اخبار


وزیر کار خبر داد
دهک‌بندی افراد در پایگاه رفاه ایرانیان  

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: تا زمانی که همه دستگاه‌ها به پایگاه رفاه ایرانیان متصل شوند، دهک‌بندی در سیستم به‌صورت محتاطانه انجام می‌شود، یعنی اصل بر این است که افراد درآمد و دارایی ندارند مگر آنکه خلافش ثابت شود. حجت‌الله عبدالملکی درباره آخرین وضعیت پایگاه رفاه ایرانیان، گفت: برخی دستگاه‌ها داده‌ها و اطلاعات آماری خود را در اختیار این پایگاه قرار دادند. این سامانه در حال حاضر فعال است و دهک‌بندی جامعه را مشخص می‌کند، البته به‌دنبال اخذ اطلاعات سایر دستگاه‌ها و ثبت داده‌های آماری آنها در سامانه‌ هستیم.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی عبدالملکی با تشریح راهکارهای تعیین شده برای برخورد با دستگاه‌هایی که همکاری نمی‌کنند، خاطرنشان کرد: ضمانت خوبی در تبصره ۱۷ قانون بودجه سال ۱۴۰۱ لحاظ شده و به موجب این تبصره همه دستگاه‌ها مکلف شدند تا اطلاعات خود را در اختیار قرار دهند. وی تصریح کرد: رئیس جمهورهم در هیأت دولت بر این موضوع تأکید کردند که با دستگاه‌های خارج از هیأت دولت مانند نیروی انتظامی و برخی بخش‌های قوه قضائیه نیز مکاتبه و پیگیری شود. وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه تکمیل اطلاعات پایگاه رفاه ایرانیان طبیعتاً نیاز به همکاری همه دستگاه‌ها دارد، بیان کرد: دستگاه‌ها با این ضمانتی که در قانون بودجه دیده شده، قطعاً همکاری خواهند کرد. عبدالملکی تصریح کرد: تکمیل اطلاعات و ثبت داده‌های آماری در پایگاه رفاه ایرانیان، کمک‌رسانی به بخش‌های ضعیف و کم درآمد جامعه را تسهیل خواهد کرد.

کتاب «اقتصاد مسکن» منتشر شد

کتاب اقتصاد مسکن؛ نظریه‌ها و کاربردها با هدف اشاعه اقتصاد مسکن برای کمک به کنترل و مدیریت علمی این بخش به قلم علی اکبر قلی‌زاده منتشر شد. در پیشگفتار مؤلف با اشاره به مهم‌ترین چالش‌های بخش مسکن تأکید شده است که اهدافی چون کنترل و مدیریت هزینه مسکن، برنامه‌ریزی برای بهبود وضعیت معیشت و اقتصاد خانوار، مهار تأثیرپذیری زیاد شوک‌ها و نوسانات بر اقتصاد مسکن و نیز بهبود توزیع درآمد و کاهش رانت‌ها مستلزم شناخت علمی عملکرد بخش مسکن و بر پایه آن تدوین و اجرای سیاست‌های اقتصادی و راهکارهای مناسب در جهت فائق آمدن بر این چالش‌ها خواهد بود لذا مطالب این کتاب می‌تواند چهارچوب نظری و تجربی قوی جهت تأمین این اهداف ارائه کند.
در این پیش گفتار تأکید شده است که کمک علمی اقتصاددانان در جهت تحلیل اقتصاد مسکن و تبیین عملکرد این بخش و نیز تفکیک تقاضای مصرفی (سرپناه خانوار) و تقاضای دارایی و سوداگری مسکن مهم‌ترین نقش را در تدوین سیاست‌های بهینه ارائه کرده و اینکه بخش مسکن فرصت‌های مناسب در اختیار اقتصاد ملی قرار دهد که رشد تولید و اشتغال تقویت شود و همچنین چالش‌ها و زیان‌ها به حداقل برسد. مطالب این کتاب در چهار فصل تنظیم و ارائه شده که در فصل اول به بررسی مبانی خرد تعادل بازار مسکن پرداخته شده، در فصل دوم مبانی نظری تقاضای مسکن به تفصیل بیان شده و در فصل سوم موضوع تقاضای مسکن و مدل‌های انتخاب گسسته مورد توجه قرار گرفته و در فصل آخر نظریه اقتصادی و مدل‌سازی تقاضای مسکن مطرح شده است.
این کتاب توسط نشر نور علم به تازگی منتشر شده است.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7894/13/610964/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها