اخبــــار


تأمین زمین نهضت ملی بیش از دو برابر اراضی دولتی مسکن مهر

وزیر راه و شهرسازی با یادآوری اینکه در اجرای طرح مسکن مهر برای ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار واحد آن، طرح تأمین اراضی حدود یک میلیون را دولت برعهده گرفت، تأکید کرد: اجرای طرح نهضت ملی مسکن نیازمند تأمین اراضی ۴ میلیون واحد مسکونی است که بیش از ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار واحد آن توسط وزارت راه و شهرسازی تأمین شده و در این راه باید سایر دستگاه‌ها تعامل و همکاری بیشتری داشته باشند. رستم قاسمی یادآور شد: از آنجایی که ساخت یک واحد مسکونی حداقل به ۲ سال زمان نیاز دارد و برنامه دولت سیزدهم در بخش مسکن اجرای ۴ میلیون واحد مسکونی طی چهار سال دولت است، اجرای طرح نهضت ملی مسکن در دو بخش ۲ میلیونی برنامه‌ریزی شده است تا بتوانیم در زمان بندی مقرر واحدها را آغاز کرده و در زمان مناسب تکمیل و تحویل بدهیم. عضو کابینه دولت سیزدهم تأکید کرد: یکی از برنامه‌های دولت سیزدهم علاوه بر تأمین اراضی توسط مجموعه وزارت راه و شهرسازی بهره‌مندی از توان سایر دستگاه‌ها و وزارتخانه‌هاست که باید طبق قانون جهش تولید مسکن و دستور رئیس ‌جمهور در این خصوص همکاری مناسبی در بخش مسکن با وزارت راه و شهرسازی انجام بشود. قاسمی گفت: در جریان راه‌اندازی بانک زمین حدود ۴۰ هزار پرونده شکایت کلان در حوزه زمین شناسایی شده است و همکاران حقوقی در وزارتخانه باید تلاش کنند تا این پرونده‌ها در محاکم قضایی به نفع دولت و وزارتخانه به سرانجام برسد.

برقراری خط منظم کشتیرانی کانتینری چابهار-هند و چابهار-امارات

خط منظم کشتیرانی کانتینری بین بنادر ناواشیوا و کاندلای هند به بندر چابهار و بالعکس و نیز بندر چابهار به بندر جبل علی امارات و بالعکس برقرار شد. این خطوط با توجه به موضوع برقراری خط منظم کشتیرانی کانتینری بندر چابهار و پیرو توافقنامه بین گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران و سازمان بنادر و دریانوردی جهت جابه‌جایی کالا بین بنادر کاندلا، ناشیوا، جبل علی و بالعکس، ایجاد شده است.

ساخت واحدهای ویلایی در نهضت ملی مسکن

عضو هیأت‌مدیره شرکت عمران شهر جدید «رامشار» گفت: تمامی یک هزار واحد مسکونی نهضت ملی مسکن در شهر جدید به‌صورت ویلایی با متراژ ۲۰۰ تا ۲۲۰ مترمربع ساخته خواهد شد. «ابوذر نکویی» گفت: شهر جدید «رامشار» در ۳۵ کیلومتری زابل و ۱۷۰ کیلومتری زاهدان، مرکز استان سیستان و بلوچستان واقع شده است و بلندترین نقطه حوزه شمال استان محسوب می‌شود و جزو شهرهای نسل یک به شمار می‌رود که با هدف اسکان جمعیت سرریز حوزه سیستان ساخته شده است، وی به ارائه اطلاعاتی از آخرین وضعیت اجرای طرح نهضت ملی مسکن در شهر جدید رامشار پرداخت. عضو هیأت‌مدیره شرکت عمران شهر جدید رامشار، گفت: حدود ۲۲۰۰ نفر برای شرکت در طرح نهضت ملی مسکن ثبت‌نام کردند که پالایش پرونده‌ها هم تکمیل شده است که بر این اساس ۱۰۰۰ نفر واجد شرایط تشخیص داده شدند. وی گفت: با توجه به اینکه منطقه محروم است، بخشی از متقاضیان، متقاضیان خاص و تحت پوشش نهادهایی مانند کمیته امداد و بهزیستی هستند و وجه ۴۰ میلیون تومان اولیه را این دستگاه‌ها پرداخت می‌کنند. وی ادامه داد: ما همزمان کار آماده‌سازی زمین را برای ساخت واحدها پیش برده‌ایم و بزودی عملیات اجرایی شروع می‌شود.

افزایش ۳۵ درصدی جابه‌جایی کالاهای اساسی در بندر شهید رجایی

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان میزان جابه‌جایی کالاهای اساسی از طریق حمل ریلی در سال گذشته را حدود ۴ هزار و ۳۷۵ تن با ۳۵ درصد افزایش اعلام کرد. منصور خرمشکوه در تشریح عملکرد ریلی بندر شهید رجایی در سال‌های ۱۴۰۰ و ۱۳۹۹، میزان جابه‌جایی کالا از طریق این خطوط در سال ۹۹ را پنج میلیون و ۵۲۵ هزارتن اعلام و اظهار کرد: این در حالی است که در سال گذشته این رقم به هفت میلیون تن کالا با ۲۵ درصد افزایش به ثبت رسید. وی ادامه داد: در سال گذشته از هفت میلیون تن کالا، حدود پنج میلیون و۸۰۰ هزار تن مربوط به صادرات و حدود یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن کالا نیز از طریق حمل ریلی وارد این بندر شده است.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7908/11/612961/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها