چرا نباید روزه بگیریم؟


محمد کوره‌پز
البته واضح و مبرهن است که روزه گرفتن کار خوبی نیست و همه‌اش ضدحال است. یعنی هرچی که آدم از آن حال می‌کند را در روزه ممنوع کرده‌اند.
مثلاً ما باید قبل از اذان صبح بیدار بشویم و سحری بخوریم. در حالی که ما لنگ ظهر هم حال نداریم بلند شویم. ساعت خواب‌مان به هم می‌ریزد.
یکی از دلایل روزه گرفتن این است که انسان حال فقرا و گرسنگان را درک کند. ولی ما وقتی گرسنه می‌شویم آن روی سگ‌مان بالا می‌آید و رمز گوشی‌مان را هم فراموش می‌کنیم چه برسد به حال فقرا.
ضدحال بعدی اینکه در روزه یک نخ سیگار ناقابل هم نمی‌شود کشید. ما اگر نکشیم نه تنها کلاس‌مان پایین می‌آید بلکه اعصاب‌مان هم مگسی شده و با همه دست به یقه می‌شویم.
مشکل دیگر این است که ماه رمضان از بقیه ماه‌ها خیلی طولانی‌تر است، مثلاً اگر الان ماه شعبان بود تا حالا تمام شده بود. ولی روزهای ماه رمضان هی طول می‌کشد و هی طول می‌کشد.
روزه گرفتن برای آبمیوه‌فروشی‌ها و چلوکبابی‌ها و فلافلی‌ها هم ضررهای سنگین به‌دنبال دارد و هر سال ماه رمضان سهام ساندویچی فری کثیف روزی 5 درصد منفی می‌خورد.
ضمناً من علاوه بر زخم معده، زخم روده و زخم مری و زخم کبد و زخم اثنی عشر هم دارم و دکتر گفته اگر یک دقیقه غذا نخوری می‌میری.
در ضمن تظاهر به روزه‌داری هم کار خوبی نیست و فریب افکار عمومی می‌باشد پس حتماً باید جلوی چشم مردم روزه‌دار یک چیزی بلُمبانیم.
با تمام اینها ما برای همدلی با روزه‌داران، در تمام مراسمات توزیع افطاری در اقصی نقاط کشور شرکت می‌نماییم. فقط لطفاً در ظرف یک بار مصرف بریزید. قابلمه نداریم.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7886/30/609511/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها