دیگه چه خبر؟


بهانه جدید امریکا برای جلوگیری  از ورود ایرانی‌ها

 خبر اول اینکه، مأموران گذرگاه‌های مرزی امریکا با پرسیدن سؤال‌های بی‌مورد درباره خدمت نظام وظیفه از ورود ده‌ها ایرانی به ایالات متحده جلوگیری کرده‌اند. یکی از افرادی که از ورودش به امریکا جلوگیری شد، «مو طغرایی» بود. این فرد ایرانی-کانادایی هنگامی که قصد پرواز به امریکا داشته، به‌دلیل گذراندن خدمت سربازی در سپاه آن هم چند دهه قبل در «فرودگاه کالگری» کانادا توسط مأموران امریکایی مورد بازجویی قرار گرفت و در آخر هم ویزایش باطل شد. به گزارش ایسنا، بیش از ۲۴ نفر از کسانی که خدمت سربازی‌شان را در سپاه پاسداران گذرانده‌اند تجربیات‌شان را با پایگاه اینترسپت در میان گذاشته‌اند. این مردان اکثرا ایرانی- کانادایی هستند اما برخی از آنها نیز‌ زاده استرالیا و یا اتحادیه اروپا بوده‌اند.

ادعای امریکا علیه ایران در خصوص نقض حقوق بشر

 خبر دیگر اینکه،وزارت امور خارجه امریکا در بخشی از گزارش سالانه خود مدعی نقض حقوق بشر از سوی ایران شد.در این گزارش دولت امریکا با نادیده گرفتن استانداردهای دوگانه‌ای که تاکنون در قبال دیگر کشورها به کار بسته و نتایج زیان‌باری از جمله در زمینه حقوق بشر به بار آورده است که از جمله آنها می‌توان به فروش تسلیحاتی به ارزش میلیون‌ها دلار به عربستان سعودی اشاره کرد که علاوه بر دامن زدن به رقابت تسلیحاتی در منطقه، بر سر غیرنظامیان یمنی آوار شده‌اند، مدعی شده است، آن‌چه «مداخله ایران در مناقشات مسلحانه و حمایت از گروه‌های تروریستی در منطقه» عنوان شده، از موارد نقض حقوق بشر توسط ایران است.

انتقاد مقام چینی از سیاست‌های اقتصادی امریکا در قبال ایران

 شنیدیم که،سخنگوی وزارت امور خارجه چین در پیامی توئیتری با اشاره به مسدودسازی پول‌های ایران در خارج از کشور بر اثر تحریم‌های امریکا، از سیاست‌های این کشور انتقاد کرد. هوا چونینگ، نوشت: برداشتن کلاه جهان با تسهیل کمی(QE)،  مسدودسازی ذخایر تبادل ارزی ایران، توقیف دارایی‌های افغانستان، بلوکه کردن ۳۰۰ میلیارد دلار از ذخایر طلا و ذخایر تبادلات ارزی و دارایی‌های نهادها و افراد آن در خارج از کشور؛ مطمئناً این موارد کافی هستند برای اینکه امریکا را به راهزن اقتصادی شماره یک جهان تبدیل کند.

جمعی از مردم افغانستان سفارت ایران در کابل را گلباران کردند

 دست آخر اینکه، شماری از شهروندان افغانستان روز چهارشنبه با برگزاری تجمعی در مقابل سفارت ایران در کابل و گلباران آن، از دو ملت ایران و افغانستان خواستند تا درمقابل نفاق دشمنان هوشیار باشند. به گزارش ایرنا از روزنامه «۸ صبح» افغانستان، صبح روز گذشته گروهی از شهروندان افغان با تجمع در برابر سفارت ایران در کابل، حمله فتنه‌گران به اماکن دیپلماتیک ایران در کشورشان را محکوم کردند و بعد از اهدای گل به کارکنان سفارت با قرائت قطعنامه‌ای از دو ملت افغانستان و ایران خواستند که در «مقابل نفاق دشمنان دو ملت هوشیار باشند». در این قطعنامه آمده است: «اگر شماری از افراد مغرض دیروز کنسولگری ایران را در هرات سنگباران کردند، ما امروز به نمایندگی از مردم افغانستان  سفارت ایران را در کابل به نشانه برادری و دوستی گلباران می‌کنیم.» همچنین جمعی از مردم هرات اعم از تجار و افراد سرشناس، با حضور در کنسولگری ایران در این ولایت حمله به این نمایندگی دیپلماتیک را محکوم و از خدمات ایران به افغانستان قدردانی کردند. این اقدام شهروندان افغان دو روز بعد از وقوع حادثه روز دوشنبه در مقابل سفارت ایران در کابل و کنسولگری ایران در هرات انجام می‌شود. اتفاقی که در آن تعدادی از افغان‌ها در مقابل سفارت ایران در کابل و کنسولگری آن‌ در هرات، دست به اعتراض زده و بعد از حمله به ساختمان کنسولگری ایران در هرات، علاوه بر آتش زدن لاستیک در مقابل ساختمان کنسولگری، دوربین‌های امنیتی آن را نیز شکستند.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7886/5/609616/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها