۱۰ فرمون برای اعتلای فرهنگ آپارتمان‌نشینی


محمدعلی النجانی
۱. اگر در این اوضاع قاراشمیش مسکن، توانسته‌اید آپارتمانی اختیار کنید، خداقوت دلاور، خسته نباشی پهلوان!
۲. هنگام بازگشت به منزل، همسایه‌ها را در جریان قرار دهید تا از نگرانی خارج شوند. برای این امر در پله‌ها یورتمه بروید و پاها را با قدرت چندین تُن بر میلی‌مترمربع، روی آنها بکوبانید.
۳. تمام هم و غم خود را بر جمله طلایی «مصرف بی‌رویه، کار خیلی بدیه» بابابرقی بگذارید. پس صدای تلویزیون را به حدی برسانید تا دیگران نیز از آن مستفیض شوند و وسایل خود را خاموش کنند.
۴. از قدیم گفته‌اند «زن و شوهر دعوا کنند، ابلهان باور کنند» و البته ما هم این را قبول داریم. پس هوار بزنید، همسایه‌ها ابله نیستند. زندگی را بی‌نمک ول نکنید.
۵. کبابی را که باد می‌زنید تا به نیش بکشید، دودش را به سمت همسایه‌ها فوت کنید تا با وصف عیش، پنجاه درصد از آن را کسب کنند.
۶. پول شارژ را داخل یک قلک، قطره قطره جمع و همه را یهویی پرداخت کنید. این‌جوری مدیر ساختمان می‌تواند پول را به یک زخمی بزند.
۷. آشغال‌ها را به نحوی حمل کنید که چلیک چلیک آب زباله‌های‌تر به‌دنبال شما ردگذاری کند؛ زیرا حادثه خبر نمی‌کند. شاید یکهو کلوخی یا فضاپیمایی بر سرتان فرود آمد و آدرس بالکل از کله‌تان پرید.
۸. شادی‌هایتان را با همسایه‌ها فیفتی فیفتی کنید. هر زمان تولدی به صرف الویه داشتید، کلیه کفش‌ها را قطاری روی پله‌ها بچینید تا آنها از دیدن این همه خوشحالی شما مشعوف شوند.
۹. مشاعات را نصب‌العین خود قرار دهید. هر چه در آنجا جلوی چشم دیدید، فوری و فوتی به کار بگیرید. پس دیگر نگران کمبود وسایل نباشید.
۱۰. تک‌تک فضاها را به نحو احسن به کارگیری کنید، مثلاً دیوار انباری را قفسه‌ بزنید و به بقال محل اجاره دهید. یا از عابرین که به تنگ آمده‌اند، پول بگیرید و بگویید مستراح کجاست.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7886/30/609509/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها