خبرخوان


نان گران نمی شود

علیرضا شاه‌میرزایی، معاون تجارت و خدمات وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: هر تصمیمی در مورد نحوه توزیع یارانه کالاهای اساسی بویژه نان گرفته شود، از قبل اطلاع‌رسانی می‌شود و قرار نیست مطابق برخی رویه‌های قبلی، مردم را دچار شگفت‌زدگی کنیم.
او با اشاره به افزایش هزینه‌های نانوایان مانند نیروی انسانی، اجاره و انرژی و درخواست‌های مکرر آنان برای افزایش قیمت نان، بیان داشت: براساس قانون بودجه مصوب مجلس شورای اسلامی و طبق مصوبات ستاد تنظیم بازار کشور به هیچ وجه اجازه افزایش قیمت نان را نداریم و تأکید تمام مقامات مسئول کشور این است که مجموع پرداختی از جیب مردم برای خرید نان مکفی، نباید افزایش یابد، ولی راهکارهایی طراحی شده است که ضمن حفظ قدرت خرید مردم، مشکلات نانوایان و فعالان زنجیره آرد و گندم نیز رفع شود که بتوانند عملکرد اقتصادی داشته باشند.

عوارض پلکانی صادراتی برای تنظیم بازار داخلی

سیف‌الله امیری، مدیرکل دفتر صنایع معدنی وزارت صمت با بیان اینکه  اعمال عوارض پلکانی برای کالاها براساس بند ۸ مصوبه عوارض صادراتی مصوب 24 اسفندماه سال گذشته ستاد تنظیم بازار است، گفت: این عوارض به‌منظور تنظیم بازار داخل و تأمین نیاز مصرف‌کنندگان داخلی است تا بازار داخل به هیچ عنوان دچار تلاطم نشود.
او افزود: در شرایطی که بازار به‌صورت پایدار باشد مشکلی در تأمین و تنظیم بازار وجود ندارد، اما زمانی که شرایط بازار تحت شرایطی مانند بحران روسیه و اوکراین ناپایدار شده و بازارها رشد یک باره داشته باشند، اعمال عوارض کمک می‌کند تا قیمت‌های داخل را به‌گونه‌ای تنظیم کنیم که تولیدکنندگان، کالاهای خود را به مقدار دلخواه صادر نکنند.
مدیرکل دفتر صنایع معدنی وزارت صمت با تأکید بر اینکه اعمال این عوارض به‌منظور تنظیم بازار داخل است، افزود: هدف اصلی از اجرای مصوبه عوارض صادراتی، تأمین نیاز داخلی مصرف‌کنندگان است.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7886/12/609453/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها