اخبار


قراردادی شدن کشت برنج در استان‌های شمالی
 
معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور زراعت، از قراردادی شدن کشت برنج در استان‌های شمالی خبر داد و گفت: طرح کشت قراردادی در سال زراعی پیش رو در ۴۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان‌های شمالی اجرا خواهد شد. به گزارش وزارت جهاد کشاورزی، علیرضا مهاجر در آیین نخستین کشت مکانیزه برنج کشور در آمل گفت: یکی از برنامه‌های سازمان جهاد کشاورزی این است که کشت قراردادی را در کشور احیا کند که برای شروع امسال این طرح در ۴۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی شمال کشور اجرا می‌شود.
وی افزود: در این طرح مواد اولیه کشت و کار برنج از قبیل بذر، کود، سموم شیمیایی، حمایت‌های بیمه‌ای و حتی توصیه‌های فنی در اختیار کشاورزان قرار می‌گیرد، پس از برداشت، برنج تولید شده یا شلتوک آن به قیمت روز خریداری می‌شود و هزینه‌ها در این زمان از محصول فروخته شده کم خواهد شد. معاون امور زراعت وزیر جهاد کشاورزی ادامه داد: با اجرای طرح کشت قراردادی کشاورز دیگر دغدغه مالی نخواهد داشت و براحتی حتی زمانی که قدرت تأمین نقدینگی و تأمین نهاده را ندارد می‌تواند کار خود را آغاز کند. وی افزایش درآمد کشاورزان، استفاده به‌موقع از نهاده چه از نظر کمیت و چه کیفیت را از مزایای اجرای طرح قراردادی دانست و ابراز امیدواری کرد که در سال‌های آینده استقبال بیشتری از این طرح شود تا در مدت زمان سه سال تمامی اراضی شالیزاری کشور زیر کشت قراردادی برود.

جهاد کشاورزی در اجرای قانون تسهیل مجوزها کوتاهی نکرده است

معاون برنامه‌ریزی و اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی گفت: هیچ کوتاهی در وزارت جهاد کشاورزی وجود ندارد و این وزارتخانه به تمام تکالیف خود در اجرای قانون تسهیل مجوزهای کسب و کار عمل کرده است. به گزارش صدا و سیما، محمد قربانی گفت: در حافظه آرشیو زمانی خود و صداوسیما درج شده که وزارت جهاد کشاورزی اولین دستگاهی بوده که سامانه تماس خودش را به درگاه ملی وصل کرده است. وی افزود: کارشناسان ما عنوان می‌کردند که درگاه ملی دارای اشکالاتی است و ما امروز شاهد آن هستیم. قربانی گفت: سامانه سانکا نظام مهندسی و سامانه نظام دامپزشکی وصل شده است، اما متأسفانه انقطاع ایجاد می‌کند. وی افزود: به لحاظ تعداد مجوزها هم ما از ابتدا اعلام کردیم که تعداد مجوزهای ما بیشتر است، در نهایت در هیأت مقررات زدایی ۱۵۱ مجوز کشاورزی تصویب شد و هیچ ابهامی در آن وجود ندارد. معاون برنامه‌ریزی و اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی گفت: هر هفته و هر روز با دوستانمان در وزارت اقتصاد جلسه داریم و در حال رفع مشکلات به‌ وجود آمده هستیم.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7881/9/608696/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها