ویارئال، بایرن و فوتبال اروپا را شوکه کرد

زیردریایی شگفت‌انگیز


شگفتی‌سازی کامل شد و زیردریایی زرد از روی غول باواریایی عبور کرد. این توصیف مرحله نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان اروپا است. جایی که تیم اسپانیایی ویارئال موفق شد بایرن مونیخ، یکی از بهترین تیم‌های قاره اروپا را از دور این رقابت‌ها حذف کند.
وقتی قرعه مرحله یک چهارم نهایی مشخص شد همه از مسیر آسان بایرن برای صعود به نیمه نهایی حرف می‌زدند. اما زمانی که بازی رفت با نتیجه 1-0 به صعود ویارئال به پایان رسید مشخص شد که پیش‌بینی‌ها درست نبوده، با وجود این باز هم اکثر کارشناسان بر این باور بودند که بایرن در بازی برگشت نتیجه را در زمین خود جبران خواهد کرد.
برخلاف پیش‌بینی‌ها اما ویارئال حالا در نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان است. تیم اونای امری پاسخ کوبنده‌ای داد به همه کسانی که این تیم را نادیده گرفته بودند و با پیروزی 2 بر یک در مجموع دو دیدار، یکه‌تاز فوتبال آلمان را برای دومین سال پیاپی از مرحله یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا حذف کرد. تیم اسپانیایی در آلیانتس آر‌نا یک بر یک بایرن را متوقف کرد تا با پیروزی یک بر صفر بازی رفت به نیمه‌نهایی برود. ساموئل چاکووئزه در دقیقه 88 در باواریا گل زد و جایگاه تیمش را در میان چهار تیم برتر اروپا تثبیت کرد.
مهاجم نیجریه‌ای که از محصولات آکادمی زیردریایی زرد است و تنها 22 سال دارد، با گل خود مزد بازی خوب و حساب شده تیمش را داد که یکی از بهترین بازی‌های خود در تاریخ لیگ قهرمانان را انجام داد. بایرن مقابل میهمان همه کار کرد اما فقط یک بار به وسیله روبرت لواندوفسکی مقاومت این تیم را در هم شکست.
انتقاد از مولر
یولیان ناگلزمان مربی بایرن‌مونیخ بعد از این حذف گفت دیگر نمی‌توان فصل تیمش را موفق دانست. او از توماس مولر انتقاد کرد که یک فرصت عالی را در نیمه دوم از دست داد، این موقعیت یکی از 23 ضربه بایرن‌مونیخ در این بازی به سمت دروازه ویارئال بود.
ناگلزمان گفت: «توماس باید آن را گل می‌کرد، در یک بازی در این سطح موقعیت‌های این‌چنینی زیاد پیش نمی‌آید.» مربی 34 ساله البته تیمش را شایسته پیروزی دانست: «بازی رفت کلیدی بود، ما آنجا دوئل را باختیم چون خوب بازی نکردیم اما در این بازی از نظر تاکتیکی خوب بودیم و یکی از بهترین بازی‌های چند ماه اخیر را انجام دادیم.»
یک باشگاه کوچک
امری هم که تیمش با پیروزی 3 بر صفر در تورین، یوونتوس را حذف کرده بود، گفت: «حس فوق‌العاده‌ای داریم، برای ما آسان نبود. ما یک باشگاه کوچک هستیم از یک شهر کوچک، چیزی مثل آستریکس و اوبلیکس. ما قدم به قدم جلو می‌رویم، یک‌چهارم‌نهایی خیلی سختی داشتیم.»
تیم امری در این بازی بسیار هوشیار بود و یکی از ابزارهای این تیم برای مقابله با بایرن پهن کردن تله آفساید بود. در نیمه اول، بایرن تلاش کرد روی ضربه ایستگاهی یاشوا کیمیش از میهمان پیش بیفتد اما درست قبل از اینکه ضربه زده شود، بازیکنان ویارئال به سمت وسط زمین دویدند و نتیجه این شد که چند ستاره بایرن مثل احمق‌ها در موقعیت آفساید قرار بگیرند. این مستلزم تلاش و هماهنگی فوق‌العاده‌ای است چون اگر یک نفر کمی دیر حرکت کند، بایرن با آسان‌ترین موقعیت گلزنی ممکن روبه‌رو می‌شود اما ویارئال به درستی برنامه را اجرا کرد تا مشخص شود کار امری در این تیم تا چه حد تأثیرگذار بوده است. تاکتیک‌های مربی سابق آرسنال در دو بازی مقابل بایرن جواب داد و او حالا منتقدانش را به طرفدار تبدیل کرده است. بعد از قهرمانی فصل قبل در لیگ اروپا حالا امری و ویارئال شانس قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا را دارند، آیا می‌توانند؟


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7886/17/609567/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها