قرض ۱۰ میلیارد تومانی فدراسیون عزیزی خادم به پرسپولیس!


گروه ورزشی/ کماکان ابهامات مالی در فدراسیون فوتبال و دوره یک ساله ریاست شهاب‌الدین عزیزی خادم ادامه دارد. در روزهای گذشته خبرهایی درخصوص پرداخت ارقام نجومی به مسئولان میانی فدراسیون فوتبال منتشر شد که از جمله آنها پاداش و دستمزد یک میلیارد و 130 میلیون تومانی مجتبی خورشیدی، سرپرست پیشین تیم ملی بود. در این شرایط تقریباً هر روز موردی در رسانه‌ها منتشر می‌‌شود که بر ابهامات می‌‌افزاید. دیروز خبری منتشر شد مبنی بر اینکه فدراسیون عزیزی خادم 10 میلیارد تومان به باشگاه پرسپولیس قرض داده است. اینکه چرا فدراسیون چنین اقدامی انجام داده، سؤال است چرا که برخلاف مقررات بوده و تخلف محسوب می‌شود. بر اساس برخی گزارش‌ها و تأیید دو مقام آگاه در باشگاه پرسپولیس، این باشگاه در اواخر دوره ریاست عزیزی‌خادم (پیش از عزل در تاریخ ۲۸ بهمن ۱۴۰۰) مبلغ ۱۰ میلیارد تومان از فدراسیون فوتبال قرض گرفته و موعد بازپرداخت هم ۶ ماه تعیین شده است. این درشرایطی است که اخیراً موضوع پرداخت پاداش‌های هنگفت به مشاوران حاشیه‌های زیادی به همراه داشته و عزیزی‌خادم در دوره ریاست خود بر اساس تأیید مسئولان فدراسیون فوتبال،‌ مرتکب حدود ۴۱ مورد تخلف شده و اعضای هیأت‌ رئیسه به خاطر همین تخلفات رأی به عزل او دادند. حالا عزیزی خادم باید به این سؤال پاسخ دهد که بر اساس کدام قانون ۱۰ میلیارد تومان از منابع فدراسیون فوتبال را به یک باشگاه به صورت قرض پرداخت کرده است؟ چند روز قبل حمید سجادی وزیر ورزش و جوانان و میرشاد ماجدی سرپرست فدراسیون فوتبال جلسه‌ای برگزار کردند و در این جلسه ماجدی علاوه بر بیان اینکه برای آماده‌سازی تیم ملی در جام جهانی چه برنامه‌هایی دارند، توضیحاتی به وزیر ورزش ارائه کرد و او را در جریان مشکلات مالی فدراسیون قرار داد. مهم‌ترین دغدغه فدراسیون فوتبال در آستانه جام جهانی 2022 تأمین منابع مالی است. سجادی در جریان این مشکلات قرار گرفت و اعلام کرد که تلاش می‌کند با رایزنی با دولت و کمکی که وزارت ورزش در نظر می‌گیرد، بودجه‌ای را برای آماده‌سازی تیم ملی فوتبال تأمین کند.
درهر حال تخلفات مالی عزیزی خادم با واکنش ورزشی‌ها همراه شده و دیروز سیدضیاء عربشاهی، بازیکن سابق تیم ملی درمورد ماجرای پرداخت حقوق و پاداش نجومی به مجتبی خورشیدی و تعدادی از مدیران و مشاوران در دوره رئیس معزول فدراسیون فوتبال، به فارس گفت: «در این مورد باید افرادی پاسخگو باشند که دم از سالم بودن و صالح بودن می‌زنند اما برای رأی دادن به عزیزی خادم از او پاکت گرفتند. همان گونه که همبازی سابق ما در پرسپولیس در دوران مدیریت خودش در این باشگاه حتی جوراب و کت و شلوار خود را از حساب باشگاه هزینه می‌کرد، عزیزی خادم و همراهانش هم پول‌های هنگفتی را در فدراسیون جابه‌جا کردند‌. هیچ کس هم صدایش درنیامده بود تا اینکه اسناد این تخلفات رو شد. عزیزی خادم با لابی به صندلی ریاست فدراسیون رسید و اکنون باید کمیته اخلاق و حتی سازمان بازرسی پای کار بیایند و به این تخلفات رسیدگی کنند. متأسفانه برخی‌ها به اسم چیزهای دیگر به فوتبال آمدند اما فقط جیب‌شان را پر کردند.»

زمان جلسه مهم کمیته اخلاق مشخص شد
کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال صبح امروز (دوشنبه) جلسه رسیدگی به تخلفات شهاب‌الدین عزیزی خادم رئیس فدراسیون را که در تاریخ ۲۸ بهمن ماه از سوی هیأت رئیسه عزل موقت شد، برگزار می‌کند. در این نشست عزیزی خادم همراه با نماینده قانونی خود می‌تواند حضور داشته باشد تا درباره ۴۱ تخلف منتسب به وی از سوی مسئولان حقوقی و اعضای هیأت رئیسه رسیدگی شود. همچنین کمیته اخلاق اعلام کرده است هیچ کس از داخل مجموعه فدراسیون فوتبال نمی‌تواند در این جلسه شرکت کند و در صورت نیاز برای تکمیل پرونده از آنها توضیح خواهد خواست.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7894/20/610927/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها