چهارمین جشنواره سنگ‌نوردی در روستای انجدان اراک برگزار می‌شود


اراک - چهارمین جشنواره و مسابقات سنگ نوردی 13 اردیبهشت ماه در روستای انجدان که در فاصله 40کیلومتری شهر اراک قرار دارد، برگزار می‌شود. این رویداد از آن جهت حائزاهمیت است که پس از دو سال وقفه و تعطیلی به علت وقوع کرونا جان تازه‌ای به رویدادهای ورزشی که در طبیعت اجرا می‌شوند، می‌بخشد و به سهم خود توسعه ورزش سنگ‌نوردی در کشور را موجب می‌شود.  روستای انجدان با تاریخ هزار ساله و میراث ارزشمند فرهنگی خود مورد بازدید گروه‌های سنگ‌نوردی و خانواده‌های آنان از اقصی نقاط  کشور قرار می‌گیرد که بی‌شک در حیات اقتصادی روستا و بالابردن انگیزه ساکنان آن در نگه‌داشت میراث‌های تاریخی و فرهنگی سهم بسزایی خواهد داشت.
عباس محمدی، سرپرست اجرایی جشنواره و کسی که مسیرهای سایت سنگ‌نوردی انجدان را گشوده است با اشاره به‌دلیل انتخاب روستای انجدان، به‌عنوان محل برگزاری جشنواره سنگ‌نوردی گفت: شهرستان اراک دارای مناطق کوهنوردی یا سنگ‌نوردی معروفی مانند دیواره و قله لَجوَر در منطقه آب اسکان یا کوه مرتفع شهباز در منطقه شازند می‌باشد.
 اما دیواره عظیم انجدان برای ایجاد سایت آموزش سنگ‌نوردی بسیار مناسب است. این دیواره از جنس آهکی و گستردگی در طول بیش از 400 متر، با ارتفاع بلند و مسیرهای متنوع با درجات صعود مختلف و با توجه به فاصله کوتاه آن تا شهر اراک می‌تواند موجب پیشرفت و توسعه ورزش سنگ‌نوردی در شهرستان اراک و مقام‌آوری در کل کشور باشد.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7894/16/610859/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها