اخبـــــار


سقوط آزاد قیمت اوراق مسکن به ۷۰ هزار تومان

قیمت اوراق تسهیلات مسکن در روزهای اخیر به دامنه ۷۰ هزار تومان برای هر برگه بازگشته است.
در حالی که در نیمه دوم سال گذشته قیمت اوراق گواهی حق تقدم تسهیلات مسکن با نماد «تسه» در بازار سرمایه به بالای ۱۰۰ هزار تومان و حتی در برخی روزهای دو ماه پایانی سال ۱۴۰۰ به حدود 130 هزار تومان هم رسیده بود، اما از آغاز سال جاری، قیمت این اوراق کاهش یافته است. در معاملات روز گذشته، متوسط قیمت اوراق تسهیلات مسکن در نمادهای مختلف بین ۷۲ تا ۷۷ هزار تومان در نوسان بود. در ۳ نماد نیز تعدادی از برگه‌ها در قیمت ۸۱ هزار تومان به فروش رفت.

 
معاون وزیر راه و شهرسازی:
۱۵۰ هزار واحد مسکونی در کشور نوسازی می‌شود

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران گفت: براساس برنامه‌ریزی انجام شده در سال جاری ۱۵۰ هزار واحد مسکونی در کشور نوسازی می‌شود.
محمد آیینی افزود: از همه سازنده‌های بافت‌های فرسوده و غیر فرسوده درخواست می‌‌شود که با همکاری شهرداری و دولت و مردم نسبت به بازسازی بافت‌های فرسوده همکاری کنند، در گام نخست در محلات بافت‌های فرسوده برای اسکان موقت ساکنان می‌‌توانند از ۴۵ میلیون تومان وام قرض‌الحسنه با سود 4 درصد استفاده کنند. معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: در حال حاضر در سهمیه اولیه که ابلاغ شده است طی دو ماه اخیر در کل کشور ۱۵ هزار واحد به منظور نوسازی و مقاوم سازی برای دریافت وام به بانک مسکن معرفی شده‌اند که سهم بروجرد صرفاً ۳۰ واحد بوده است. وی ادامه داد: در شهرهای کوچکتر ۳۵۰ میلیون تومان قابل پرداخت است که فقط ۱۵۰ میلیون تومان آن صفر درصد است و با توجه به همکاری شهرداری و سرعت آن در صدور پروانه فرصت خوبی است تا اقدامات خوبی در زمینه نوسازی بافت‌های فرسوده صورت گیرد.

صادرات شناور گردشگری ساخت ایران به قطر

معاون امور دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان از ساخت سه فروند شناور تفریحی برای فعالیت در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر خبر داد و گفت: یکی از این شناورها به قطر صادر شد.
اسماعیل مکی‌زاده یادآور شد: یک فروند شناور گردشگری که طرح آن در قالب لنج سنبوک است پس از مراحل کنترل و بازرسی شناور و تأیید آن و به منظور فعالیت در امر گردشگری در جام جهانی 2022 به قطر صادر شد. وی با بیان اینکه سرمایه‌گذار این شناور یک قطری است، افزود:‌ هزینه ساخت این شناور با نمونه‌های مشابه‌ کشورهای همسایه مقرون به صرفه است. از سوی دیگر ساخت این شناورها علاوه بر ایجاد اشتغال برای جوانان منطقه باعث ارزآوری برای کشورمان نیز خواهد شد. معاون امور دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان با اشاره به مشخصات شناور یاد شده، ظرفیت حمل مسافر توسط این شناور تفریحی را 100 نفر با 5 اتاق مجزا در زیر عرشه و سرویس‌های جداگانه عنوان کرد و گفت: بدنه این شناور تفریحی تمام ایرانی از جنس فایبرگلاس با 41 متر طول سرتاسری، 10 متر عرض و فرم بدنه سنتی سمبوک است. مکی‌زاده برخورداری از دو موتور 650 اسب بخار مطابق با استانداردهای بین‌المللی مربوط به شناورهای تفریحی را از دیگر مشخصات فنی این شناور اعلام کرد.

پیش‌بینی ظرفیت حمل ۴ میلیون تن بار از طریق راه آهن میانه- اردبیل

سرپرست مجری راه آهن میانه- اردبیل از حمل ۲،۵ میلیون تن بار از طریق این راه‌آهن در سال اول بهره‌برداری خبر داد و گفت: پیش‌بینی می‌شود این میزان بار در سال بیستم بهره‌برداری به ۴ میلیون تن برسد.
علی کاظمی اظهار کرد: پیش‌بینی شده در سال اول بهره‌برداری ۲،۵ میلیون تن بار و ۶۰۰ هزار نفر مسافر جابه‌جا شود.

 تأمین منابع خرید تجهیزات تصفیه‌خانه شهر جدید پردیس

سرپرست شرکت عمران شهر جدید پردیس در دیدار با پیمانکار زیرمجموعه قرارگاه خاتم جهت ساخت پروژه تصفیه خانه شماره ۲ فاضلاب این شهر، اعلام کرد که خرید تجهیزات این تصفیه‌خانه در دستور کار است.
به گزارش شرکت عمران شهر جدید پردیس، عملیات اجرایی این تصفیه‌خانه در سال گذشته توسط وزیر وقت راه و شهرسازی آغاز شد و اکنون این پروژه به عنوان بزرگ‌ترین پروژه‌ زیرساختی در پردیس در حال اجراست. با توجه به لزوم هدایت فاضلاب مسکن مهر به تصفیه‌خانه شماره ۲، تکمیل این پروژه از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. با توجه به نوع قرارداد مشارکتی با قرارگاه برای اجرای این پروژه، همه هزینه‌های این پروژه به صورت تهاتر اراضی خواهد بود. در همین خصوص و به منظور تسریع در اجرای عملیات تصفیه‌خانه، با تأکید «پیمان پیرفرشی» سرپرست شرکت عمران شهر جدید پردیس، تهاترهای لازم برای تأمین منابع مالی انجام خواهد شد و در سوی مقابل انتظار از مجموعه قرارگاه جدیت بیشتر در تکمیل تصفیه‌خانه است. به گفته پیرفرشی، پروژه تصفیه‌خانه شماره ۲ فاضلاب پردیس که در دو مدل اجرا خواهد شد، باعث می‌شود فاضلاب فازهای مسکن مهر به این محل منتقل شود و دیگر مشکلی بابت فاضلاب در پردیس وجود نداشته باشد. سرپرست شرکت عمران شهر جدید پردیس گفت: تا زمان اجرای کامل این پروژه، فاضلاب فازهای 5، 9 و 11 مسکن مهر به‌طور موقت به تصفیه‌خانه شماره یک پردیس منتقل می‌شود و فاضلاب فاز 8 نیز به لاگون‌های موقت احداثی توسط شرکت عمران ایران هدایت خواهد شد.

آغاز بهسازی پایانه مسافری دریایی بندر خرمشهر برای جام جهانی ۲۰۲۲

مدیر بندر و دریانوردی خرمشهر از آغاز بهسازی و ساماندهی پایانه مسافری دریایی خلیج فارس با ۱۶ میلیارد تومان اعتبار با هدف تسهیل در جابه‌جایی مسافران دریایی در آستانه جام جهانی قطر خبر داد و ابراز امیدواری کرد ظرفیت جابه‌جایی مسافر در این پایانه مسافری افزایش یابد.
نوراله اسعدی گفت: پیرو نشست مشترک وزیر راه و شهرسازی کشورمان و وزیر حمل و نقل قطر، استانداران این سه استان جلسه‌ای را با مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با محوریت این موضوع تشکیل دادند و آمادگی لازم را برای این کار اعلام کردند. وی با بیان اینکه با توجه به زیرساخت‌ها و ظرفیت‌های مناسب پایانه مسافری دریایی خلیج فارس در بندر خرمشهر، شرایط لازم برای تردد و جابه‌جایی ایمن هواداران تیم‌های فوتبال در جام جهانی قطر از این مسیر دریایی مهیاست، گفت: برای ارائه خدمات بهتر به گردشگران و هواداران مسابقات فوتبال مبلغ ۱۶ میلیارد تومان برای تعمیرات پایانه مسافری دریایی خلیج فارس بندر خرمشهر و به‌روزرسانی امکانات و تجهیزات آن بر اساس استانداردهای مبادی ورودی و خروجی اختصاص یافت و پروژه‌های مذکور در حال انجام است و امیدواریم بتوانیم در موعد مقرر از این زیرساخت‌ها استفاده لازم را به عمل بیاوریم.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7886/11/609448/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها