شهیدان رمضان در حرم امام رئوف آرام گرفتند


گروه سیاسی: با شهادت حجت‌الاسلام محمدصادق دارایی، تعداد شهیدان حادثه تروریستی حرم مطهر رضوی به دو نفر رسید. روز سه‌شنبه و همزمان با سومین روز ماه مبارک رمضان، سه طلبه حاضر در صحن پیامبر اعظم(ص) حرم مطهر رضوی، از سوی فردی تکفیری، با ضربات چاقو مورد حمله قرار گرفتند که یک نفر از روحانیون بـه علت شدت جراحات وارده در همان لحظه جان خود را از دست داد و ۲ نفر دیگر از جمله شهید دارایی، به بیمارستان منتقـل شـدند. ضارب این سه روحانی که به همراه همدستانش، در لحظه اولیه پس از حادثه دستگیر شد، به‌نام عبداللطیف مرادی ۲۱ ساله و ازبک‌تبار است که یک سال پیش به‌صورت غیرقانونی از مرز پاکستان وارد ایران شده و سپس در مشهد اقامت گزید. او که دارای تفکرات تکفیری است شیعیان را رافضی و مجوس می‌داند و معتقد است باید خون آنان ریخته شود، ساعت ۱۳ روز سه‌شنبه ۱۶ فروردین با همراه داشتن یک چاقوی نسبتاً بزرگ وارد حرم رضوی(ع) می‌شود و ...

در صحن پیامبر اعظم(ص) منتظر می‌ماند تا به افرادی که در لباس روحانیت هستند حمله کند. او ساعت ۱۴ و ۱۶ دقیقه به‌ سمت سه روحانی حمله کرده و با ضربات چاقو آنها را مورد ضربه قرار داد. ۶ متهم به همکاری با او، از جمله دو برادر عبداللطیف مرادی نیز از سوی نیرو‌های امنیتی دستگیر شده‌اند که تحقیقات از آنها ادامه دارد. پرونده این حادثه از همان ساعات اولیه در دادسرای خراسان رضوی تشکیل شد و بازپرس ویژه قتل تحقیقات اولیه خود را آغاز کرد.
مشهد مقدس پس از این حادثه دردناک به سوگ نشست و حضور معنادار مردم در تشییع پیکر دو شهید طلبه را به نمایش گذاشت. روز پنجشنبه و پیش از آنکه خبر شهادت دومین طلبه مضروب حادثه حرم رضوی اعلام شود، پیکر شهید حجت‌الاسلام محمد اصلانی ‌با حضور اقشار مختلف مردم و مسئولان از میدان شهدای مشهد به سمت حرم مطهر امام رضا(ع) تشییع شد. شرکت کنندگان در طول این مسیر شعار مرگ بر امریکا و مرگ بر آل سعود سر دادند. پس از اقامه نماز از سوی آیت‌الله علم الهدی نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی، پیکر شهید اصلانی به سمت ‌محل تدفین واقع در جوار شهدای حادثه عاشورای حرم رضوی در سال ۷۳ منتقل شد تا این شهید رمضان حرم رضوی هم در کنار این شهدا آرام گیرد. جمیله علم‌الهدی همسر رئیس جمهور در جریان شرکت در مراسم تشییع پیکر شهید حجت‌الاسلام اصلانی، از خانواده این شهید گرانقدر دلجویی کرد.
آیین تشییع پیکر شهید محمدصادق دارایی دومین شهید رمضان هم روز جمعه با حضور پرشور مردم روزه‌دار مشهد برگزار شد. این مراسم صبح دیروز از مهدیه مشهد به سمت حرم مطهر رضوی آغاز شد و پیکر این طلبه جهادگر در آغوش حرم امام رئوف و در جوار شهید اصلانی آرام گرفت. شهید دارایی، از روز سه‌شنبه در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان امدادی شهید کامیاب مشهد بود و به گفته دکتر مسعود خانی مدیر این بیمارستان، عمل سختی را پشت سر گذاشت. اما در نهایت بر اثر عوارض ناشی از اصابت ضربات متعدد چاقو، دعوت حق را لبیک گفت.
حجت‌الاسلام احمد مروی تولیت آستان قدس رضوی در دیدار خانواده شهید حجت‌الاسلام محمدصادق دارایی، دومین طلبه شهید جنایت عناصر تکفیری در حرم مطهر رضوی، با بیان اینکه جرم این جهادگر شهید تنها محبت نسبت به اهل بیت(ع) بود، شهیدان اصلانی و دارایی، شهید سلیمانی و شهدای مدافع حرم را شهیدان راه اهل‌ بیت(ع) خواند و گفت: این روزها جزو سخت‌ترین ایام زندگی بنده است؛ در این مدت همواره جویای حال این شهید بودم و تأکید کردم هرگونه امکانات پزشکی که مورد نیاز است، برای وی تأمین خواهیم کرد و خدا می‌داند اگر برادرم بود از این بیشتر کاری نمی‌توانستم انجام دهم.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7881/1/608660/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها