75 درصد انگلیسی‌ها نخست‌وزیر خود را دروغگو می‌دانند

جانسون روی لبه تیغ


شقایق بردبار/ در پی انتشار اخباری مبنی بر جریمه شدن «بوریس جانسون» نخست‌وزیر انگلیس و «ریشی سوناک» وزیر دارایی‌اش به‌دلیل نقض قوانین کرونایی، نتایج یک نظرسنجی نشان داد 61 درصد مردم این کشور خواهان استعفای وی از پست خود هستند. این در حالی است که وی تأکید کرده حاضر به استعفا نیست.
به گزارش سایت روزنامه «نیواستیتسمن»، بعد از اینکه برای اولین بار در تاریخ انگلیس یک نخست‌وزیر این کشور اعتراف به اشتباه خود کرد و رهبر حزب کارگر، حزب رقیب خواهان استعفای او شد، شرکت نظرسنجی یوگاو، نظرسنجی جدیدی ترتیب داد که دیروز نتایج آن منتشر شد و نشان داد، مردم این کشور نیز همانند «کی یر استارمر»، رهبر حزب کارگر خواهان استعفای نخست‌وزیر خود هستند. بنا بر این نظرسنجی درحالی 61 درصد مردم خواهان استعفای «بوریس جانسون» هستند که شمار کسانی که واقع بین هستند و معتقدند او تحت هیچ فشاری حاضر به کناره‌گیری نخواهد شد 10 درصد است. اما همان‌ها نیز خواهان کناره‌گیری «جانسون» از سمت‌اش هستند. وضعیت «ریشی سوناک» نیز چندان بهتر از رئیس خود نیست و 59 درصد خواهان استعفای او هستند و تنها 15 درصد فکر می‌کنند که او استعفا خواهد داد. این نظر سنجی همچنین نشان می‌دهد 75 درصد انگلیسی‌ها نخست‌وزیر خود را مردی دروغگو می‌دانند و معتقدند او درباره اینکه ناآگاهانه قوانین کرونایی را زیر پا گذاشته است، دروغ می‌گوید.
به گزارش «یورو نیوز»، رسوایی «پارتی گیت» بعد از آن آغاز شد که رسانه‌ها فاش کردند، در ایامی که طبق قوانین کرونایی هیچ کس حق تجمع نداشت و مردم در خانه‌های خود محبوس شده بودند، دولت «بوریس جانسون» اقدام به برپایی یک میهمانی کرد. این رسوایی باعث شد، ده‌ها نفر از دولتمردان و سیاستمداران انگلیسی به خاطر شرکت در این میهمانی مورد بازخواست قرار گیرند و چند نفری هم استعفا کنند. اما «بوریس جانسون» که در رأس این میهمانی قرار داشته حاضر به استعفا نشده و اعلام کرده، متوجه نبوده قوانین کرونایی را زیر پا می‌گذارد. او بعد از انتشار خبر جریمه شدن به خاطر نقض قوانین نیز تنها گفت که این جریمه را پرداخت کرده و بابت اشتباه خود «عذرخواهی» هم کرده است. اما در پاسخ به سؤال خبرنگار «اسکای نیوز» درباره اینکه آیا این وضعیت می‌تواند او را متقاعد کند که استعفا دهد، پاسخ داد که می‌خواهد وظایف خود را تمام و کمال انجام دهد.
به گزارش سایت شبکه خبری «بی بی‌سی»، «جانسون» در حالی پرداخت جریمه را کافی دانسته و از استعفا خودداری می‌کند که بسیاری از مردم انگلیس که در اوج قرنطینه‌های کرونایی به دلایل مختلف به اتهام نقض این قوانین جریمه شده بودند و همین طور کسانی که یکی از اعضای خانواده خود را به خاطر کرونا از دست داده‌اند، معتقدند هیچ راه فراری برای «بوریس جانسون» و «ریشی سوناک» نیست و آنها نباید به کار خود ادامه دهند. آنها اصرار نخست‌وزیر و وزیر دارایی برای ابقا را «بی شرمانه» خوانده‌اند.
به دلیل خودداری نخست وزیر از استعفا، رهبران احزاب اپوزیسیون همچون حزب کارگر، حزب لیبرال دموکرات و حزب ملی اسکاتلند، که همسو با مردم انگلیس هستند، خواهان بازگشت پیش از موعد نمایندگان مجلس عوام از تعطیلات عید پاک شده‌اند. آنها قصد دارند در نشستی فوری در این مجلس نخست‌وزیر و وزیر دارایی‌اش را مورد سؤال و جواب قرار دهند. این در حالی است که در حزب «بوریس جانسون» نیز اختلاف‌ها بالا گرفته است و در حالی که اغلب آنان از نخست‌وزیر حمایت می‌کنند، نایجل میلز‌، از اعضای ارشد حزب محافظه کار خواهان استعفای نخست‌وزیر شده و به «بی بی‌سی» گفته است که اقدام جانسون غیر قابل دفاع است.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7886/4/609609/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها