نامه مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان به خودش برای صدور مجوز مدرسه غیر انتفاعی


اهواز - انتشار خبر صدور مجوز مدرسه غیر انتفاعی برای مدیر کل آموزش و پرورش خوزستان که با تأیید و امضای وی صورت گرفته است بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های خوزستان و شبکه‌های اجتماعی داشته است.
کوروش مودت که دو سال پیش به سمت مدیرکلی آموزش و پرورش خوزستان منصوب شد اخیراً در نامه‌ای به آموزش و پرورش ناحیه یک اهواز اعلام موافقت خود را با تأسیس مدرسه غیرانتفاعی خودش اعلام کرده و خواستار فراهم کردن مقدمات کار برای تأسیس آن شده است. انتقادات کاربران شبکه‌های اجتماعی از این اقدام مدیرکل بر این معطوف بود که با توجه به اینکه اداره کل آموزش وپرورش هر استان عالی‌ترین نهاد ناظر بر عملکرد مدارس غیر انتفاعی استان است، مدیرکل آموزش و پرورش استان خوزستان چگونه می‌تواند بدون بی‌طرفی بر مدارسی نظارت کند که متعلق به خودش است. نکته دیگر اینکه به گفته کاربران قبل از انتصاب کوروش مودت به این سمت که در زمان تصدی استاندار قبلی و دو سال پیش صورت گرفت، فرد دیگری کاندیدای تصدی این مسئولیت شده بود اما به‌دلیل اینکه خود صاحب مدارس غیرانتفاعی بود و به‌دلیل تعارض منافع، انتصاب او لغو شد.
با این حال مدیرکل آموزش ‌و پرورش خوزستان در گفت‌و‌گو با فارس، درخواستش برای مجوز راه‌اندازی مدرسه غیرانتفاعی برای خودش را کاملاً طبیعی خواند و گفت: همه فرهنگیان ممکن است متقاضی راه‌اندازی مدرسه یا آموزشگاهی باشند.
وی افزود: این فقط یک برگه است و ما کار خلاف قانونی را انجام نداده‌ایم بنده مثل بقیه همکاران فرهنگی فعلاً درخواست داده‌ام که بعدها می‌خواهم در ایام بازنشستگی از آن استفاده کنم.
مدیرکل آموزش‌ و پرورش خوزستان گفت: چنانچه مجوز راه‌اندازی مدرسه تصویب شد و موفق به جذب دانش‌آموز شدیم هر دو سال این مجوز باید تمدید و از حراست استعلام شود.
روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش خوزستان هم در جوابیه‌ای اعلام کرد: «ساز و کار قانونی راه‌اندازی مدرسه غیرانتفاعی به گونه‌ای است که هر شخص حقیقی و حقوقی می‌تواند با طی روند قانونی آن مدرسه تأسیس ‌کند و مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان نیز از این قاعده مستثنی نیست و مانند سایر افراد اقدام به درخواست اولیه جهت راه‌اندازی مدرسه کرده است که پس از طرح در شورای نظارت متشکل از نماینده مجلس، معاون آموزشی، امور حقوقی، مسئول امور مشارکت‌ها، دو نفر از مؤسسان، دو نفر از نمایندگان مؤسسان و... اقدامات بعدی برای راه‌اندازی این مدرسه صورت می‌گیرد.
در ادامه تصریح شده است: «مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان رئیس شورای نظارت استان است و هر درخواست تأسیس مدرسه‌ای در سطح استان می‌بایست با امضای شخص مدیرکل تأیید و ابلاغ شود.»
روابط عمومی آموزش و پرورش خوزستان اضافه کرد: «بر این اساس مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان درخواست خود برای راه‌اندازی مدرسه را به آموزش و پرورش ناحیه یک اهواز ارائه می‌دهد. این درخواست پس از طرح در شورای نظارت آموزش و پرورش ناحیه یک اهواز به شورای نظارت اداره کل آموزش و پرورش خوزستان ارجاع شد و پس از بررسی‌های صورت گرفته صرفاً با درخواست مجوز تأسیس آقای کوروش مودت موافقت شد.»
این روابط عمومی تأکید کرد: « در این مرحله هیچ گونه تخطی از قانون تعارض منافع صورت نگرفته است، چرا که تنها در صورتی از قانون تخطی انجام می‌گیرد که فرد عضو شورای نظارت علاوه بر داشتن مجوز تأسیس اقدام به راه‌اندازی مدرسه کند و حال آنکه مدیرکل آموزش و پرورش استان صرفاً مجوز تأسیس مدرسه را دریافت کرده است و تاکنون اقدامی برای راه‌اندازی مدرسه انجام نداده است.»


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7886/21/609471/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها