هنرمندان در فضای مجازی


با پایان لیالی قدر معرفی آثار تازه هنرمندان در فضای مجازی پررنگ‌تر شده است. اهالی فرهنگ و حوزه کتاب به مناسبت روز جهانی کتاب حضور فعال تری داشته‌اند.

روزی برای رؤیاها
23 آوریل( سوم اردیبهشت) روز جهانی کتاب است. رویدادی سالانه که توسط سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی ملل متحد (یونسکو) برای ترویج مطالعه، نشر و حق چاپ برگزار می‌شود. در این روز در کشورهایی که به کتاب و فرهنگ کتابخوانی و صنعت نشر اهمیت می‌دهند، کتابفروشی‌ها، ناشران، کتابخانه‌ها، مدارس و علاقه‌مندان به کتابخوانی جشنواره بزرگ کتابخوانی برگزار می‌‌کنند و همراه خرید هرکتاب یک شاخه گل رز به خریدار اهدا می‌کنند. به همین بهانه و به خاطر همزمانی با روز سالگرد مرگ ویلیام شکسپیر و میگل د سروانتس، اهالی کتاب از جمله کمال بهروزکیا در پست‌های اینستاگرامی به این موضوع پرداخته‌اند. همچنین اسدالله امرایی هم با انتشار پستی در این باره نوشت: «کتاب رؤیایی است که در دست می‌گیرید.»
چهره‌ها
سعید روستایی با انتشار تصویری از نمایش «داغ ننگ» از پیش فروش بلیت روزهای آغازین اردیبهشت ماه خبر داده است. این نمایش به کارگردانی فرهاد شنتیایی و با تهیه‌کنندگی سعید روستایی، اجراهای خود را آغاز کرده و هر شب در ساعت ۲۱:۴۵، در سالن استاد سمندریان تماشاخانه ایرانشهر به روی صحنه می‌رود. فرهاد شنتیایی، شیرین سلیمی، امیرعلی شیرآبادی، بهزاد کریمی و مهسا شجاعی از بازیگران این نمایش هستند.

شریف لطفی در اینستاگرام خود عکسی قدیمی از ارکستر سمفونیک تهران به رهبری حشمت سنجری منتشر کرده است. در این تصویر از راست به چپ ژاله اسکویی، بیژن قادری، شریف لطفی و جاوید مجلسی دیده می‌شود.

محمدجواد جزینی از برگزاری محفل بررسی و باز خوانی آثار محمدعلی جمالزاده در اسکای روم خبر داده است. این جلسه به صورت مجازی سه‌شنبه ششم اردیبهشت ماه ساعت 18:45 برگزار می‌شود.

مهدی سلطانی تصویری از بازی خودش در سریال «آمستردام» را به اشتراک گذشته و با نقل این دیالوگ از سریال «جنگ‌ها هیچ‌وقت تموم نمی‌شن... فقط آدمان که خسته میشن» از آغاز پخش سریال در شبکه نمایش خانگی خبر داده است. هنگامه قاضیانی، شهرام حقیقت‌دوست، مهدی سلطانی، مهدی پاکدل، مینا ساداتی، مجتبی پیرزاده، روشنک گرامی، نسیم ادبی، ارمیا قاسمی، رؤیا جاویدنیا و... از بازیگران این سریال به کارگردانی مسعود قراگزلو هستند.

محمدحسین مهدویان که از سانسور بخشی از دیالوگ فیلم «درخت گردو» در تلوبیون خبر داده بود اعلام کرده که نسخه کامل و اصلاح شده این فیلم در این پلتفرم بارگذاری شده است. او این فیلم را به پدرش و همه پدران رنج دیده این سرزمین تقدیم کرده و مخاطبان را به تماشای نسخه آنلاین این فیلم دعوت کرده است.

شیدا خلیق تصویری از فیلم «کابل پلاک 10» را منتشر کرده و از حضورش در تازه‌ترین تجربه کارگردانی نوید محمودی خبر داده است. الناز شاکردوست، پدرام شریفی و آرمین رحیمیان دیگر بازیگران این فیلم هستند.


دیگه چه خبر
جشنواره ماهی سیاه کوچولو 23 اردیبهشت ماه در کتابکده قصه و افسانه برگزار می‌شود. هدف برگزاری این جشنواره آشنایی با این شخصیت داستانی و ویژگی‌های او و حفظ یک خاطره جمعی از نمادهای ادبی برای نسل نو است. در این جشنواره برنامه‌های متنوعی برای کودکان و نوجوانان تدارک دیده شده است. این خبر را صفحه اینستاگرام کودکان دنیا منتشر کرده است.

فیلمبرداری «چرا گریه نمی‌کنی» دومین تجربه کارگردانی علیرضا معتمدی به پایان رسید. معتمدی که پیش‌تر فیلم «رضا» را کارگردانی کرده، ساخت دومین فیلم خود را به تهیه‌کنندگی رضا محقق از نیمه‌ اسفندماه سال ۱۴۰۰ آغاز کرده بود. در این فیلم باران کوثری، ‌هانیه توسلی، فرشته حسینی، مانی حقیقی، علی مصفا، لیندا کیانی، نهال دشتی و امیرحسین فتحی بازی کرده‌اند. این خبر را بازیگران این فیلم از جمله لیندا کیانی و فرشته حسینی بازنشر کرده‌اند.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7894/24/610901/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها