رئیس مؤسسه کار و تأمین اجتماعی

دنیای جدید؛ دنیای فروش در فضای مجازی


رئیس مؤسسه کار و تأمین اجتماعی، دنیای جدید را دنیای فروش و فعالیت در فضای مجازی دانست و به روز کردن قوانین و مقررات مربوط به مشاغل اینترنتی و ترویج و فرهنگ‌سازی در حوزه کسب و کارهای اینترنتی را از جمله برنامه‌های مهم برای ساماندهی و تسهیل شرایط فعالیت این نوع کسب و کارها عنوان کرد.
رحیم سرهنگی در گفت‌و‌گو با ایسنا درخصوص ساماندهی و گسترش قانونمند مشاغل اینترنتی و کسب و کارهایی که در بستر فضای مجازی فعالیت دارند، اظهار کرد: دنیای جدید، دنیای فروش و فعالیت در فضای مجازی است؛ بنابراین با توجه به مأموریتی که مؤسسه کار و تأمین اجتماعی دارد، می‌توانیم شرایط فعالیت این نوع کسب و کارها را تسهیل کنیم.
وی افزود: در حوزه کسب وکارهای اینترنتی یکی از مهمترین اقداماتی که در دستور کار داریم این است که قوانین و مقررات را به روز کنیم تا پاسخگوی این نوع از مشاغل و کسب و کارهای جدید باشند و اقدام دیگر ترویج و فرهنگ‌سازی در این بخش است.
رئیس مؤسسه کار و تأمین اجتماعی تصریح کرد: ما در وزارت کار تقریباً تمام این حلقه‌ها را داریم؛ در بخش روابط کار قوانین و مقررات کار، در بخش تأمین اجتماعی قوانین و حمایت‌های اجتماعی از مشاغل جدید و در بخش اشتغال و کارآفرینی، رویکردهای جدیدی که در این حوزه وجود دارند.
سرهنگی افزود: در سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای نیز از جهت به روز کردن نوع آموزش‌ها و نوع مهارت‌هایی که دنیای آینده کار نیاز دارد، آمادگی کامل را داریم و همه این حوزه‌ها نخ تسبیحی به نام مؤسسه کار و تأمین اجتماعی دارند برای اینکه بتوانند به‌طور هماهنگ با هم فعالیت و سیاستگذاری کنند.
وی تأکید کرد: دنیای آینده شاهد ظهور مشاغل جدید است و مشاغل جدید در حوزه‌های جدید مثل گیگ اکونومی (اقتصاد دیتا) یا حوزه‌های مجازی هستند که ما این حوزه‌ها را شناسایی کردیم تا هم در حوزه قوانین و مقرراتشان و هم آموزش آنها اقدام کنیم.
رئیس مؤسسه کار و تأمین اجتماعی گفت: در حال حاضر شغل‌های جدیدی مثل فریلنسرها (آزادکارها) هستند که در تعریف کار ما نمی‌گنجند و باید برای آنها فکر کرد چون تعدادشان روز به روز بیشتر می‌شود.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7881/13/608708/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها