دبیر کانون سراسری انجمن‌های صنفی کامیونداران خبر داد

نشست فعالان بخش حمل‌ونقل با دولت برای حل مشکل کامیونداران


نمایندگان تشکل‌های صنفی حمل و نقل جاده‌ای در نشستی مشکلات کامیونداران را با نمایندگان وزارتخانه‌های راه، صمت و نفت را بررسی کردند.
احمد کریمی دبیر کانون سراسری انجمن‌های صنفی کامیونداران در گفت‌و‌گو با مهر درباره جلسه نمایندگان تشکل‌های صنفی رانندگان خودروهای سنگین با نمایندگان وزارت راه و شهرسازی، وزارت صمت و وزارت نفت اظهار کرد: نمایندگان تشکل‌های صنفی تولیدکنندگان روغن موتور قول مساعد دادند تا دفاتری در پایانه‌های بار ایجاد کنند و روغن موتور بدون واسطه مستقیماً از کارخانه به راننده عرضه شود. وی تأکید کرد: همچنین قرار شد نشست دیگری هم هفته آینده میان اعضای انجمن‌های صنفی تولید روغن موتور با تشکل‌های صنفی رانندگان کامیون برقرار شود و مکانیزم تعیین قیمت روغن موتور برای فروش مستقیم به کامیونداران مورد بررسی قرار گیرد. کریمی گفت: سال گذشته قیمت روغن موتور در ۳ مرحله افزایش یافت و بعد از هر بار افزایش قیمت، روغن موتور در بازار تا چند وقت ثبات داشت؛ اما ناگهان با کمبود روغن موتور مواجه می‌شدیم؛ وقتی از تولیدکنندگان روغن موتور علت را جویا می‌شدیم، می‌گفتند نرخ‌های موجود برای ما به صرفه نیست. وی درباره نتایج این جلسه در خصوص لاستیک سنگین بیان کرد: توانستیم در این جلسه به نمایندگان وزارت صمت ثابت کنیم که سامانه «کالا»ی وزارت صمت با کمبود لاستیک سنگین برای اقلام پرتقاضا و پرمصرف مواجه است و وزارت صمت این موضوع را پذیرفت.
وی درخصوص مشکل کمبود سوخت کامیونداران هم گفت: مدیرعامل شرکت پخش موضوع کمبود سوخت ناوگان سنگین را پذیرفت.
این فعال صنفی صنعت حمل و نقل اظهار کرد: مدیرعامل شرکت پخش در این جلسه علت کمبود گازوئیل در برخی جایگاه‌های سوخت را افزایش مراجعه ناوگان سنگین به جایگاه‌های سوخت استان کرمان به دلیل رسیدن زمان برداشت محصولات تره‌بار این استان عنوان کرد که در مقطع فعلی رخ داده است.
وی درباره علت عدم عرضه گازوئیل آزاد از سوی برخی جایگاه داران هم یادآور شد: تخصیص سوخت یارانه‌ای ۳۰۰ تومانی به کامیونداران بر‌اساس پیمایش و کارکرد ماه قبل است؛ وقتی در ماه بعد، میزان کارکرد و پیمایش کامیون‌ها افزایش می‌یابد، رانندگان برای دریافت سوخت آزاد ۶۰۰ تومانی به جایگاه مراجعه می‌کنند اما برخی جایگاه داران از عرضه گازوئیل ۶۰۰ تومانی خودداری کرده و آن را لیتری ۲,۵۰۰ تومان می‌فروشند؛ حتی در برخی جایگاه‌ها، همین سوخت ۲,۵۰۰ تومانی هم یافت نمی‌شود.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7886/11/609447/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها