در گالری‌ها چه خبر؟


مریم سادات‌ گوشه / گالری‌ها در آخر فروردین ماه هم آثار هنرمندان را روی دیوار بردند. برخی هم به‌صورت مجازی نمایشگاه برگزار کردند. آرتیبیشن از 19 فروردین ماه نمایشگاه گروهی «تصویر، هنرمند، طبیعت» را به‌صورت آنلاین در سایت گالری به نمایش گذاشته و تا 28 فروردین ماه هم این نمایشگاه ادامه دارد.
این نمایشگاه با منتخبی از آثار هنرمندان، رضا هدایت، شانلی مؤمنی، حسین خوش‌رفتار، سمانه صالحی‌ابری، امین رستمی‌زاده، محبوبه خوش‌نظر، سعید امدادیان و ابراهیم گنجیان، نگاه به طبیعت دارد؛ طبیعتی که هنرمندان این نمایشگاه با جلوه‌ای دیگر نشان داده‌اند و در پی دریافت نگاه ویژه نگارگر به هستی و طبیعت است.
اما گالری مژده این بار مجموعه‌ای از آثار شاخص خوشنویسی کلاسیک ۲۳ استاد خوشنویس معاصر ایران با نام «نقش خیال» را به نمایش می‌گذارد. این نمایشگاه از 26 فروردین ماه آغاز می‌شود و تا 9 اردیبهشت ماه در معرض دید علاقه‌مندان هنرهای تجسمی است. این نمایشگاه که به مناسبت ماه مبارک رمضان برپا شده، در‌برگیرنده مجموعه آثاری با موضوع بسم‌الله، آیات شریف قرآن کریم و اسماء متبرکه است.
در این نمایشگاه آثاری از محمد احصایی، نصرالله افجه‌ای، جواد بختیاری، کاوه تیموری، صداقت جباری، فرشته حسینی، بهرام حنفی، محمد حیدری، الهه خاتمی، علی‌اکبر رضوانی، رضا رینه‌ای، راضیه سپهر، علی شیرازی، اسرافیل شیرچی، عین‌الدین صادق‌زاده، حسین غلامی، مهدی فلاح، امیراحمد فلسفی، یدالله کابلی، حسین کاشیان، مجتبی ملک‌زاده، کیارش یعقوبی و زنده‌یاد رضا مافی به نمایش در می‌آید.
گالری ژاله هم از 26 فروردین ماه نمایشگاه نقاشی برپا خواهد کرد.«خواستن و خاستن» نام نمایشگاه نقاشی مینا دیده‌بان است که هر روز به‌جز شنبه‌ها از ساعت ۱۳ تا ۲۱ و در روز افتتاحیه از ساعت ۱۶ تا ۲۱ با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در این گالری برپاست. در بخشی از استیتمنت نمایشگاه آمده:«من به طلب رنج زایش آمدم. رنج زایش بر تو باریده؟ یا چون من به انتظار دعای ماهیانی هنوز؟ هنوز انتظار می‌کشی به تعمید خون؟ به آدمیانی که به گشودنش قرن‌هاست‌ امید دارند؟»


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7886/31/609533/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها