نخستین راند فینال لیگ برتر بسکتبال امشب برگزار می‌شود

ذوب آهنِ تمام ایرانی یا گرگانِ متکی به پتی؟


پریسا غفاری/ بالاخره فینال فصل جاری لیگ برتر بسکتبال از امروز آغاز می‌شود، مرحله‌ای که در آن پرافتخارترین تیم تاریخ مسابقات پس از یک دهه ناکامی از حضور در فینال باید مقابل مدافع عنوان قهرمانی قرار بگیرد. از میان 16 تیمی که ۶ ماه پیش آغازکننده فصل جاری مسابقات باشگاهی بسکتبال بودند، شهرداری گرگان و ذوب‌آهن فینالیست شدند. دو تیمی که رقابت‌های خود را در یک گروه آغاز کردند و حالا هم باید در جدالی که حداکثر 5 دیدار خواهد بود، به کار خود در این فصل پایان دهند.
ذوب‌آهن اولین فینالیست لیگ برتر بسکتبال در فصل جاری بود. تیمی که با ۹ قهرمانی و ۶ نایب قهرمانی پرافتخارترین تیم باشگاهی تاریخ بسکتبال باشگاهی کشور به حساب می‌آید. آخرین حضور ذوب‌آهن در فینال لیگ به بیش از یک دهه پیش بازمی‌گردد و رقابت ناموفقی که در دو فصل متوالی (۸۹-۸۸ و۹۰-۸۹) برای تصاحب جام قهرمانی با مهرام تهران داشت. ذوب‌آهن آن دو فینال را با ناکامی تمام کرد و نتوانست تعداد قهرمانی‌های خود را دو رقمی کند. حالا پس از گذشت ۱۱ سال از آخرین حضور در فینال این رقابت‌ها، این تیم دوباره فینالیست شده و در آستانه یک قهرمانی دیگر قرار گرفته در حالی که حریفش همین سال گذشته فینالیست شد و البته قهرمان.
شهرداری گرگان حریف ذوب‌آهن در فینال لیگ برتر است، تیمی که دو فصل پیش هم حضوری مدعی‌گونه و نزدیک به قهرمانی در لیگ برتر داشت اما کرونا و تأثیری که بر نیمه‌تمام ماندن مسابقات داشت فرصت قهرمانی را از این تیم گرفت. این فرصت اما فصل گذشته بالاخره برای گرگانی‌ها محقق شد و آنها توانستند برای نخستین بار جام قهرمانی لیگ را بالای سر ببرند.
حالا شهرداری گرگان مصمم به ثبت دومین قهرمانی متوالی و ثبت آن در کنار سه عنوان نایب‌قهرمانی‌اش است بخصوص با اتکا به تجربه‌ برخی بازیکنانش مانند «پری پتی»؛ پرتاب سه امتیازی و باورنکردنی این بازیکن از میانه زمین خودی بود که باعث شد شهرداری گرگان در چهارمین دیدار فینال فصل گذشته برابر مهرام پیروز شود و اولین قهرمانی خود را جشن بگیرد. همین بازیکن از مهره‌های تأثیرگذار و قابل اتکای شهرداری گرگان برای مجموعه دیدارهای پیش روی فینال است، در حالی که حریفش با ترکیب کاملاً ایرانی در این رقابت‌ها حضور خواهد داشت. ذوب‌آهن از معدود تیم‌های حاضر در لیگ برتر بسکتبال بود که بدون بازیکن خارجی وارد مسابقات شد و تا فینال هم پیش آمده است. این تیم حتی بعد از اولین دیدار نیمه‌نهایی، سجاد مشایخی بازیکن کلیدی خود را از دست داد اما امیدوار است با اتکا به تأثیرگذاری همین بازیکن که از مصدومیت رها شده و دیگر نفراتش، رقابت برابری با رقیبش داشته باشد. نتیجه رقابت دو تیم در مرحله مقدماتی ثبت یک برد و یک باخت برای هر یک از آنها بود. حالا دو تیم با هدایت مهران حاتمی و فرزاد کوهیان؛ مربیان فعلی و پیشین تیم ملی، افکار و تصمیمات‌شان و البته عملکرد شاگردان‌شان تعیین‌کننده قهرمان جدید لیگ بسکتبال خواهد بود. نخستین راند فینال ساعت 20:15 در مجموعه ورزشی آزادی برگزار می‌شود.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7894/21/610884/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها