اخبــــار


تشکیل پرونده مالیاتی برای 2،2 میلیون مؤدی جدید

به گفته رئیس سازمان امور مالیاتی کشور، در سال گذشته برای بیش از دو‌میلیون و دویست هزار مؤدی جدید پرونده مالیاتی تشکیل شد. به گزارش فارس، ‌داوود منظور رئیس سازمان امور مالیاتی کشور نوشت: هر چند تور مالیات فراگیر است ولی فرار مالیاتی هم به طور گسترده صورت می‌گیرد. مأموریت اصلی سازمان در سال‌جاری جلوگیری از فرار مالیاتی است. در سال گذشته برای بیش از دو‌میلیون و دویست هزار مؤدی جدید پرونده مالیاتی تشکیل شد.

وام قرض‌الحسنه تولید ۲۰۰ میلیون تومان شد

معاون توسعه مدیریت و منابع وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: تمام تلاش ما این است که بتوانیم قدرت خرید مردم را افزایش دهیم؛ به‌عنوان مثال در خصوص افزایش تسهیلات قرض‌الحسنه به بانک‌های عامل اجازه داده شده تا سقف ۲۰۰ میلیون تومان افزایش تسهیلات قرض‌الحسنه داشته باشند. به گزارش اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان البرز، ذبیح‌الله سلمانی که روز پنجشنبه همزمان با سفر رئیس جمهور به البرز آمده بود با بیان اینکه در این سفر بیشتر مسئولان ستادی در حوزه اقتصاد از جمله مدیران بانک‌ها، بورس، گمرک، بیمه‌های دولتی و خصوصی، سازمان امور مالیاتی و دیگر واحدهای تابعه وزارت امور اقتصادی و دارایی حضور دارند، افزود: با توجه به اینکه در استان‌ها در خصوص دستورات اجرایی محدودیت‌هایی وجود دارد، این حضور باعث رفع مشکلات و صدور دستورات لازم برای رفع مشکلات مردم در حوزه اقتصاد در استان خواهد بود. وی در پاسخ به سؤالی در مورد برنامه‌های دولت برای کاهش نرخ تورم در سال‌جاری اظهار کرد: وزیر امور اقتصادی و دارایی هفت محور را برای اجرا در سال‌جاری ترسیم کردند که یکی ازاساسی‌ترین این محورها کاهش نرخ تورم و رشد غیر تورمی خواهد بود. سلمانی بیان کرد که یکی از مهم‌ترین مواردی که در راستای این اهداف اتفاق افتاده تصویب کاهش پنج درصدی مالیات بر تولید است که با اجرای آن شاهد تولید ارزان قیمت و به‌دنبال آن کاهش قیمت‌ها خواهیم بود.

عزم جدی دولت برای حذف امضاهای طلایی

معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی با اشاره به بازدید رئیس جمهور از قرارگاه ساماندهی مجوزهای کسب و کار، اعلام کرد: عزم و اراده جدی دولت در تسهیل ورود آحاد ملت به کسب‌وکار، حذف امضاهای طلایی و رفع تعارض منافع در جبهه جهاد اقتصادی است. به گزارش ایرنا، «سید محمدهادی سبحانیان» معاون اقتصادی وزیر امور اقتصادی و دارایی در توئیتی نوشت: «‏بازدید ریاست محترم جمهور از قرارگاه ساماندهی مجوزهای کسب و کار در وزارت امور اقتصادی و دارایی نشانه عزم و اراده جدی دولت در تسهیل ورود آحاد ملت به کسب‌وکار، حذف امضاهای طلایی و رفع تعارض منافع در جبهه جهاد اقتصادی است. به حول‌وقوه الهی این مسیر را تا رسیدن به نقطه مطلوب ادامه خواهیم داد.» «آیت‌الله رئیسی» رئیس‌جمهور روزچهارشنبه با حضور در وزارت امور اقتصادی و دارایی از روند صدور مجوزهای کسب و کار و الکترونیکی شدن آن بازدید کرد.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7881/8/608691/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها