفلت از امنیت آن وارد می‌شوند، باید بدانند که ورود به دنیای رمزارزها، دانش و تخصص خود را می‌طلبد و هرگونه بی‌دقتی یا اعتماد در این خصوص مساوی با از دست رفتن سرمایه آنها است.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7881/22/608637/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها