طلایی که از سبد کاروان ایران در بازی‌های آسیایی پرید

تلاش برای بازگرداندن قایق نصیری به آب‌های ایران


فائزه زمانی/ ملی پوش روئینگ به نقطه اول برگشت و بالاخره به جمهوری آذربایجان مهاجرت کرد. بهمن نصیری قایقران زنجانی بعد از بازی‌های آسیایی جاکارتا، وقتی خبری از استخدامش نشد به جمهوری آذربایجان رفت اما با سرمربیگری افشین فرزام در تیم ملی روئینگ و صحبت با او راضی شد برگردد. او در آن مقطع تصمیم گرفت همچنان زیر پرچم ایران پارو بزند اما وعده‌های محقق نشده مسئولان باعث شد قایق آرزوهای نصیری به سرمنزل مقصود نرسد و این بار جدی‌تر پیشنهاد آذربایجانی‌ها را بررسی کند.
نصیری که به گفته خودش 4 سال پیگیر استخدام در یکی از ادارات دولتی بود، با بی‌اعتنایی مسئولان استانی مواجه شد و پیگیری‌های این چند سال نتیجه‌ای برایش نداشت. در این شرایط خبری منتشر شد مبنی بر اینکه بهمن نصیری تصمیم نهایی خود را گرفته و به آذربایجان مهاجرت کرده است.
او در گفت‌و‌گو با خبرنگار«ایران» این موضوع را تأیید کرد: «خبر مهاجرتم صحت دارد اما فعلاً تمایل به صحبت در این باره ندارم و تمام تمرکزم را روی تمریناتم گذاشته‌ام، ان‌شاءالله بعداً در این باره صحبت می‌کنم.» افشین فرزام که مهاجرت نصیری به آذربایجان را اتفاقی ناخوشایند می‌داند به «ایران» گفت:«زمانی که هدایت تیم ملی را قبول کردم، نصیری به آذربایجان رفته بود اما بعد از بازی‌های آسیایی جاکارتا با من صحبت کرد و تمایل داشت با پرچم ایران مسابقه دهد.از همانجا هدف‌گذاری ما شروع شد و 5 ماه بعد مدال طلای قهرمانی آسیا را از آن خود کرد. بعد از مدال طلای قهرمانی آسیا و نتایج خوبش، کشور آذربایجان بیش از قبل به جذب او علاقه‌مند شد و پیشنهاد‌های خوبی ارائه داد. بهمن هم دراین مدت منتظر بود تا ببیند شرایط در ایران برایش فراهم می‌شود یا نه، بنابراین تصمیم او ناگهانی نبود و از قبل همه چیز را بررسی کرده بود. به هر حال ورزشکار حرفه‌ای آن هم در سطح ملی باید از لحاظ مالی تأمین باشد.ما با برنامه جلو رفته بودیم، پله اول قهرمانی آسیا و انتخابی المپیک بود که بخوبی پشت سرگذاشتیم، گام بعدی بازی‌های آسیایی هانگژو بود که متأسفانه ناتمام ماند. بیشتر از هزینه‌های اقتصادی زمان مهم است و حالا با مهاجرت نصیری 3 سال وقت ارزشمند از بین رفت.» قایقران اول روئینگ ایران دو روز قبل از رفتنش شرایط خیلی خوبی در رکوردگیری داشت و حتی رکوردش بهتر از رکورد طلای قهرمانی آسیا و انتخابی المپیک بود. به نظر سرمربی تیم ملی روئینگ، نصیری 10 سال می‌توانست برای ایران افتخارآفرینی کند: «نصیری 25 سال داشت و حداقل 10 سال دیگر می‌توانست برای کشور عزیزمان افتخارآفرینی کند و مدال‌های خوشرنگی به ارمغان بیاورد. او شانس طلای مسلم بازی‌های آسیایی محسوب می‌شد.من 3 سال روی نصیری کار کردم و حالا باید حداقل 3 سال دیگر زمان بگذارم تا بهمنی دیگر بسازم.» با تمام این اتفاقات، اما علیرضا سهرابیان رئیس فدراسیون قایقرانی به بازگشت نصیری امیدوار است: «با مسئولان وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک جلسه دارم و تمام تلاشمان را برای برگشت نصیری انجام می‌دهیم. مشکل اصلی نصیری استخدام بود، وزارت و کمیته ملی المپیک پیگیری لازم برای استخدام او را انجام دادند و حتی با تعدادی از مسئولان در دولت قبلی رایزنی کردند اما متأسفانه مسئولان استانی حمایت نکردند. دست مسئولان وزرات ورزش برای استخدام قهرمانان باز نیست و حمایت بقیه ارگان‌ها لازم است.»

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7894/21/610880/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها