تحلیل روز


  وفا: یک جوان فلسطینی به ضرب گلوله نیروهای رژیم اشغالگر که به شهر «نابلس» واقع در شمال کرانه باختری یورش برده بودند، به شهادت رسید.
     حریت:  کمال قلیچدار اوغلو، رهبر اپوزیسیون اصلی ترکیه از تصمیم نظام قضایی این کشور برای انتقال پرونده ترور جمال خاشقجی به عربستان سعودی انتقاد کرد و با ادعای اینکه اردوغان با انتقال محاکمه خاشقجی در ازای دریافت پول از عربستان سعودی موافقت کرده است، او را متهم کرد که با سپردن محاکمه قتل خاشقجی به عربستان سعودی، به اعتبار دولت ترکیه آسیب وارد کرده است.
     تایمز: با افزایش روس هراسی کشورهای غربی بعد از عملیات نظامی روسیه در اوکراین وبا وجود هشدار مسکو، سوئد بالاخره اعلام کرد که قصد دارد به ناتو ملحق شود.
     بلومبرگ: وزارت جنگ رژیم صهیونیستی خبر داده در یک سالی که از پیمان ابراهیم و انعقاد توافق عادی‌سازی روابط با برخی کشورهای عربی می‌گذرد،  ارزش صادرات نظامی این رژیم به کشورهای عربی به حدود 800 میلیون دلار رسیده است.
       بغداد الیوم: دادگاه تحقیق شهر «عماره» در جنوب شرق عراق حکم جلب «محمود صرخی» را صادر کرد. این در حالی است که دفاتر فرقه الصرخی نیز در شماری از شهرهای عراق بسته شد.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7886/4/609613/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها