صعود رئال به لطف اثر هنرمندانه مودریچ


لوکا مودریچ در حالی که سه‌شنبه شب صدمین بازی خود را در لیگ قهرمانان اروپا انجام داد، بدون شک بهترین پاس گل این فصل و شاید چند دهه اخیر را در این رقابت‌ها داد و یک شب خاطره‌انگیز را برای رئال مادرید رقم زد.
ستاره 36 ساله با پاس خود رودریگوی تعویضی را در موقعیت گلزنی قرار داد تا این بازیکن در آخرین دقایق بازی مرحله یک چهارم نهایی گلی بزند که نتیجه بازی را 3 بر1 کرد و بازی را به وقت اضافه کشاند. در وقت اضافه هم کریم بنزما دوباره در نقش ستاره تیم ظاهر شد. رئال مادرید در نهایت با وجود شکست 3 بر2 در پایتخت اسپانیا، در مجموع با نتیجه 5 بر4 به پیروزی رسید و به نیمه‌نهایی صعود کرد.
در حالی که مادرید با نتیجه 3 بر0 عقب بود و با این نتیجه حذف می‌‌شد، مودریچ توپ را با قسمت بیرونی پای راست خود به شکل قوسی ارسال کرد و آن را دقیقاً جلوی پای رودریگو وینگر برزیلی  انداخت تا او به راحت‌ترین شکل ممکن توپ را تبدیل به گل کند. مودریچ به دنیای فوتبال نشان داد که چرا توپ طلا را در تالار افتخارات خود دارد. در شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌ها بسیاری از هواداران و کارشناسان به تمجید از مودریچ و پاس شگفت‌انگیز او پرداختند و آن را به یک اثر هنری تشبیه کردند.
بازی تا آن لحظه شکننده بود، تیم آنچلوتی برنامه مشخصی نداشت و تنها اتکایش به برتری دوگله بازی رفت بود. مربی ایتالیایی خواسته بود دفاع کنند و اگر توانستند با بنزما و وینیسیوس جونیور ضدحمله بزنند اما تیم توماس توخل تا دقیقه 80 نفس میزبان را گرفته بود.  چلسی 3 گل زد و خشم، برنابئو را گرفت. ابتدا میسون ماونت گل زد، بعد رودیگر  و زمانی که تیمو ورنر گل سوم را زد، به نظر می‌‌رسید رئال آماده یک شکست مفتضحانه دیگر است مثل همان که سه هفته پیش در ال‌کلاسیکو مقابل چلسی متحمل شده بود.
توخل بخوبی دست آنچلوتی را خوانده بود و می‌‌دانست چه کار کند تا رئال را از نفس بیندازد. آنها خیلی هوشیارانه راه‌ها به سمت بنزما را بسته بودند و این فرانسوی در بیشتر بازی از دریافت خدمات محروم بود. سه لحظه از درخشش فردی کفه بازی را به نفع رئال سنگین کرد، یکی از کورتوآ، دیگری از مودریچ و سپس از بنزما. ضمن اینکه ادواردو کاماوینگا از وقتی به بازی آمد، خیلی به درد خورد و در وقت اضافه باعث سلطه مادرید بر خط میانی شد.
رئال مادرید بازیکنانی تأثیرگذار مثل بنزما، کورتوآ و مودریچ دارد که این آخری در پایان 120 دقیقه به خاطر تلاش فوق‌العاده‌اش در 36 سالگی بشدت از سوی هواداران حاضر در ورزشگاه تشویق می‌‌شد؛ با این ستاره‌ها – حتی با وجودی که پا به سن گذاشته هستند - هیچ وقت نمی‌توانید رئال مادرید را در هیچ جامی بدون شانس بدانید.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7886/17/609569/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها