اخبـــــار


ردپای مرد غریبه در قتل دختر 5 ساله

گروه حوادث/ با گذشت دو هفته از قتل دختر 5ساله در شهرستان پردیس، شواهد و مدارک و تحقیقات پلیسی این فرضیه را که کودک، قربانی آزار و اذیت‌های دوست مادرش شده باشد پررنگ کرد.
به گزارش خبرنگار حوادث «ایران»، این حادثه هولناک ساعت ۹:۴۵ صبح جمعه 9اردیبهشت به بازپرس محمد وهابی اعلام شد و با حضور تیم جنایی در بیمارستانی در پایتخت، آنها با جسد دختر5ساله در حالی مواجه شدند که آثار کبودی و سوختگی روی بدن او بود و حکایت از کودک‌آزاری داشت. مادر کودک در تحقیقات اولیه مدعی شد: با شوهرم اختلاف داشتم و جدا از هم زندگی می‌کردیم. شوهرم ساکن پاکدشت بود، گاهی می‌آمد و دخترمان را با خود می‌برد. سه شب قبل هم سراغ من آمد و دخترمان را با خود برد اما پنجشنبه شب دخترم را نیمه‌جان مقابل در خانه‌ام پیدا کردم.
به دنبال این ادعا به دستور بازپرس جنایی، پدر این کودک بازداشت شد. مرد جوان در تحقیقات گفت: ادعای همسر سابقم را قبول ندارم. بچه پیش مادرش بود و به خانه من نیامده بود. همسرم از مدتی قبل با مردی غریبه زندگی می‌کند و آن مرد تهدید کرده بود اگر می‌خواهد با او زندگی کند باید بچه را تحویل بهزیستی یا من بدهد؛ الان هم مطمئنم همسرم و این مرد، دخترم را کشته‌اند. با توجه به اظهارات متناقض زن جوان و همسرش، به دستور بازپرس شعبه دوم دادسرای جنایی تهران، هر دو بازداشت شدند. در ادامه تحقیقات مشخص شد هیچ مدرک و شاهدی برای تأیید اظهارات زن جوان در مورد اینکه بچه در زمان حادثه پیش پدرش بوده وجود ندارد. از سویی زن جوان در ادامه تحقیقات گفته بود که دوستش بهنام به خانه‌اش رفت‌وآمدی ندارد، اما مدارک و عکس‌هایی به‌ دست آمد که این موضوع را رد کرد. این در حالی بود که وقتی مأموران برای تحقیق از بهنام راهی خانه‌اش شدند، مشخص شد وی متواری شده است. کنار هم قرار دادن این مدارک، احتمال دست داشتن بهنام در مرگ دخترک را پررنگ کرد و بازپرس جنایی دستور بازداشت او را صادر نمود. این در حالی است که پزشکی قانونی علت اولیه مرگ را ضربه مغزی اعلام کرده و آزار و اذیت دخترک را تأیید کرده است.

گوشت‌ چرخ‌کرده با ضایعات حیوانی

گروه حوادث / مرد شیاد با استفاده از ضایعات طیور و احشام، گوشت چرخ کرده تولید می‌کرد و به رستوران‌ها در شهرری می‌فروخت.
به گزارش خبرنگار حوادث «ایران»، مدتی قبل مأموران کلانتری خاورشهر از فعالیت فردی در تولید و توزیع گوشت‌های تقلبی در میان برخی از رستوران‌ها باخبر شده و رسیدگی به موضوع را در دستورکار خود قرار دادند. در جریان رصدهای انجام شده مشخص شد گزارش واصله صحت دارد و با هماهنگی مقام قضایی مجوزهای لازم برای انجام عملیات نیز دریافت شد.
سرهنگ دوستعلی جلیلیان فرمانده انتظامی شهرستان ری در این باره گفت:‌ در ادامه مأموران که نسبت به شناسایی هویت و مخفیگاه متهم اقدام کرده بودند، با حضور در مخفیگاه وی در خاورشهر این فرد را دستگیر و به مقر انتظامی منتقل کردند.
در بازرسی از محل دستگیری این فرد، مأموران با حجم انبوه اضافات و ضایعات طیور و احشام روبه‌رو شدند که در بررسی‌ها مشخص شد متهم با استفاده از چرخ گوشت صنعتی، فضولات کشف شده را با هم مخلوط کرده و به‌عنوان گوشت چرخ شده و با قیمتی ارزان‌تر به رستوران‌ها فروخته است.
وی افزود: از محل تولید این گوشت چرخ‌کرده‌های تقلبی، حدود ۱۰۰کیلوگرم گوشت چرخ‌کرده و حدود ۶۰۰کیلوگرم اضافات و ضایعات طیور و احشام کشف شد که محل با دستور قضایی پلمب و متهم نیز پس از پایان تحقیقات و تشکیل پرونده به دادسرا منتقل شد.

افزایش مرگ معتادان بر اثر سوء مصرف مواد مخدر

گروه حوادث: مصرف مواد و داروهای مخدر و بلعیدن بسته‌های مواد (جهت انتقال) از سوی معتادان اصلی‌ترین عامل مرگ معتادان در سال گذشته اعلام شد. به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان پزشکی قانونی کشور در سال گذشته پنج هزار و ۳۴۲ نفر بر اثر سوءمصرف مواد و داروهای مخدر و محرک در کشور جان خود را از دست دادند که ۷۸۱ نفر آنها زن بودند.
بر اساس این گزارش آمار تلفات سوءمصرف مواد در سال ۱۴۰۰ با رشد ۱۵،۲ درصدی نسبت به سال قبل از آن مواجه بود و استان‌های تهران با یک‌هزار و ۳۳۷ نفر، فارس با ۴۴۷ نفر و اصفهان با ۴۳۳ نفربیشترین فوتی و استان‌های خراسان جنوبی با ۲۵، ایلام با ۲۷ و خراسان شمالی با ۲۹ فوتی کمترین آمار تلفات اعتیاد را داشتند. در این مدت یک‌هزار و ۷۴ نفر نیز بر اثر مصرف مواد مخدر، ۲۸۲ نفر مواد محرک و یک‌هزار و ۵۶۹ نفر بر اثر مصرف همزمان چند دسته مواد و دارو جان خود را از دست داده‌اند.

مرگ بادی پکرها و بادی سافرها
دکتر علی ضیایی کارشناس حوزه تشریح درباره مرگ بادی پکر و بادی سافرها گفت: بادی پکرها افرادی هستند که حجم بالایی از مواد مخدر را برای جابه‌جایی و معمولاً عبور از مرز می‌بلعند و پس از دفع آنها را توزیع می‌کنند. اما بادی سافر فرد معتادی است که مواد مصرفی خود را برای مخفی کردن در پلاستیک‌های کوچک بسته‌بندی کرده و آن را می‌بلعد تا بتواند دوباره مورد استفاده قرار دهد که در خیلی موارد مشاهده می‌شود این بسته‌ها در معده فرد نشتی داده و خطراتی را برای افراد ایجاد می‌کند.
در بادی پکرها از آنجا که حجم بسته‌های بلعیده شده بسیار زیاد است، افراد در صورت نشت مواد در معده یا روده‌هایشان به‌سرعت و حتی پیش از رسیدن به مرکز درمانی جان‌شان را از دست می‌دهند. وی با بیان اینکه اغلب بادی پکرها برای سود مالی به این کار تن می‌دهند، اظهار کرد: در موارد بلع مواد، علاوه بر نشتی مواد در معده، گاهی انسداد روده‌ها نیز پیش خواهد آمد که پس از انتقال به مرکز درمانی علت آن مشخص می‌شود.
این کارشناس حوزه تشریح در خصوص برخی دلایل مرگ معتادان در زندان‌ها نیز تصریح کرد: گیرنده‌های درد در افراد معتاد به دلیل مصرف بالای مواد مخدر، فعال نیست و از آنجا که بیشتر معتادان دچار زخم معده و زخم‌های مزمن گوارشی هستند، بدون آن‌که متوجه درد باشند بر اثر زخم‌های گوارشی و ریختن اسید معده در حفره شکمی جان‌شان را از دست می‌دهند.
بر‌اساس این گزارش، دکتر ضیایی گفت: زخم‌های مزمن گوارشی معمولاً با استرس‌هایی که به فرد وارد می‌شود عمیق‌تر شده و موجب سوراخ شدن و ریختن محتویات معده به حفره شکمی می‌شود که کشندگی بسیار بالایی دارد.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7908/19/612991/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها