خبر خوان


طرح مبارزه با لوازم یدکی قاچاق و تقلبی موفقیت‌آمیز اجرا می‌شود
سیدمهدی کاظمی، سخنگوی اتحادیه لوازم یدکی خودرو و ماشین‌آلات گفت: طرح مبارزه با لوازم یدکی قاچاق و تقلبی مصوب مجلس است و خود را مکلف به اجرای آن و تعامل با مسئولان ذی‌ربط می‌دانیم و در صورت استفاده مجریان از متخصصان اجزا و اتصالات خودرویی و دانش و تجربه آنان، موفقیت طرح تضمین است.
او تصریح کرد: صنف لوازم یدکی خودرو و ماشین‌آلات خودرو رقابتی است و فروشندگان در تلاش هستند کالای خود را با قیمت پایین‌تر و کیفیت بهتر عرضه‌ کنند، با وجود این نفس اجرای این طرح را خوب می‌دانیم. کاظمی با اشاره به حک شدن شناسه کالا روی برخی اقلام کمک‌فنر تولید داخلی، گفت: این اقلام در بازرسی‌ها با مشکلی مواجه نیستند، اما درخصوص سایر اقلامی که شناسه کالا ندارند می‌توان با دایر کردن دفتری در اتحادیه، همه فروشندگان این قلم، تعداد کمک‌فنرهای موجودشان را اعلام کنند تا برچسب کد شناسه مربوطه را دریافت کنند.‌ به این ترتیب می‌توان امیدوار بود طی یک سال آینده هیچ کمک‌فنر خودرو بدون شناسه کالا در بازار وجود نداشته باشد.

 برگزاری همایش بزرگ تجاری ایران و روسیه
همایش بزرگ تجاری ایران و روسیه با حضور نمایندگان بیش از ۳۵۰ شرکت ایرانی و روسی روز پنجشنبه در سالن همایش‌های اتاق بازرگانی و صنعت روسیه برگزار شد. در این همایش کاظم جلالی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در مسکو، علیرضا پیمان‌پاک، رئیس کل سازمان توسعه تجارت و سرگئی کاتیرین، رئیس اتاق بازرگانی و صنعت فدراسیون روسیه، درخصوص ظرفیت‌های همکاری‌های اقتصادی و تجاری بین ایران و روسیه بویژه در شرایط کنونی سخنرانی کردند.
در ادامه این همایش، نمایندگان ۷۰ شرکت ایرانی و ۳۰۰ شرکت روسی در ۹ بخش مختلف از جمله، صنعت، فناوری، پتروشیمی، دارو، صنایع غذایی و غیره به‌صورت رو در رو با یکدیگر جلسات تجاری برگزار کردند و به مذاکره پرداختند.

خودرو سال جدید را گران آغاز کرد
سعید موتمنی، رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو گفت: با بازگشایی بازارها، شاهد افزایش قیمت در خودروهای مختلف بودیم که این افزایش در خودروهای مدل ۱۴۰۱ میانگین ۱۰ تا ۱۵ میلیون تومان بود. هنوز بازار خودرو به حرکت در نیامده است اما در همین مدت نیز شاهد افزایش قیمت در خودروهای مختلف بودیم.
او افزود: خودروهای مدل ۱۴۰۱ افزایش قیمت محسوسی را داشته‌اند، به گونه‌ای که این خودروها میانگین بین ۱۰ تا ۱۵ میلیون تومان با افزایش قیمت مواجه شده‌اند؛ به‌عنوان مثال قیمت خودروی پژو ۲۰۶ تیپ ۲ مدل ۱۴۰۰ معادل ۲۶۵ میلیون تومان و مدل ۱۴۰۱ معادل ۲۷۷ میلیون تومان است، همچنین قیمت خودروی پژو پارس مدل ۱۴۰۰ معادل ۲۸۰ میلیون تومان و مدل ۱۴۰۱ معادل ۲۹۷ میلیون تومان است. قیمت خودروی کوییک دنده‌ای مدل ۱۴۰۰ معادل ۱۹۰ میلیون تومان و مدل ۱۴۰۱ معادل ۲۲۳ میلیون تومان و قیمت پژو پارس LX مدل ۱۴۰۰ معادل ۳۳۵ میلیون تومان و مدل ۱۴۰۱ معادل ۳۵۳ میلیون تومان است.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7881/12/608706/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها