بر اساس آخرین آمار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی

رعایت پروتکل های بهداشتی کرونا در کشور 51 درصد است


براساس اعلام وزارت بهداشت، در هفته ۱۱۳ همه‌گیری کووید ۱۹ در کشور، میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی، همچنان پایین و بالغ بر ۵۱.۸۱ درصد بوده است.
براساس اعلام معاونت بهداشت وزارت بهداشت، میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در کشور در هفته منتهی به سوم اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ (از ۲۷ فروردین تا ۳ اردیبهشت ماه)، همچنان پایین و بالغ بر ۵۱.۸۱ درصد بوده است. در عین حال میانگین میزان رعایت بهداشت فردی در اماکن عمومی استان‌های کشور در بازه زمانی ۲۴ تا ۳۱ فروردین ماه ۱۴۰۱، بالغ بر ۵۶.۱۸ درصد بوده است. در این شاخص بیشترین میزان رعایت در استان کرمانشاه با ۶۷.۲۳ درصد و کمترین میزان رعایت هم در استان هرمزگان با ۴۶.۰۵ درصد بوده است. همچنین میانگین رعایت بهداشت فردی در اماکن عمومی کشور از ۱۷ تا ۳۱ فروردین ماه ۱۴۰۱، بالغ بر ۵۶.۱۸ درصد بوده است که استادیوم‌ها با ۹۵ درصد بیشترین میزان رعایت و مراکز ورزشی با ۴۹.۷۹ درصد کمترین میزان رعایت را در این شاخص داشته‌اند.
میانگین استفاده از ماسک در شاغلین و خدمت‌گیرندگان به تفکیک اماکن عمومی استان‌های کشور از ۲۴ تا ۳۱ فروردین ماه ۱۴۰۱ بالغ بر ۵۰.۶۶ درصد بوده است که بیشترین میزان رعایت در استان هرمزگان با ۷۵.۲۷ درصد و کمترین میزان رعایت مربوط به گیلان با ۴۲.۴۱ درصد بوده است.
همچنین میانگین استفاده از ماسک در شاغلین و خدمت‌گیرندگان به تفکیک اماکن عمومی کشور نیز از ۱۷ تا ۳۱ فروردین ماه ۱۴۰۱ بالغ بر ۵۰.۶۶ درصد بوده است.
همچنین میانگین درصد رعایت پروتکل فاصله‌گذاری در اماکن عمومی کشور از ۱۷ تا ۳۱ فروردین ماه ۱۴۰۱، ۴۸.۰۵ درصد بوده که سالن‌های سینما و تئاتر با ۸۵.۷۱ درصد بیشترین درصد رعایت و مدارس با ۳۵.۷۸ درصد کمترین میزان رعایت را داشته‌اند. همچنین میانگین رعایت تهویه مناسب در اماکن عمومی کشور از ۱۷ تا ۳۱ فروردین ماه ۱۴۰۱، ۵۳.۶۷ درصد بوده است. استادیوم‌ها با ۹۲.۵۰ درصد رعایت تهویه مناسب در بالاترین سطح رعایت و مراکز ورزشی با ۴۶.۵۸ درصد در قعر رعایت این پروتکل قرار دارند.
همچنین بنابر اعلام وزارت بهداشت، از ۲۴ تا ۳۱ فروردین ماه ۱۴۰۱ از ۱۴۵۲۰ مدرسه بازرسی انجام شده است. چالش‌های مهم و پرخطر گزارش شده در فضای مدارس نیز شامل متناسب نبودن فضای کلاس‌ها با تعداد دانش‌آموزان (پذیرش بیش از حد ظرفیت کلاس)، عدم رعایت فاصله‌گذاری مناسب بین دانش‌آموزان، عدم رعایت چیدمان صندلی بر اساس فاصله، عدم رعایت استفاده از ماسک در بین دانش‌آموزان کارکنان مدرسه، فراهم نبودن شرایط مناسب برای تهویه و جریان هوا در کلاس‌ها و تجمع والدین در مقابل ورودی و خروجی مقابل مدارس اعلام شده است.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7894/22/610956/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها