چالش کمبود اتوبوس های تهران بار دیگر در شورای شهر


گروه اجتماعی/ رئیس کمیسیون حمل‌ونقل شورای شهر تهران روز گذشته در جلسه شورای شهر تهران با بیان اینکه وضعیت اتوبوسرانی اصلاً خوب نیست، گفت: تعداد اتوبوس‌های فعال تهران به کمتر از ۱۵۰۰دستگاه رسیده است.
وی گفت: یکسری از وظایف در شهرداری ذاتی است که باید  به‌خوبی انجام شود اما باید بگویم ما از مدیران گذشته گلایه‌مند بودیم که 6۵۰۰ اتوبوس را به 2۵۰۰ تا کاهش دادند اما با کمال تأسف اعلام می‌‌کنم که وضعیت اتوبوسرانی اصلاً خوب نیست و در زمان ما تعداد اتوبوس‌های فعال به کمتر از هزار و 500دستگاه رسیده است و به این مسأله توجه کنید واز مدیران توضیح بخواهید.
وی افزود: آمار خرابی مترو خیلی زیاد شده و مسافران دقایق طولانی منتظر می‌‌مانند و این درحالی است که گفته شده بود ۷هزار میلیارد تومان برای خرید قطعات از طریق بانک شهر تأمین کردیم اما باید این کار سرعت داده شود چراکه هنوز محصولی دریافت نشده است.
وی افزود: در بحث سیستم‌های هوشمند نیز اوضاع خوب نیست، به‌گونه‌ای‌که جی‌پی‌اس اتوبوس‌ها خاموش است و تجهیزات الکترونیکی نیز وضعیت نامطلوبی دارد.
علیرضا زاکانی شهردار تهران در این جلسه درخصوص حوزه حمل‌ونقل شهری نیز گفت: بی تردید  سیستم حمل‌ونقل ما فرسوده است. سالیان سال است که اتوبوس جدیدی به شهر اضافه نشده است. ۷۸هزار تاکسی و ون در شهر وجود دارند که بالای ۵۰درصد تاکسی‌ها فرسوده هستند. درخصوص اتوبوسرانی نیز فرسودگی عظیمی داریم و در مورد مترو نیز با توجه به اینکه در دوره مدیریت قبلی اقلام درون انبارها مورد استفاده قرار گرفته است، بخشی از  آنها به صفر رسیده است. تلاش شد مواردی را که با بی‌مسئولیتی و مدیریت نادرست انجام شده بود به جامعه منتقل نکنیم؛ اما همگی این موارد و مشکلات استخراج شده است.
دو جلسه قرارگاه حمل‌ونقل تشکیل شده و امیدواریم شورا فرصتی بگذارد تا در جلسه‌ای مفصل گزارش کاملی از اقدامات حوزه حمل‌ونقل و زمانبندی آن ارائه شود. تفاهمنامه‌های تنظیم شده را برای شورا ارسال خواهیم کرد و می‌‌توانیم آنچه به‌عنوان چهارچوب برای تفاهمنامه‌های آینده نیاز است برای شورا ارسال کنیم.
شهردار تهران همچنین در این جلسه درخصوص ترمیم شبکه آبرسانی شهر تهران نیز اعلام کرد که مقرر شده این موضوع به صورت ویژه پیگیری شود. باید به این نکته اشاره کنم که شهر تهران ۷۰۰کیلومتر شبکه آب‌های سطحی دارد که تاکنون ۵۳۰کیلومتر آن احداث شده و ۱۷۰کیلومتر مابقی باقی مانده است. باید تا سال ۱۴۲۰ این کار تکمیل شود که شهرداری تهران در قالب تفاهمنامه با وزارت نیرو تکمیل و توسعه این شبکه را به صورت جدی دنبال خواهد کرد.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7894/22/610954/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها