دیگه چه خبر؟


باز هم دوگانه خیالی میدان و دیپلماسی

 خبر اول اینکه، مجله صدا در تیتری با عنوان «قفل میدان بدون کلید دیپلماسی» به ادامه حاشیه‌سازی‌ها در دولت گذشته پرداخته و وانمود کرده است که مشکل اصلی مذاکرات وضعیت سپاه و حضور آن در لیست تروریستی امریکاست.
این درحالی است که به گفته مقامات وزارت امور خارجه علاوه‌بر موضوع خروج سپاه از لیست تروریستی ایالات متحده چند مسأله کلیدی در حوزه رفع تحریم وتضمین همچنان نیاز به تصمیم‌گیری امریکایی‌ها دارد. اصلاح‌طلبان درحالی تلاش دارند با واقعی نشان دادن دوقطبی میدان و دیپلماسی ایران را مقصر به نتیجه نرسیدن مذاکرات معرفی کنند که حتی کشورهای غربی و اروپایی نیز اکنون امریکا را مانع اصلی مذاکرات می‌دانند! گفتنی است مجله صدا در دوران ترامپ نیز با تیتر ضدمنافع ملی «دوراهی جنگ و صلح» تلاش داشت تا زمینه را برای وانمود کردن سایه جنگ بر کشور برای تحمیل توافق بد و تسلیم کشور فراهم آورد.

دکور پر معنا؛ به وقت 1:20

 خبر دیگر اینکه، همزمان با سالروز شهادت امام علی(ع)، بیستمین مراسم اجتماع مدافعان حرم، عصر روز شنبه ۳ اردیبهشت ۱۴۰۱ در میدان آیینی امام حسین(ع) برگزار شد.
از محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در حاشیه این مراسم و دکور این برنامه تصویری منتشر شده است که یادآور زمان شهادت حاج قاسم سلیمانی در 1:20 بامداد است.

سفر یک هیأت ایرانی به اقلیم کردستان عراق

 شنیدیم که، منابع عراقی اعلام کردند که یک هیأت ایرانی برای کمک به نزدیک‌کردن مواضع جریان‌های عراقی و تشکیل هرچه سریعتر دولت این کشور، طی هفته جاری راهی اربیل خواهد شد. به گزارش ایسنا، پایگاه خبری بغداد الیوم اعلام کرد که هیأت ایرانی طی هفته جاری به اربیل می‌رود و با رهبر و مقامات ارشد حزب دموکرات کردستان دیدار می‌کند. سفر هیأت ایرانی به کردستان عراق در راستای حل اختلافات میان احزاب سیاسی و تسریع روند تشکیل دولت جدید در این کشور است.
پیش از این، هیأتی از جمهوری اسلامی ایران به ریاست حسن دانایی فرد سفیر سابق ایران در عراق با مسئولان اقلیم کردستان عراق در اربیل دیدار و گفت‌و‌گو کرده بود. این هیأت ۲۱ فروردین ماه گذشته وارد اربیل شده و طی دو روز با «مسعود بارزانی» رئیس «حزب دموکرات کردستان عراق»، «مسرور بارزانی» نخست‌وزیر اقلیم و «نیچروان بارزانی» ریاست اقلیم کردستان عراق، دیدار و درباره موضوعات مرتبط و منطقه‌ای و تحولات عراق و اقلیم کردستان بحث و تبادل نظر کردند. دراین دیدارها طرفین بر تقویت و توسعه روابط در همه زمینه‌ها تأکید کردند.

ثبات ساعت رسمی کشور از سال ۱۴۰۲

 با خبر شدیم که، با توافق مجلس و دولت ساعت رسمی کشور در سال ۱۴۰۲ تغییر نمی‌کند.
به گزارش ایرنا، ابوالفضل ابوترابی عضو کمیسیون شوراهای مجلس با اعلام این خبر گفت: در جریان بررسی و اصلاح مصوبه مجلس درباره عدم تغییر ساعت رسمی کشور که مورد ایراد شورای نگهبان قرار گرفته بود در کمیسیون توافق کردند تا ساعت رسمی کشور از ابتدای سال ۱۴۰۲ ثابت بماند و تغییر نکند. براساس این تصمیم دولت از ابتدای سال آینده تنها می‌تواند ساعت کاری ادارات دولتی را تغییر دهد و نمی‌تواند ساعت رسمی کشور را به عقب یا جلو بکشند.

200 هزار لیتر سوخت قاچاق دیگر هم ضبط شد

 دست آخر اینکه، مسئول روابط‌عمومی منطقه دوم نیروی دریایی سپاه گفت: نیروهای این فرماندهی با توقیف یک فروند شناور خارجی در خلیج‌فارس ۲۰۰هزار لیتر سوخت قاچاق کشف کردند.
به گزارش ایرنا، به نقل از روابط‌عمومی منطقه دوم نیروی دریایی سپاه، سرهنگ غلامحسین حسینی روز یکشنبه اعلام کرد: در این عملیات هشت خدمه این شناور متخلف نیز دستگیر و برای تکمیل روند تحقیقات و سیر مراحل قانونی به مقامات قضایی تحویل داده شدند. مسئول روابط‌عمومی منطقه دوم نیروی دریایی سپاه پاسداران افزود: این شناور با اشراف و رصد اطلاعاتی و عملیاتی مؤثر از سوی منطقه دوم نیروی دریایی سپاه در شمال خلیج‌فارس توقیف و به سمت بوشهر هدایت شد.
حسینی بیان کرد: همچنین پنج فروند لنج که قصد سوخت رساندن به شناور یاد شده را داشتند مورد بازرسی قرار گرفته و مدارک آنها برای بررسی بیشتر و تکمیل تحقیقات ضبط شد. وی مبارزه با قاچاق سوخت را از اولویت‌های نیروی دریایی سپاه دانست و ادامه داد: این مهم در راستای حمایت از تولید ملی و پویایی اقتصاد کشور صورت می‌گیرد و نیروهای عملیات سپاه پاسداران با تمام توان در همه سواحل خلیج‌فارس با قاچاق سازمان یافته از جمله سوخت برخورد جدی و قاطع می‌کنند.
مسئول روابط‌عمومی منطقه دوم نیروی دریایی سپاه افزود: سواحل خلیج‌فارس و نقاط پیرامونی آن به هیچ وجه جای امنی برای فعالیت‌های سودجویان و قاچاقچیان نخواهد بود. گفتنی است هفته گذشته بود که فرمانده مرزبانی هرمزگان نیز از کشف و توقیف یک محموله بزرگ سوخت قاچاق به میزان ۲۲۰هزار لیتر از نوع گازوئیل در سواحل خلیج‌فارس خبر داد.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7894/5/610912/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها