اخبــــار


قالیباف در نشست با معاونت‌های پارلمانی دولت:
مجلس و دولت باید در کنار هم مشکلات را حل کنند

رئیس مجلس شورای اسلامی در نشست خود با معاونت‌‌های پارلمانی دولت، روز گذشته با تأکید بر اینکه هیچ زمانی ضرورت هماهنگی میان مجلس و دولت به اندازه امروز نبوده است، بیان کرد: امروز جبهه انقلاب در شرایطی قرار دارد که محکوم به موفقیت است. موفقیتی که انقلاب، کشور و مردم به آن نیاز دارند. البته بارها بر این موضوع تأکید کرده‌ام که هماهنگی میان مجلس و دولت به تنهایی کفایت نمی‌کند. قالیباف با بیان اینکه هماهنگی بسیار قابل اهمیت است اما آن هماهنگی ارزشمند است که منجر به هم افزایی شود افزود: هر هم افزایی دارای یک ذینفع است و در اینجا بدون شک مردم باید از تصمیمات مجلس و دولت ذی‌نفع باشند. رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: ذینفع بودن مردم بسیار مهم است، بنابراین هرکار مهم و یک فرصت بزرگ می‌تواند یک تهدید بزرگ هم باشد. هرکجا بایستید مخالفان سفت و سختی وجود دارد که منافع آنها در تضاد با این راهبرد است. براین اساس آنها به صورت مرتب تلاش خواهند کرد تا این موضوع مهم یعنی منتفع شدن مردم اتفاق نیفتد. وی همچنین اظهار کرد: در شرایط فعلی در صورت هر موفقیتی، آن را به پای مجلس و دولت می‌نویسند و در صورت شکست نیز باز اینگونه خواهد بود. به تمام معنا به جهت کارکردی، رویکردی و باورها در یک قایق نشسته‌ایم و باید همه به یک سمت پارو بزنیم و در صورت هدف‌گذاری درست، انرژی به بیراهه نخواهد رفت.

همسر آیت‌الله جوادی‌آملی درگذشت

حاجیه خانم «سکینه روحی»، همسر گرامی حضرت آیت‌الله‌العظمی جوادی‌آملی روز گذشته در بیست‌ودومین روز از ماه مبارک رمضان به دیار باقی شتافت.

 
با ابلاغ معاون اول رئیس‌‌جمهور
دو جایگاه حقوقی از ترکیب کمیسیون اقتصاد دولت خارج شد

هیأت وزیران در جلسه مورخ ۷ فروردین ۱۴۰۱، به استناد اصل (۱۳۸) قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران مصوب کرد، معاونان اجرایی و اقتصادی رئیس‌جمهور از ترکیب کمیسیون اقتصاد دولت موضوع بند (۱) ماده (۶) اصلاحی آیین‌نامه داخلی هیأت دولت، حذف شوند. در همین راستا، معاون اول رئیس‌جمهور روز گذشته مصوبه مربوط به حذف معاونان اجرایی و اقتصادی رئیس‌جمهور از ترکیب کمیسیون اقتصاد دولت را ابلاغ کرد.
به گزارش «ایران»، علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت نیز در خصوص حذف معاونان اجرایی و اقتصادی رئیس جمهور از ترکیب کمیسیون اقتصادی دولت، گفت: تغییر در ترکیب کمیسیون اقتصادی بنا به درخواست خود این اعضا و به دلیل اشتغالات متعدد و عدم امکان حضور ایشان در جلسات کمیسیون، در جلسه دولت مصوب شد تا حد نصاب قانونی تشکیل جلسات کمیسیون رعایت شود. او تأکید کرد: چنین تغییراتی عادی بوده و قبلاً نیز سابقه داشته است.

واکنش معاون رئیس جمهور به شایعه جابه‌جایی وزرا

معاون امور مجلس رئیس جمهور، حواشی متعددی که برخی درباره تغییر اعضای کابینه مطرح می‌کنند را ناشی از تلاش گروهی برای ناکارآمد جلوه دادن دولت دانست و گفت: این‌ها حتی اسامی متعددی را مطرح می‌کنند و گاهی سخاوتمندانه! لیست خود را تا ۱۰ تغییر در دولت افزایش می‌دهند که اصل تغییر، مسلم تلقی شود یا اینکه عزل و استیضاح وزرا را مطرح می‌کنند، درحالی که تاکنون هیچ استیضاحی، از سوی هیأت رئیسه مجلس اعلام وصول نشده است.
به گزارش فارس، سیدمحمد حسینی با تأکید بر اینکه دولتمردان بی‌وقفه مشغول تلاش برای بهبود اوضاع هستند و به این حدس و گمان‌ها و خبرسازی‌ها هم توجه نمی‌کنند، افزود: در مثالی دیگر، اخیراً در فضای مجازی خواستند روابط معاونت پارلمانی رئیس‌جمهور با مجلس را منفی جلوه دهند، درحالی که با حضور مداوم در مجلس و ارتباط صمیمی با نمایندگان، تعامل بسیار خوبی برقرار است و نمایندگان نظرات و خواسته‌های خود را که مطالبات مردم هست، منعکس و من و همکارانم پیگیر گره‌گشایی هستیم.
معاون امور مجلس رئیس جمهور با بیان اینکه در این دوره ارتباط نمایندگان با رئیس‌جمهور سهل و آسان شد، گفت: در دوره گذشته، غالب نمایندگان دسترسی به رئیس‌جمهور نداشتند بویژه در دو سال پایانی دولت دوازدهم که رئیس‌جمهور وقت به بهانه کرونا حتی برای تقدیم بودجه و معرفی وزیر هم در مجلس حاضر نمی‌شد، اما با شروع به کار دولت مردمی آقای رئیسی، دیدارهای مجامع استانی با رئیس جمهور هماهنگ شد که در این جلسات تک تک نمایندگان به صورت مستقیم نظرات خود را با رئیس جمهور مطرح می‌کنند و بعد هم از طریق دفتر ایشان موارد پیگیری می‌شود.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7894/2/610969/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها