برنامه‌های دانش‌بنیان هفته آینده اعلام می‌شود


سیدرضا فاطمی‌امین، وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه برنامه وزارت صمت در حوزه دانش‌بنیان در حال نهایی شدن است، گفت: این برنامه هفته آینده اعلام می‌شود.
او در خصوص تأمین مواد اولیه واحدهای صنعتی و تولیدی تصریح کرد: پروژه اصلاح بازار کالاهای پایه را در دستور کار قراردادیم و در این راستا عرضه تلفیقی در بورس کالا راه‌اندازی شد، این موضوع مشکل تأمین مواد اولیه در حوزه ورق را حل کرد که در حوزه پتروشیمی نیز این راه‌حل را در دستور کار داریم.
وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان این‌که با این پروژه‌ها مشکلات بسیاری از واحدهای راکد حل می‌شود، ادامه داد: برخی واحدهای راکد نیز مشکلات مدیریتی دارند، اگر مدیران این واحدها به هر علتی صلاحیت حرفه‌ای لازم برای اداره این واحدها را ندارند، فعال‌سازی این واحدها از مسیرهای دیگری دنبال می‌شود. او، تأمین برق و سوخت را از دیگر دغدغه‌های فعالان دانست و اضافه کرد: این پیشنهاد هیأت دولت بوده است که در بودجه ۱۴۰۱ هزینه سوخت برای نیروگاه‌های واحدهای صنعتی و معدنی معادل قیمت سوخت برای نیروگاه‌های وزارت نیرو باشد که این موضوع در قیمت گاز واحدهای تولیدی بسیار مؤثر است و واحدهای تولیدی را تشویق و ترغیب به احداث نیروگاه می‌کند. فاطمی امین، کاهش هزینه‌های انتقال را از دیگر مزایای این مصوبه دانست و اضافه کرد: این کار بسیار مؤثر است و باعث به‌موقع رسیدن سوخت و کاهش و حذف قطعی‌های برق می‌شود.
او با اشاره به این‌که رتبه‌بندی برای واحدهای تولیدی در دستور کار است، افزود: متناسب با این رتبه‌بندی، امتیازاتی به واحدهای تولیدی داده می‌شود و یکی از این امتیازات امکان دیدارهای سریع با وزیر و معاونان برای واحدهای تولیدی است. وزیر صمت موافقت خود را با راه‌اندازی شهرک‌های صنعتی خصوصی اعلام کرد و ادامه داد: ضوابط شهرک‌های صنعتی بازنگری می‌شود تا هزینه‌های استقرار واحدها پوشش داده شود و پیگیری‌های لازم در این خصوص در حال انجام است.
وزیر صمت با اشاره به الکترونیکی شدن بسیاری از کارها و راه‌اندازی سامانه‌ها، گفت: برای مثال ثبت سفارش اکنون الکترونیکی شده است و در بسیاری از مسائل نیاز به مراجعه حضوری متقاضیان نیست که این موضوع فرایند پیش‌ روی صنعت‌گران و سرمایه‌گذاران را تسهیل کرده است.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7881/12/608704/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها