ایران در ایران


آبرسانی به ۱۰ هزار روستای کشور

ارومیه - معاون حقوقی، پشتیبانی و مجلس شورای اسلامی وزیر نیرو گفت: آبرسانی به ۱۰ هزار روستای کشور در دستور کار دولت سیزدهم قرار دارد.
به گزارش خبرگزاری صداوسیما، احمد حیدری در حاشیه بازدید از سدهای سیلوه و کانی سیب در شهرستان پیرانشهر افزود: در این راستا شهرهای دارای مشکل آب شرب نیز مورد بازنگری قرار خواهند گرفت تا از آب شرب سالم و بهداشتی برخوردار شوند.
معاون حقوقی، پشتیبانی و مجلس شورای اسلامی وزیر نیرو در خصوص طرح‌های آبرسانی در شهرستان پیرانشهر نیز گفت: از محل اعتبارات محرومیت زدایی اعتبارات مطلوبی به این امر اختصاص یافته که با این اعتبارات عملیات اجرایی دو مجتمع روستایی آغاز و دو مجتمع دیگر نیز در برنامه‌های اجرایی قرار دارد.
وی اظهار کرد: مطالعات اولیه تصفیه‌خانه آب پیرانشهر به اتمام رسیده و برنامه‌های جامعی برای تأمین آب شرب مردم پیرانشهر و روستاهای اطراف آن تدوین شده است.
احمدی افزود: در این راستا در کوتاه مدت و تا در مدار قرار گرفتن تصفیه‌خانه، آب شرب پیرانشهر از چاه‌های جدید یا سد کانی سیپ تأمین خواهد شد.
مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور نیز در این بازدید گفت: تأمین آب شرب روستاهای استان در قالب جهاد آبرسانی برنامه‌ریزی شده و وزارت نیرو نیز در این خصوص برنامه‌های جامعی را در دستور کار دارد.
اتابک جعفری افزود: در این راستا در مدت زمان ۳۰ ماه، کل روستاهای باقی‌مانده، از آب شرب سالم و بهداشتی برخوردار خواهند شد.
وی گفت: در آذربایجان غربی نزدیک به هزار میلیارد تومان به این امر اختصاص یافته که با صرف آن ۳۷۰ روستا از آب سالم و بهداشتی بهره‌مند خواهند شد.

تغییر کاربری بخش‌ها و تخت‌های بدون بیمار کرونایی در‌مشهد

مشهد - جانشین معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: بخش‌ها و تخت‌های بدون بیمار کرونایی تغییر کاربری داده‌اند و به گروه‌های تخصصی خودشان خدمت‌رسانی می‌کنند تا دسترسی مردم بیشتر از قبل باشد.
به گزارش خبرگزاری صداوسیما، دکتر ایوب توکلیان با اشاره به اینکه در حال حاضر ۱۳۴ بیمار کرونایی در بخش‌های عادی و ۴۶ نفر در بخش‌های مراقبت ویژه کرونا بستری هستند، تأکید کرد: خوشبختانه شاهد تداوم روند کاهشی مراجعات، بستری‌ها، موارد بدحال و فوتی‌های کرونایی بودیم، که این موضوع موجب خرسندی تمامی خادمان حوزه سلامت شده و در میان آمار‌های بسیارخوب ثبت شده در روز‌ها و هفته‌های اخیر باید به‌طور خاص به ثبت عدد صفر در آمار فوتی‌های روزانه کرونا در چند روز متوالی اشاره کرد و امیدواریم این وضعیت ادامه یابد.
وی گفت: با بهتر شدن وضعیت کرونا فرصت خدمت‌رسانی بهتر و بیشتر به بیماران غیرکرونایی فراهم شده است.

جلوی ورود فاضلاب از ۱۹ خروجی به کارون تا مهر ماه گرفته می‌شود

اهواز - مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان گفت: با فعالیت تصفیه‌خانه شرق اهواز، تا مهر سال‌جاری از ورود ۱۹ خروجی فاضلاب به رودخانه کارون جلوگیری خواهد شد.
محمدرضا کرمی‌نژاد در حاشیه آیین آغاز بهره‌برداری تصفیه‌خانه شرق اهواز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه ۲۴ خروجی فاضلاب وارد رودخانه کارون می‌شود، بیان کرد: آب بهره‌برداری از این تصفیه‌خانه برای مصارف صنعتی و کشاورزی استفاده خواهد شد.
وی گفت: ساخت تصفیه‌خانه شرق اهواز از سال ۸۸ توسط دو شرکت ایرانی و کویتی آغاز شد که اعتباراتی به میزان ۱۳ میلیون یورو و ۳۶۰۰ میلیارد ریال که در مجموع ۴۵۰۰ میلیارد ریال است در نظر گرفته شد و اگر اکنون این پیمان بسته می‌شد بیش از ۱۰ هزار میلیارد ریال هزینه می‌شد.
کرمی‌نژاد اظهار داشت: تجهیزات این تصفیه‌خانه مدرن و ظرفیت آن ۱۱۲ هزار مترمکعب در شبانه روز برای جمعیت ۵۲۲ هزار نفر است. این تصفیه‌خانه در سال ۹۲ ساخته شد ولی به‌دلیل اینکه وارد مدار نشد، خط خروجی آن به سرقت رفت به همین منظور از سال گذشته و در دولت سیزدهم برای تکمیل این تصفیه‌خانه اقدامات مؤثری انجام گرفت.
مدیرعامل شرکت آبفای خوزستان اظهار داشت: علاوه بر تصفیه‌خانه شرق اهواز، تصفیه‌خانه فاضلاب غرب نیز در دست ساخت است که ۳۶ میلیون یورو اعتبار برای آن در نظر گرفته شده است. مشکلاتی در تأمین اعتبار داشتیم که با تلاش مسئولان این مشکلات رفع شد. این تصفیه‌خانه ۲۰۰ هزار مترمکعب فاضلاب در شبانه روز را تصفیه خواهد کرد. همچنین تصفیه‌خانه‌ای در منطقه گلدشت اهواز ساخته خواهد شد که در حال تأمین زمین این تصفیه‌خانه هستیم، با راه‌اندازی این سه تصفیه‌خانه از ورود فاضلاب به رودخانه کارون جلوگیری خواهد شد.
وی با اشاره به وضعیت اجرای طرح فاضلاب اهواز ادامه داد: از مجموع ۲۳۰ کیلومتر ساخت و ترمیم شبکه فاضلاب اهواز، ۲۰۰ کیلومتر انجام گرفته و می‌توان گفت فاضلاب از زیر پای مردم جمع شده اما هنوز کامل رفع نشده و تا چهار ماه آینده هیچ نقطه کوری در فاضلاب اهواز نباید وجود داشته باشد.

جای خالی کارخانه‌های روغن کشی در خراسان جنوبی

بیرجند- رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: نبود کارخانجات روغن‌کشی و کمبود انبار و سردخانه از مهم‌ترین مشکلات پیش روی استان بوده که نیازمند چاره‌اندیشی است.
مهدی جعفری شنبه شب در کارگروه تنظیم بازار خراسان جنوبی با اشاره به نظارت‌های انجام شده بر بازار بیان کرد: از دهم آذرماه سال گذشته تاکنون ۲۳ هزار و ۵۰۷ مورد بازرسی در استان انجام شده است.
وی ادامه داد: ۲۳ هزار و ۶۱۰ مورد گزارش به ستاد خبری ۱۲۴ اعلام شده که به ۲۱ هزار و ۱۰۰ مورد شکایت پاسخ داده شده است.
جعفری اظهار کرد: در زمینه اختفا و عرضه کالا خارج از شبکه هم ۴۲ میلیارد و ۸۱۳ میلیون ریال تخلف شناسایی شده است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی ارزش ریالی تخلفات معرفی شده به تعزیرات حکومتی را ۱۸ میلیارد و ۱۹۵ میلیون ریال دانست و گفت: بیشترین حجم بازرسی‌ها از نانوایی‌های استان انجام می‌شود.

یک‌هزار و صد  پرونده مربوط به سرقت تابلوهای جاده‌ای در البرز

کرج - مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای البرز با اشاره به اینکه سرقت تجهیزات جاده‌ای جان رانندگان و کاربران جاده‌ای را به خطر می‌اندازد، گفت: در سال گذشته  یک‌هزار و 117 فقره پرونده سرقت تابلو و علائم راهنمایی و رانندگی جاده‌ای در استان تشکیل و پیگیری شده است.
علی زندی‌فر افزود: همچنین در سال گذشته 57پرونده مربوط به تخلفات شرکت‌ها و رانندگان بخش حمل‌ونقل جاده‌ای در کمیسیون‌های ماده ۱۱ و ۱۲ بررسی شد.
وی افزود: عمده تخلفات بررسی شده در کمیسیون ماده ۱۱ مربوط به حمل بار بدون بارنامه، رعایت نکردن مقررات حمل‌ونقل و پروتکل‌های بهداشتی، فقدان تجهیزات ایمنی و حرکت در مسیر غیرمجاز بوده و عمده تخلفات بررسی شده در کمیسیون ماده ۱۲ نیز شامل سوءاستفاده از شناسه ملی و کدپستی، تغییر مبلغ کرایه در بارنامه، عدم نظارت مدیر فنی، پرداخت نکردن کرایه راننده و نبود تجهیزات ایمنی می‌شود.
زندی‌فر با بیان اینکه در حال حاضر 116شرکت حمل‌ونقل کالا و مسافر در استان فعالیت دارند، گفت: مردم، رانندگان و صاحبان کالا و بار می‌توانند هرگونه شکایات خود را از طریق سامانه ۱۴۱ جهت رسیدگی به اداره‌ کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای البرز اطلاع دهند تا در کمیسیون‌های مربوطه با متخلفان برخورد قانونی لازم انجام گیرد.




آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7908/16/612979/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها