«پلنگ مازندران» هم تیر خورد، هم دارت بی‌هوشی


زیست بوم : پلنگ مازندران که صبح دیروز بر بالای در بانک صادرات قائمشهر دیده شد، تلف شد. پلنگ در حین فرار به یک مأمور نیروی انتظامی حمله می‌کند و محیط‌ زیست مازندران برای نجات مأمور مجبور به شلیک به پلنگ می‌شود. پس از آن حیوان با دارت پلنگ بیهوش می‌شود که درنهایت به مرگ این گربه‌سان منجر شد.
 صبح دیروز کاربران قائمشهری در شبکه‌های اجتماعی فیلمی از حضور یک پلنگ بر سردر بانک صادرات منتشر کردند تا چگونگی حضور این گربه‌سان در منطقه شهری به یکی از پرسش‌های پرسؤال افکارعمومی تبدیل شود. این پلنگ در حین فرار به یکی از مأموران نیروی انتظامی حمله کرد. آن‌طور که کارشناسان محیط‌ زیست به «ایران» می‌گویند، مأموران محیط‌ زیست برای نجات مأمور مجبور شده‌اند به پلنگ دوبار  شلیک کنند.  محیط‌ زیست مازندران تفنگ بیهوشی ندارد. کارشناسی که با تفنگ بیهوشی آشنا است به همراه تفنگ در سمنان حضور دارد و همین مسأله باعث شده تا محیط‌ زیست دست به دامان یکی از دامپزشکان آشنا به شلیک دارت شود. پس از نجات مأمور با شلیک گلوله به سمت پلنگ، دامپزشک با شلیک دارت اقدام به بیهوشی پلنگ کرده است که نجات مأمور در نهایت به مرگ پلنگ منجر شد.
آن‌طور که کارشناسان به «ایران» می‌گویند آنها برای نجات مأمور نیروی انتظامی مجبور شده‌اند به پلنگ شلیک کنند. شلیک گلوله به پلنگ سیل انتقادات را به سمت محیط‌ زیست مازندران روانه کرده است. یکی از کارشناسان محیط‌ زیست مازندران در گفت‌و‌گو با «ایران» نجات دادن مأمور نیروی انتظامی از حمله پلنگ را دلیل این شلیک دانسته و می‌گوید: «هر عقل سلیم و منصفی نجات انسان را به پلنگ ترجیح می‌دهد.» با توجه به ناکامی سازمان حفاظت محیط‌ زیست در موارد متعدد زنده‌گیری حیوان‌ها در شهرهای مختلف در سال‌های گذشته، این جواب برای برخی از افکارعمومی قانع‌کننده نیست. آنها اعتقاد دارند اگر تجهیزات در منطقه وجود داشت، شاید هیچ برخوردی بین مأمور نیروی انتظامی و پلنگ به‌وجود نمی‌آمد. گزارش‌های غیر رسمی از فرار این قلاده پلنگ از باغ شخصی یکی از فعالان اقتصادی قائمشهر خبر می‌دهد.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7894/17/610863/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها