اخبـــــــار


اولویت شهرسازی در نهضت ملی مسکن

 وزیر راه و شهرسازی گفت: در طرح نهضت ملی مسکن به سمت شهرسازی رفته‌ایم و در حال برطرف کردن مشکلاتی هستیم که در مسکن مهر وجود داشت. به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، رستم قاسمی تأکید کرد: در دوره جدید و در اجرای طرح نهضت ملی مسکن ما برخلاف اجرای طرح مسکن مهر بیشتر به سمت شهرسازی رفته‌ایم. وزیر راه و شهرسازی مشکل عمده طرح‌های اجرا شده قبلی در بخش مسکن را در واقع رعایت نکردن موضوعات شهرسازی عنوان کرد.
قاسمی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به اینکه مسکن مهر هنوز هم مشکلاتی دارد گفت: در شهر پردیس۱۴ هزار از متقاضیان مسکن مهر هستند که دفترچه اقساط دریافت کردند و حتی اقساط خود را  طی ۱۰ سال نیز واریز کردند اما مسکنی برای آنها احداث نشده است که باید مشکلاتی از این دست را برطرف کنیم.
وی همچنین در خصوص شهر پرند با اشاره به اینکه لازم است مردم شرایط زندگی مناسبی داشته باشند، تصریح کرد: با رئیس جمهور در خصوص رفع مشکلات زیرساختی مسکن مهر در شهرستان‌های استان البرز و همچنین سایر شهرها صحبت شده است و قرار شد در جلسه شورای عالی مسکن برآوردهایی را که برای تکمیل زیرساخت‌های باقی مانده  تقدیم ایشان کنیم تا در این خصوص راهکارهایی را در نظر گرفته و بودجه برای آن تصویب شود. قاسمی تصریح کرد: مشکلاتی که درمسکن مهر بوده در طرح نهضت ملی مسکن در حال برطرف شدن است ،به این معنا که احداث درمانگاه، مدرسه، کلانتری و سایر خدمات عمومی همزمان با ساخت مسکن انجام خواهد شد و منابع آن در صندوق ملی مسکن پیش‌بینی شده است.

امضای نخستین تفاهمنامه بین المللی صنعت نمایشگاهی بین ایران و روسیه

نخستین و مهمترین گام بین المللی صنعت نمایشگاهی در دوره جدید با حضور مدیرعامل شرکت سهامی نمایشگاه های بین المللی در روسیه و امضای تفاهمنامه بامجموعه نمایشگاه‌های بین‌المللی اکسپوسنتر مسکو، برداشته شد.
همزمان با سفر هومن رازدار، مدیرعامل شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین المللی کشورمان به روسیه و در دیدار با مدیرعامل مجموعه نمایشگاه‌های بین‌الملل یا کسپوسنتر مسکو، نخستین تفاهمنامه در حوزه صنعت نمایشگاهی بین ایران و روسیه به امضا رسید تا هر دو کشور بتوانند توانمندی ها و ظرفیت های اقتصادی یکدیگر را بهتر معرفی کنند. هومن رازدار، مدیرعامل شرکت سهامی نمایشگاه های بین المللی این تفاهمنامه را نخستین و مهمترین تفاهمنامه بین شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی ایران ومجموعه اکسپوسنتر مسکو خواند و تاکید کرد: اکسپوسنتر مسکو و شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران، مهم‌ترین متولیان نمایشگاهی منطقه هستند.
او با اشاره به نقش و اهمیت مجموعه‌های نمایشگاهی دو کشور در معرفی ظرفیت‌ها و توانمندی‌های متقابل افزود: تبادل و تهاتر فضای نمایشگاهی و همکاری‌های منسجم، مهم‌ترین موضوعات تفاهم شده است که به زودی اجرایی خواهد شد. همچنین الکسی ویالکین، مدیرعامل اکسپوسنتر مسکو گفت: براساس این تفاهمنامه، از این به بعد شاهد حضور پررنگ شرکت‌های ایرانی در مجموعه اکسپوسنترروسیه خواهیم بود.همچنین در زمینه سرمایه‌گذاری مشترک و عرضه محصولات دانش‌بنیان و نوآورانه، توافقات خوبی به دست آمد.

بهره‌برداری از نخستین بندر خشک کشور

وزیر اقتصاد در بازدیدی که به همراه مدیرعامل راه‌آهن از بندر خشک آپرین در اسلامشهر داشت گفت: این بندر خشک در سفر رئیس جمهور به این شهرستان به بهره‌برداری می‌رسد. با آغاز به کار بندر خشک آپرین در قلب کشور ضمن دسترسی آسان‌تر استان‌های صنعتی مرکزی به کالاهای مورد نیاز، هزینه نگهداری بار در کشتی‌ها و انبارهای مبادی ورودی کشور کاهش یافته و پویایی در تولید اتفاق می‌افتد.قرار است حدود ۶۰ درصد از کالاهای وارداتی کشور از طریق خطوط ریلی به بندر خشک آپرین منتقل شود و با انجام کارهای گمرکی، ترخیص و در اختیار صاحبان کالا قرار بگیرد.
سید میعاد صالحی، مدیرعامل راه‌آهن نیز گفت: توسعه آپرین در اولویت شرکت راه‌آهن است و با توجه با سرمایه‌گذاری که در این مکان انجام شده شبکه حمل بار مناسب ایجاد می‌شود. گفتنی است ،فاز نخست این بندر قرار بود در نیمه اول سال ۱۳۹۹ به بهره‌برداری برسد، اما برخی کاستی‌ها موجب شده تا امروز گمرک در آپرین مستقر نشود. وزیر امور اقتصادی و دارایی با حضور در اسلامشهر از نزدیک موانع بهره‌برداری از این بندر را بررسی کرد. سید احسان خاندوزی در پایان بازدید از این بندر گفت: با حضور
رئیس کل گمرک و مدیرعامل شرکت راه‌آهن تفاهم شد تا هرچه زودتر این اتفاق امیدوارکننده در بخش اقتصادی رخ داده و بزودی و همزمان با سفر رئیس جمهور به اسلامشهر به بهره‌برداری برسد. در صورت فعال شدن کامل این بندر بیش از ۵ هزار فرصت شغلی مستقیم و غیر مستقیم به وجود خواهد آمد.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7881/11/608700/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها