خانه‌های ایمن برای زلزله‌زدگان قطور شهرستان خوی

5هزار واحد مسکونی آسیب‌دیده در زلزله قطور بازسازی شد


ارومیه - پنج هزار و ۴۳۰خانواری که در زلزله اسفند سال ۱۳۹۸ قطور در شهرستان خوی، مسکن خود را از دست داده بودند، دوباره به خانه‌های خود بازگشته‌اند. خانه‌هایی ایمن که دیگر ترس و دلهره ریزش به‌خاطر زلزله و حوادث طبیعی در آن راه ندارد.
حدود ۲۶ماه از زلزله چهارم اسفند ۱۳۹۸ قطور می‌گذرد و از همان روزهای نخست پس از وقوع زلزله، با تأکید مسئولان استانی و کشوری، روند خدمات‌رسانی به مردم منطقه زلزله‌زده قطور آغاز شد.
به گزارش ایرنا، مدیرکل مدیریت بحران آذربایجان‌غربی اظهار کرد: بیشتر واحدهایی که در زلزله چهارم اسفند ۱۳۹۸ خوی و سلماس با بزرگی ۵.۷ به وقوع پیوست و دچار خسارت شده بود  به‌صورت کامل تعمیر و در اسرع وقت تحویل متقاضیان شد.
امیرعباس جعفری افزود: برای نخستین‌بار در کشور ۵۷۰میلیارد ریال از محل اعتبارات شرکت بیمه‌گذار خسارت به واحدهای آسیب دیده از زلزله قطور از توابع شهرستان خوی پرداخت شده است.
وی اضافه کرد: علاوه بر مبالغی که از محل بیمه پرداخت شده، در مجموع به هر واحد مسکونی خسارت‌دیده در این منطقه ۴۰۰میلیون ریال وام بانکی چهار درصد سود با بازپرداخت ۱۵ساله، ۱۰۰میلیون ریال وام بلاعوض برای احداث، ۱۰۰میلیون ریال وام بلاعوض اسکان موقت، ۵۰میلیون ریال کمک بلاعوض معیشتی و ۵۰میلیون ریال وام بلاعوض خرید احشام پرداخت شده است.
وی گفت: برای تسریع در روند بازسازی باید هرچه سریع‌تر تسهیلات دراختیار مردم قرار گیرد و آنها نیز پس از اخذ تسهیلات با همراهی بنیاد مسکن نسبت به احداث واحدهای مسکونی اقدام کنند؛ البته این روند با هدف توسعه مناطق مختلف استان، بخصوص مناطق روستایی با جدیت بیشتری دنبال می‌شود.
 یاسر رهبردین معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان‌غربی نیز با اشاره به اینکه آذربایجان‌غربی جزو ۵استان آبی کشور است، یادآور شد: در کنار زلزله‌خیز بودن استان، با توجه به وجود ۹۰هزار کیلومتر رودخانه اصلی و فرعی، خطر سیل نیز روستاهای استان را تهدید می‌کند که باید بنیاد مسکن در بحث احداث دیوار ساحلی توجه جدی داشته باشد.
عادل نجف‌زاده، نماینده مردم خوی و چایپاره در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: در حال حاضر بیش از پنج هزار واحد مسکونی زلزله‌زده در بخش قطور احداث شده است.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7908/16/612978/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها