اخبـــــار


رئیس مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت:
برای محافظت علیه اٌمیکرون دریافت دوز سوم واکسن لازم است

رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت با تأکید بر لزوم تکمیل واکسیناسیون علیه کرونا از سوی هموطنان، گفت: در حال حاضر هیچ کمبودی از نظر واکسن در کشور وجود ندارد.
به گزارش روابط عمومی وزارت بهداشت، دکتر محمدمهدی گویا با بیان این مطلب گفت: در روزهای اوج بیماری کرونا در ماه‌های مرداد و شهریور۱۴۰۰ شاهد مشارکت وسیع جامعه در واکسیناسیون کووید۱۹ بودیم و برخی روزها بیش از یک و نیم میلیون تزریق واکسن انجام می‌شد، ولیکن با افزایش پوشش واکسیناسیون نوبت‌های اول و دوم و کاهش موارد بیماری بویژه با فروکش کردن موج ششم طی ۲ ماه اخیر موارد مراجعه گروه‌های هدف به پایگاه‌های واکسیناسیون کاهش داشته و تعداد مراجعین روزانه به حدود ۶۰ تا۷۰ هزار نفر کاهش داشته است.
وی در ادامه افزود: در حال حاضر نزدیک به ۶۴ میلیون و ۳۰۰هزار نفر نوبت اول، ۵۷ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر نوبت دوم و ۲۶ میلیون و ۹۰۰ هزار نفر نوبت سوم را دریافت کرده‌اند. گرچه پوشش نوبت اول و دوم در افراد گروه سنی بالای ۵۰ سال بالای ۹۰ درصد و نوبت سوم نیز بالای ۷۵ درصد است ولیکن در گروه‌های سنی زیر۴۰ سال و بویژه در گروه سنی ۵ تا ۱۲ سال شاهد بیشترین تعداد افرادی هستیم که هنوز برای دریافت نوبت‌های واکسن مراجعه نکرده و تأخیر دارند.
رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت همچنین گفت: مطالعات بین‌المللی انجام شده نشان‌دهنده این است که دریافت نوبت سوم واکسن، میزان بستری در بیمارستان به علت ابتلا به سویه جدید اُمیکرون را تا بیش از ۸۰ درصد کاهش می‌دهد، در حالی‌که در سویه دلتا که قبلاً در جهان رایج بود دریافت دو نوبت واکسن همین میزان ایمنی را ایجاد می‌کرد ولی برای محافظت علیه سویه اُمیکرون نیاز به دریافت نوبت سوم واکسن است. لذا از عموم هموطنان دعوت می‌شود تا در اولین فرصت برای تکمیل برنامه واکسیناسیون خود علیه بیماری کرونا اقدام کنند. گویا در پایان گفت: در حال حاضر هیچ کمبودی از نظر واکسن در کشور وجود ندارد و انواع مختلف واکسن تولید داخل که همگی کارایی و اثربخشی بسیار مناسبی نشان داده‌اند در پایگاه‌های واکسیناسیون موجود است.


رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت:
از آبان ۱۴۰۰ خرید خارجی واکسن کرونا نداشتیم

رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت در پاسخ به اظهارات شرکت‌های تولیدی داخلی واکسن در کمیسیون بهداشت مجلس، گفت: خرید واکسن داخلی مطابق قرارداد با شرکت‌های داخلی انجام می‌شود.
به گزارش روابط عمومی وزارت بهداشت، دکتر محمد مهدی گویا با بیان این مطلب در پاسخ به اظهارات مطرح شده توسط نمایندگان هفت شرکت‌ تولیدی داخلی واکسن در کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، گفت: تمام قراردادهایی که وزارت بهداشت برای خرید واکسن از شرکت‌های داخلی بسته، کاملاً مشخص است و بر اساس همان قراردادها خریدهایش را سال گذشته انجام داده و امسال نیز انجام می‌دهد. وی با تأکید بر اینکه همه شرکت‌های تولیدی واکسن از این قراردادها اطلاعات کافی دارند، تصریح کرد: وزارت بهداشت از آبان ۱۴۰۰ تاکنون هیچگونه خرید خارجی واکسن نداشته است.

پرداخت تسهیلات تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان برای زنان سرپرست خانوار

معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری گفت: از زمان شروع فعالیت در معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری، برای فعال کردن ستاد ملی زن و خانواده تلاش‌هایی انجام شد و نخستین جلسه این ستاد با مشارکت بسیار خوب کمی و کیفی اعضا که برخی نیز فراقوه‌ای هستند، برگزار شد.
انسیه خزعلی در گفت‌و‌گو با ایرنا اظهار داشت: چند دستور کار برای طرح در ستاد ملی زن و خانواده وجود داشت که در هفته جاری با تشکیل این ستاد با حضور رئیس جمهور، موضوع ارتقای ساختار اداری مشاوران زن و تشکیل صندوق ضمانت زنان سرپرست خانوار به سرانجام رسید که در نتیجه آن بانوان سرپرست خانوار می‌توانند برای دریافت وام اشتغال خود اقدام کنند. خزعلی ادامه داد: صندوق ضمانت زنان سرپرست خانوار از این پس تسهیلات اشتغال تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان برای زنان معسر سرپرست خانواده دهک‌های یک تا پنج را ضمانت خواهد کرد چون اکنون بیش از ۲ میلیون زن سرپرست خانوار در کشور در این دهک‌ها قرار دارند. وی اظهار داشت: یکی از مشکلاتی که برای پرداخت تسهیلات به زنان سرپرست خانوار در استان‌ها با آن مواجه هستیم این است که زنان سرپرست خانوار به دلیل نداشتن ضامن نمی‌توانند وام اشتغال دریافت کنند و به همین دلیل بسیاری از اعتباراتی که برای زنان سرپرست خانوار در نظر گرفته می‌شود، جذب نمی‌شود که امیدواریم با تشکیل این صندوق، مشکل حل شود.


معاون وزیر بهداشت اعلام کرد
اجرای کامل طرح نسخه‌نویسی الکترونیک تا پایان امسال

معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: با همکاری سه وزارتخانه‌ بهداشت، ارتباطات، اطلاعات و بیمه‌ها، طرح نسخه‌نویسی الکترونیک تا پایان سال‌جاری کامل اجرا خواهد شد.
سعید کریمی به ایرنا گفت: بیش از ۹۰ درصد برنامه نسخه‌نویسی الکترونیک (نسخه‌نویسی آنلاین) پیشرفت داشته و کاری که در ۱۶ سال گذشته بر زمین مانده بود در چهار ماه اخیر به این میزان پیشرفت کرده است. وی درباره یکسان‌سازی درگاه‌ها و وارد کردن بیمه‌های تجاری و تکمیلی به برنامه نسخه‌نویسی الکترونیک، اظهار داشت: این برنامه از طرح‌های ملی و افتخارآمیز کشور است و وزارت بهداشت باید در این زمینه سیاستگذار باشد و اپراتوری طرح را به شرکت‌های دانش بنیان واگذار کند. رقابت این شرکت‌ها باعث می‌شود که پنل‌های مورد پسند کاربران ارائه شود. اکنون برخی از این درگاه‌ها، صوت را به نسخه تبدیل می‌کنند که کار با آنها ساده است.کریمی اضافه کرد: قانون بودجه ۱۴۰۱ نیز به طور شفاف وظایف و بودجه دستگاه‌هایی مانند بیمه و سازمان نظام پزشکی را در زمینه اجرای طرح نسخه الکترونیک معین کرده است.به گفته وی، پزشکان عمومی هم به دلایلی از جمله تمدید پروانه مطب‌ وارد برنامه می‌شوند. در زمینه ارز ترجیحی دارو نیز قانون معین کرده است که اگر نسخه الکترونیک نباشد، مابه‌التفاوت ارز پرداخت نمی‌شود بنابراین همه پای کار خواهند آمد و برنامه نسخه الکترونیک طرحی است که به تدریج بالغ خواهد شد. معاون درمان خاطرنشان کرد: با همکاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، وزارت اطلاعات و بیمه‌ها این برنامه بجز موارد استثنایی که قانون برای نسخه‌نویسی غیرالکترونیک معین کرده به طور کامل تا پایان سال‌جاری اجرایی خواهد شد.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7894/22/610957/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها