تولید کف‌پوش‌های رزینی از سوی شرکت دانش‌بنیان


یک شرکت دانش‌بنیان کف‌پوش‌های رزینی طراحی کرده که دارا بودن استحکام بالای فیزیکی و مکانیکی و همچنین سطح کاملاً یکپارچه از ویژگی‌های آن محسوب می‌شود.
به گزارش روابط عمومی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، پردیس رستم‌زاده مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان بساپلیمر با بیان اینکه کف‌پوش‌های رزینی که در دو نوع رزینی ضدسایش و رزینی آنتی‌استاتیک هستند، محصول تولیدی این شرکت است، گفت: کاربرد اصلی این محصول به‌عنوان پوشش‌های محافظ کف‌سازه و همچنین به‌عنوان کف‌پوش در انواع کاربری‌های صنعتی، داروسازی، بیمارستانی، پارکینگ و اداری مورد استفاده قرار می‌گیرد.
رستم‌زاده با بیان اینکه متناسب با نیاز فضا، سیستم کف‌پوش مناسب با آن نیاز و ترکیب لایه‌های مختلف به مشتری پیشنهاد داده می‌شود، افزود: از ویژگی‌های عمومی این محصول می‌توان به آب‌بند، غیرجاذب، بدون درز و سطح کاملاً یکپارچه، استحکام بالای فیزیکی و مکانیکی و دوام و طول عمر بالا اشاره کرد.
به گفته وی کف‌پوش‌های رزینی به‌دلیل ویژگی‌هایی همچون نصب آسان، یکپارچگی سطح و نبود درز، غیرجاذب بودن، حذف زوایای 90 درجه در محل اتصال کف به دیوار، دوام و استحکام بالا و قابلیت نظافت و شست‌و‌شوی آسان در کاربری‌های بهداشتی مانند کارخانه‌های داروسازی، بیمارستان و درمانگاه‌ها و کارخانجات تولید محصولات غذایی، آرایشی و بهداشتی به‌صورت گسترده مورد استفاده قرار می‌گیرند.
مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان در ادامه گفت: کف‌پوش رزینی آنتی‌استاتیک به‌دلیل فرمولاسیون ویژه‌ خود از تجمع بار الکتریکی ساکن که در اثر تردد افراد بر سطح ایجاد می‌شود، جلوگیری می‌کند و با هدایت این بار الکتریکی به چاه ارت ساختمان از وقوع حوادث ناشی از تخلیه ناگهانی بار الکتریکی مانند صدمه دیدن تجهیزات الکترونیکی، آتش‌سوزی و بروز خسارت‌های احتمالی جلوگیری می‌کند.
رستم‌زاده افزود: همچنین کف‌پوش رزینی آنتی‌استاتیک به‌دلیل توانایی در جلوگیری از تخلیه ناگهانی بار الکتریکی ساکن به‌عنوان کف‌پوش اتاق جراحی، کنترل روم، اتاق سرور و انبار مواد شیمیایی و قابل اشتعال مورد استفاده قرار می‌گیرد.
وی مهم‌ترین مزایای این محصول در مقایسه با رقبای خارجی را دسترسی آسان و سریع به آن در بازار داخلی، قیمت پایین‌تر و کیفیت هم‌رده با بهترین محصولات بین‌المللی عنوان کرد و گفت: حضور محصولات رقیب خارجی در سال‌های گذشته با توجه به تولید داخل و به‌دلیل نوسانات شدید نرخ ارز بسیار کم‌رنگ‌تر شده است.
این فعال دانش‌بنیانی با اشاره به اینکه در حال حاضر 16 نفر به‌طور مستقیم در این واحد تولیدی مشغول به کار هستند، افزود: علاوه بر این محصولات، شرکت بساپلیمر موفق به تولید هاردنر پلی آمین، به‌عنوان یکی از مواد اولیه اصلی مورد استفاده در صنعت رنگ و رزین، کامپوزیت و چسب شده است که این محصول به‌طور مستقیم در خط تولید انواع کف‌پوش رزینی مورد استفاده و مازاد تولید در اختیار سایر شرکت‌های متقاضی محصول در بازار داخلی قرار می‌گیرد.
مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان بساپلیمر با اشاره به اینکه معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری با استفاده از تجربیات پیشین به مدل بسیار کاربردی برای توانمندسازی و حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان دست یافته است، افزود: حمایت‌های این مجموعه در سطوح و مراحل مختلف در مسیر رشد و توسعه، راهکارهایی بسیار متنوع و مؤثر در اختیار شرکت‌ها قرار می‌دهد.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7886/25/609489/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها