اخبار


مهمترین خواسته‌های مردم به روایت وزیر ارتباطات

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، اشتغال، رفع گرفتاری‌های شغلی و مالی، پیچ‌وخم‌های اداری بر سر راه کسب‌وکارهای نو و تسهیل کار دانش‌بنیان‌ها را مهم‌ترین درخواست‌های مردم در ملاقات‌های رو در رو برشمرد.
‌به گزارش «ایران»، عیسی زارع‌پور در اینستاگرام خود به شرح ملاقات‌های رو در رو با مردم پرداخت و نوشت:‌ ملاقات‌های رو در روی مردمی با همکاران، مخاطبان و ذی‌نفعان حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات را خیلی دوست دارم. در این ملاقات‌ها نکاتی دستگیر آدم می‌شود که معمولاً در سازوکار عادی مکاتبات و گزارش‌های اداری مغفول می‌ماند. گاهی گره‌ای به سهولت از کار یا زندگی همکاری باز می‌شود. گاهی حقی که ضایع شده با هشدار یا پیگیری جبران می‌شود و گاهی ایده‌ای نو با مشورت، کمک و حمایت به ثمر می‌نشیند و باعث خیر می‌شود.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در ادامه نوشت: هفته قبل در نخستین جلسه ماهانه ملاقات مردمی در سال جدید، میزبان تعدادی از هموطنان و همکارانم از سراسر کشور بودم. بعضی از ملاقات‌شوندگان از شهرستان‌های دوردست آمده بودند تا از این چند دقیقه ملاقات گره از کارشان باز شود. درخواست‌های این عزیزان را در حد اختیارات و مقدورات اجابت کردم. وی خاطرنشان کرد: اشتغال، گرفتاری‌های شغلی و مالی، پیچ و خم‌های اداری بر سر راه کسب و کارهای نو و دانش‌بنیان‌ها مهم‌ترین درخواست ملاقات‌شوندگان بود. برخی هم مشاوره‌های قابل تأملی دادند که قطعاً به کارم خواهد آمد.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات:
زیرساخت‌های لازم برای پنجره واحد خدمات الکترونیکی آماده است

معاون امور دولت، مجلس و استان‌های وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از آماده شدن زیرساخت‌های لازم برای پنجره واحد خدمات الکترونیکی و تسهیل شرایط صدور مجوزها خبر داد.
به گزارش «ایران»، رضا باقری اصل با اشاره به اجرای تبصره ۴ اصلاح قانون اجرای سیاست‌های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی، گفت: مقرر شده تا دستگاه‌ها نسبت به ایجاد زیرساخت پنجره واحد و تسهیل شرایط صدور مجوزها برای ارائه خدمات الکترونیکی به کسب و کارها در درگاه ملی صدور مجوزهای کشور اقدام کنند.
وی با اشاره به اقدامات انجام شده توسط وزارت ارتباطات در این حوزه افزود: وزارت ارتباطات با تأمین زیرساخت‌های مورد نیاز از جمله سامانه، پهنای باند مورد نیاز، مرکز داده و سایر نیازمندی‌ها، بستر اجرای مصوبات هیأت مقررات‌زدایی را فراهم کرده و در فاز نخست نیز تمام استعلام‌های الکترونیکی ارائه شده توسط دستگاه‌های اجرایی در مرکز ملی تبادل اطلاعات برای درگاه ملی مجوزهای کشور، قابل ارائه است. به گفته باقری اصل، فاز بعدی این برنامه بر اساس درخواست هیأت مقررات‌زدایی، ایجاد سرویس‌های مورد نیاز برای تسهیل و تسریع در صدور مجوزهای کسب و کار دستگاه‌های اجرایی و الکترونیکی شدن همه مدارک و استعلامات و نیز اعلامی شدن بسیاری از مجوزها است که آمادگی آن هم اکنون وجود دارد.
دبیر شورای اجرایی فناوری اطلاعات همچنین گفت: مجلس شاهد گزارش وزیرامور اقتصادی ودارایی در اجرای قانون مربوط به تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار بوده است. این قانون نقش اساسی در تحقق دستور رهبر معظم انقلاب مبنی بر شعار «تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین» دارد. در این جلسه وزیر اقتصاد از وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برای ایجاد زیرساخت‌ها و الکترونیکی کردن تبادلات بین دستگاه‌ها در پنجره واحد تشکر کرد.

یوتیوب دوباره آنلاین شد

یوتیوب مشکلاتی را که باعث شده بود بعضی از قابلیت‌های این سرویس ویدیویی برای هزاران کاربر مختل شود، حل کرد.
به گزارش ایسنا، یوتیوب در توئیتی اعلام کرد همه مشکلات برطرف شده و کاربران می‌توانند وارد حساب‌های خود شوند و از نوار فهرست و ناوبری در همه سرویس‌ها (شامل یوتیوب، یوتیوب تی‌وی، یوتیوب موزیک و یوتیوب استودیو) و دستگاه‌ها استفاده کنند.
حدود ۱۰ هزار کاربر به داون دتکتور که اختلالات سرویس‌ها و اپلیکیشن‌‌ها را رصد می‌کند، اختلال در سرویس یوتیوب را گزارش کرده بودند. ورود به سرویس، سوئیچ بین اکانت‌ها و استفاده از نوار ناوبری از جمله قابلیت‌هایی بود که دچار اختلال شده بود. کاربران همچنین مشکلاتی را در دسترسی به پلتفرم تلویزیون زنده یوتیوب تی‌وی گزارش کرده بودند. بر اساس گزارش رویترز، عامل این اختلالات فعلاً مشخص نشده است.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7886/25/609493/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها