استقلالی‌ها زیاد صحبت می‌کنند و زیاد هم گاف می‌دهند

گل‌محمدی: اصول حرفه‌ای‌ می‌طلبد در مورد مربی دیگر صحبت نکنم


یحیی گل‌محمدی، سرمربی پرسپولیس در نشست خبری پیش از بازی با آلومینیوم اراک در مرحله یک‌چهارم نهایی جام حذفی شرکت و صحبت‌های خود را در خصوص این بازی و محرومیت‌اش مطرح کرد. او درباره حکم کمیته انضباطی در محرومیت 6 جلسه‌ای‌اش در لیگ برتر گفت: «حکم کمیته انضباطی واقعاً سنگین بود و نسبت به برخی کارهایی که دوستان انجام دادند، اختلاف رأی خیلی زیاد است. به کمیته انضباطی هم گفتم تمام صحنه‌های دربی را مقابلتان می‌گذارم، دو تا سه داور بی‌طرف هم بگذارید و اگر آنها گفتند تصمیمات داور عمدی نبود، فوتبال را کنار می‌گذارم. داور از دقیقه یک شروع به یکطرفه سوت زدن کرد. نمی‌دانم از کجا فشار آوردند تا سیدعلی داور دربی شود. همه نگرانی ما این است که ببینیم چه کسی داور بازی ما می‌شود. آقایان اجازه بدهید قهرمان در زمین مشخص شود و همه چیز فوتبالی تعیین شود. باید به فدراسیون فشار بیاورند تا VAR به فوتبال ما بیاید.»
عصبانیت سرمربی پرسپولیس در دربی در خصوص لحظه تعویض بود که منجر به گل استقلال شد. او در این خصوص اظهار داشت: «برخی می‌گویند چرا ما تعویض نکردیم، همان لحظه‌ای که استقلال بازیکنان قدبلندش را به زمین آورد تعویض‌های ما هم انجام شد، اما داور اجازه نداد بازیکن ما وسط زمین بیاید. 10 نفره گل خوردیم زیرا سیدعلی اجازه‌ تعویض نداد. یکی از وظایف داور این است که بازی عادلانه و 11 به 11 انجام شود، نمی‌گویم 30 ثانیه ولی اگر سیدعلی 4 ثانیه دیرتر سوت می‌زد تعویض ما انجام شده بود.»
گل‌محمدی در خصوص فضای بیانیه‌نویسی در فوتبال کشورمان و همچنین اظهارات اخیر فرهاد مجیدی مبنی بر اینکه اگر حرکات یک مربی دیگر را من انجام می‌دادم در میدان آزادی دارم می‌زدند، گفت: «استناد باشگاه استقلال به آن بند قانونی اشتباه است، آن بند در سال 97 تغییر کرده و اطلاعات‌شان کامل نیست. آنها خیلی زیاد صحبت می‌کنند و زیاد هم گاف می‌دهند. خیلی می‌توانم در مورد اظهارات سرمربی استقلال صحبت کنم، اما اصول حرفه‌ای‌گری و مربیگری می‌طلبد یک مربی در مورد مربی دیگر صحبت نکند. حقیقتاً تیم‌ها نسبت به عملکرد داوران نگران هستند و داور نباید حامی تیمی باشد که دارد وقت تلف می‌کند. دربازی با هوادار27 دقیقه بازی خوابیده بود و خود داور با بازیکنان صحبت می‌کرد. این به غیر از پرتاب اوت و... است. 27 دقیقه! داور باید حامی تیمی باشد که قصد فوتبال بازی کردن دارد، نه برعکس.»
حامد لک، شماره یک دروازه پرسپولیس همچنان دور از تمرینات این تیم تمرین می‌کند و به نظر می‌رسد برخلاف پیش‌بینی‌ها یحیی گل‌محمدی تمایل چندانی به بخشش و بازگرداندن او به جمع هم‌تیمی‌هایش ندارد. آن هم در حالی که تصور می‌شد پس از گذشت یکی دو بازی با وساطت دیگران، لک به تمرینات برمی‌گردد. او درخصوص آخرین وضعیت حامد لک و اینکه آیا عذرخواهی او را قبول کرده یا نه، گفت: «بحث عذرخواهی و این چیزها نبوده است. شرایطی که حامد در این چند هفته داشته، خوب نبوده است، چه به لحاظ فنی و چه به لحاظ مسائل دیگر. اینکه او الان به تنهایی و با یک مربی اختصاصی تمرین می‌کند، فقط به خاطر این است که می‌خواهم کمی بیشتر نسبت به فوتبال و رفتار و مسائل فنی‌اش فکر کند. این تصمیمی است تا او بیشتر فکر کند. فکر نمی‌کنم در نهایت مشکل خاصی به وجود بیاید. قطعاً حضور حامد در روزهای آینده می‌تواند به ما کمک کند.»

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7881/16/608718/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها