اخبار


قیمت ۸۳ کالای اساسی اعلام شد افزایش قیمت نداریم

وزارت جهاد کشاورزی دیروز قیمت ۸۳ قلم کالای اساسی را بدون تغییر قیمت برای اردیبهشت ماه سال‌جاری اعلام کرد. به گزارش تسنیم، در حالی که طی روزهای گذشته برخی تشکل‌های بخش کشاورزی از جمله انجمن صنایع لبنی و اتحادیه مرغداران از عدم تغییر قیمت محصولات خود تا پایان ماه رمضان خبرمی دادند و صحبت از بررسی قیمت کالاهای خود بعد از ماه مبارک رمضان می‌دادند، وزارت جهاد کشاورزی دیروز لیست قیمت 83 قلم کالای اساسی را بدون تغییر قیمت برای اردیبهشت ماه سال‌جاری اعلام کرد.

گزارشی از تلفات تب کریمه کنگو نداشتیم

 مشاور معاون وزیر جهاد گفت: با توجه به آغاز فعالیت کنه‌ها در فصل گرما، مردم و دامداران توصیه‌های دامپزشکی را جدی بگیرند. امین اسدی گفت: با توجه به تشدید تب کریمه کنگو به‌عنوان یکی از بیماری‌های ویروسی در فصل گرما به مردم و دامداران توصیه می‌شود که هشدارهای دامپزشکی را جدی بگیرند. به گفته او، از ابتدای سال تاکنون گزارشی از تلفات بیماری تب کریمه کنگو نداشتیم. اسدی می‌گوید: افراد از مراکز مجاز عرضه، اقدام به خرید گوشت کنند و پس از خرید نسبت به نگهداری ۲۴ ساعته لاشه در یخچال اقدام کنند. مشاور معاون وزیر گزش کنه آلوده، تماس مستقیم با لاشه گوشت، له کردن کنه با دست یا روی بدن و کشتار دام در محل غیرمجاز را از راه‌های انتقال بیماری اعلام کرد. همه ساله با آغاز فصل گرما و فعالیت کنه‌ها، بیماری تب کنگو در کشور شیوع می‌یابد که برای جلوگیری از این بیماری ویروسی، مردم و دامداران هشدارهای دامپزشکی را جدی بگیرند.

افزایش ۴۰ درصدی توزیع نهاده‌های دامی در میان عشایر

رئیس سازمان امور عشایر ایران گفت: میزان نهاده‌های دامی توزیع شده در میان عشایر کشور در سال گذشته در مقایسه با سال ما قبل آن ۴۰ درصد رشد داشته است.
به گزارش ایرنا، عباس پاپی‌زاده اظهار کرد: در حالی که در ۱۲ ماه سال ۹۹، حدود ۵۰۰ هزار تن نهاده دامی در جامعه عشایری توزیع شده بود، توزیع نهاده دامی در سال ۱۴۰۰ به بیش از ۷۲۰ هزار تن رسید.
رئیس سازمان امور عشایر ایران در ادامه از تلاش برای کسب مجوز برای خرید تضمینی دام زنده از عشایر کشور در سال گذشته خبر داد و گفت: آذرماه سال گذشته، قیمت خرید دام افزایش پیدا کرد این در حالی بود که قیمت دام عشایر تا مهر ۱۴۰۰ پایین بود و هر کیلو دام با کیفیت عشایر ۴۳ هزار تومان به فروش می‌رسید. از این‌رو سیاست خرید تضمینی دام عشایر از سوی سازمان امور عشایر اجرا و در نهایت هر کیلو دام عشایر ۶۴ هزار تومان به فروش رسید.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7894/9/610920/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها