معرّفی چند مجازات جایگزین

جون عزیزت حبسمون کن


محمدرضا رضایی
اداره راهداری مراغه اعلام کرد که قاضی دادگاه بخش سراجوی مراغه، برای یک راننده بی‌احتیاط حکم جالب «تهیه و نصب تابلو و علائم راهنمایی و رانندگی در جاده مراغه – هشترود» را صادر کرد.
گفته شده این حکم مجازات جایگزین، موجب آشکارسازی و آرام‌سازی ترافیک در پیچ حادثه‌خیز جاده مراغه – هشترود خواهد شد. ما هم ضمن تقدیر از این اقدام مؤثر، برای جرایم زیر چند مجازات جایگزین پیشنهاد می‌کنیم.
1. اخلال در بازار ارز: پیشنهاد می‌شود برای اینکه اخلالگران و سوداگران بازار ارز بفهمند بالا و پایین شدن قیمت ارز چه تبعاتی برای شهروندان دارد، ویروس یکی از بیماری‌های نادر و خطرناکی که داروی آن وارداتی است و به قیمت ارز وابسته است، به بدن اخلالگران مذکور تزریق شود و سپس نامبردگان در ناصرخسرو رها شوند تا اگر توانستند داروی مذکور را پیدا کرده و جان خود را نجات دهند. لازم است قبل از رهاسازی مجرم تمام ثروتش مصادره شده و فقط به اندازه نصف حقوق ماه یک کارمند، به وی پول داده شود.
2. دلالی در بازار میوه: برای تنبیه سوداگران بازار میوه، ابتدا باید جریمه سنگینی تعیین شود؛ سپس باید دلالان را مجبور کرد تا شخصاً زمینی را شخم بزنند، سپس میوه‌ای را بکارند و در سرما و گرما با یک زیرپوش بالای سر محصول بایستند و خودشان کود مورد نیاز کشاورزی را مستقیماً از احشام تهیه کنند و بعد از اینکه محصول به‌ بار نشست، خودشان شخصاً آن را بار وانت کرده و به شهر آورده و با قیمت منصفانه‌ای بفروشند. سپس اگر توانستند با پولش جریمه سنگین را بپردازند، وگرنه که تا آخر عمر از خوردن هر میوه‌ای محروم شوند.
3. تولید خودروی بی‌کیفیت: مجازات اینها تقریباً ساده است. فقط یک روز در مراحل تست تجهیزات ایمنی خودرو، به‌جای آن آدمک چوبی تیره‌بخت که پشت فرمان می‌نشانند، باید یک تولیدکننده خودروی بی‌کیفیت بنشیند؛ اگر زنده ماند جرمش بخشیده خواهد شد. اما اگر مرد، وی را با استفاده از جادو و جمبل دوباره زنده می‌کنند و مجبور می‌شود تا با خودروی تولید خودش به یک مسافرت جاده‌ای برود و برگردد.
4. خفت‌گیری: خفت‌گیران باید مجبور شوند به شهروندان آموزش دفاع شخصی و روش‌های مقابله با خفت‌گیری را مجانی آموزش دهند و در کلاس‌ها نیز شهروندان تمام فنون آموزشی را روی خود خفت‌گیر پیاده کنند. همچنین ماهی یک‌بار فضای خفت‌گیری شبیه‌سازی می‌شود و طی آن شهروندان جلوی یک خفت‌گیر را می‌گیرند و ضمن خواباندن دوتا چک نر و ماده زیر گوش خفت‌گیر مذکور، مایحتاج ماهانه خود را از او می‌گیرند. البته پس از پایان شبیه‌سازی مبلغ خفت‌گیری‌شده از شهروندان پس گرفته می‌شود و برای شبیه‌سازی بعدی نگهداری خواهد شد.
۵. مافیای گوشت: از آن‌جایی که گرانی گوشت باعث حذف این کالا از سفره مردم می‌شود، مافیای گوشت نیز باید مجبور شوند پنج سال تمام فقط تخم‌مرغ و سویا بخورند.اگر کسی از مجرمین تخلف کرد و گوشت خورد، او را با یک لباس کاملاً قرمز، به‌مدت ۱۰ ساعت وسط زمین گاو بازی ول می‌دهیم تا برای نجات جانش از دست گاوهای وحشی فرار کند. مطمئن باشید اگر وی زنده از زمین گاوبازی بیرون بیاید، دیگر تا آخر عمرش سمت هیچ گاو و دام دیگری نمی‌رود و درنتیجه بازار گوشت قرمز به آرامش خواهد رسید.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7886/30/609507/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها