معاون وزیر جهاد کشاورزی خبر داد

توسعه آبخیزداری و مقابله با بیابان‌زایی در سال جدید


توسعه آبخیزداری و مقابله با بیابان‌زایی در سال جدید شدت می‌گیرد. معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور تأکید کرد: در سال جدید فعالیت‌های آبخیزداری و مقابله با بیابان‌زایی شدت بیشتری خواهد گرفت.
به گزارش ایلنا، مسعود منصور در رابطه با برنامه سازمان جنگل‌ها در سال جدید گفت: در سال جدید محورهای چهارگانه فعالیت سازمان منابع طبیعی را ادامه خواهیم داد و با قدرت بیشتر به پیش می‌رویم. وی ادامه داد: در سال جدید اشکالات رفع تداخل اراضی را برطرف خواهیم کرد و درصد اندکی که از حدنگاری مانده را به اتمام خواهیم رساند.
رئیس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور در رابطه با توسعه فعالیت‌های آبخیزداری در سال جدید اظهار داشت: با توجه به اینکه آبخیزداری در تقویت سفره‌های آب‌های زیرزمینی، فرونشست زمین و جلوگیری از خسارت سیلاب‌ها مؤثر است، در سال جدید فعالیت‌های آبخیزداری را با رعایت اصول فنی توسعه خواهیم داد. منصور با اشاره به فعالیت‌های بیابان‌زدایی تصریح کرد: بخشی از کشور با پدیده بیابانی شدن همراه با ریزگرد با منشأ خارجی مواجه است و مقابله با بیابان‌زایی از اولویت‌های سازمان منابع طبیعی محسوب می‌شود. وی افزود: در بودجه برای مناطقی که باید به وسیله خاک‌پوش‌ها تثبیت شوند، همچنین عملیات بادشکن، بذرپاشی و مدیریت روان‌آب‌ها، ردیف اعتباری در نظر گرفته شود تا بتوانیم عرصه‌های بیشتری را در کشور تثبیت کنیم.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7886/9/609438/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها