مجمع کدام شرکت‌ها امروز برگزار می‌شود؟

افزایش سرمایه یک شرکت بورسی


طبق اطلاعیه‌های منتشر شده در سایت کدال، امروز، 5اردیبهشت ماه 1401، دو شرکت به‌پرداخت ملت (نماد پرداخت) و توسعه بازرگانی آهن و فولاد میلاد (نماد بمیلا) مجامع خود را در خصوص انتخاب هیأت مدیره و مجمع عادی عمومی سالانه برگزار می‌کنند. همچنین دیروز، 4 اردیبهشت ماه 1401، شرکت سرمایه‌گذاری صنایع ایران (نماد وایرا) مجمع خود را برای تصمیم‌گیری در زمینه افزایش سرمایه برگزار کرد.

 افزایش سرمایه 150 درصدی «وایرا»
شرکت سرمایه‌گذاری صنایع ایران با هدف جلب مشارکت سرمایه و پس‌انداز‌های مردم به بخش مولد اقتصادی برای ایجاد واحد‌های تولیدی و صنعتی در اندازه‌های اقتصادی مطلوب، بهبود وضع نهاد‌های تولیدی و صنعتی که درجهت توسعه تولید، نیاز به سرمایه‌گذاری بیشتر دارند، تأسیس شد.
این شرکت تا پایان سال 1400، توانست از محل سرمایه‌گذاری‌های خود درحدود 3میلیارد و 830میلیون تومان سود شناسایی کرده که در مقایسه با عملکرد مدت مشابه در سال قبل به میزان 68 درصد کاهش داشته است. بیشتر سرمایه‌گذاری‌های شرکت در گروه بیمه و صندوق بازنشستگی به جز تأمین اجتماعی، بانک‌ها و مؤسسات اعتباری و انبوه‌سازی و املاک و مستغلات بوده که با توجه به هدف تأسیس شرکت، قابل توجه است.شرکت قصد دارد سرمایه خود را از مبلغ 88 میلیارد تومان به 220 میلیارد تومان (معادل 150 درصد سرمایه فعلی) افزایش دهد. طبق گزارش توجیهی ارائه شده از طرف شرکت، افزایش سرمایه مذکور از محل سود انباشته و با هدف اصلاح ساختار مالی، افزایش سرمایه‌گذاری در شرکت‌های فرعی و سهام بورسی و جلوگیری از خروج نقدینگی، انجام خواهد پذیرفت.لازم به ذکر است، افزایش سرمایه از محل سود انباشته منجر به ورود جریان نقدی جدید به شرکت نخواهد شد.

افزایش 20 درصدی سود خالص «پرداخت»
شرکت به‌پرداخت ملت در زمینه ابزار نوین شبکه بانکی و ایجاد سهولت در عملیات پولی و بانکی فعالیت می‌کند. این شرکت در صنعت رایانه و فعالیت‌های وابسته طبقه‌بندی می‌شود.
این شرکت توانست در سال مالی منتهی به اسفند 1400، درآمد‌های عملیاتی خود را به میزان 14 درصد افزایش دهد. همچنین از نظر هزینه‌ای نیز، هزینه‌های فروش، اداری و عمومی با افزایش 25 درصدی و هزینه‌های سربار ساخت و بهای تمام شده درآمدهای عملیاتی با 13 درصد افزایش روبه‌رو شد. هزینه‌های مالیاتی شرکت نیز به میزان 31 درصد افزایش را نشان می‌دهد. اما شرکت توانست با کاهش قابل توجه هزینه‌های مالی و افزایش 212 درصدی درآمد‌های حاصل از سرمایه‌گذاری و سپرده‌گذاری‌ها، هزینه‌های خود را تا حدودی جبران کند و سود خالص خود را برای این سال به مبلغ 500 میلیارد تومان برساند که در حدود 20درصد از دوره مشابه سال قبل بیشتر است.با توجه به سنوات گذشته، این شرکت در حدود 75درصد از سودسازی‌های خود را بین سهامداران توزیع می‌کند.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7894/10/610924/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها