گفت‌وگو با سرعتی‌زن سابق تیم‌ملی والیبال و هوادار دوآتشه آبی‌های پایتخت

غلامی: خوشحالم استقلال قهرمان شد


حضور بازیکنان بزرگ والیبال در تهران اتفاق بزرگی است

مهری رنجبر/ عادل غلامی یکی از هواداران پروپا قرص استقلال است که معمولاً دست از کری‌خوانی محترمانه برنمی‌دارد و حالا که تیمش قهرمان لیگ‌برتر شده، حسابی سر‌به‌سر دوستان پرسپولیسی‌اش می‌‌گذارد. او دیروز حین مصاحبه با خبرنگار«ایران» هم ترک عادت نکرد. بازیکن فصل گذشته تیم والیبال شهرداری‌ارومیه درباره مسابقات قهرمانی باشگاه‌های والیبال آسیا و قهرمانی تیم محبوبش استقلال، صحبت کرد.

حضور بازیکنان بزرگ در تهران برای مسابقات قهرمانی باشگاه‌های آسیا را چطور ارزیابی می‌‌کنی؟
قطعاً اتفاق بزرگ و خوبی است. والیبال از زمانی برای ایرانی‌ها مورد توجه بیشتری قرار گرفت که بازیکنان بزرگ و تیم‌های مطرح دنیا برای بازی با ایران در لیگ ملت‌ها به تهران آمدند. این وضعیت باعث شد والیبال در ایران جایگاه خاصی پیدا کند، حتی وقتی بازیکنان مطرح خارجی در لیگ‌برتر والیبال بازی می‌‌کردند، لیگ کیفیت بهتری داشت. به هر حال حضور بازیکنان پرآوازه و شناخته شده سبب می‌‌شود شرایط بهتری برای والیبال به وجود بیاید.
سعید معروف بعد از خداحافظی با تیم‌ملی در المپیک توکیو به تهران آمد و در نشست خبری اعلام کرد که این بازی‌ها آخرین بازی‌اش در ایران است. نظرت چیست؟
این تصمیم شخصی سعید است. او یکی از اسطوره‌های والیبال ایران است و برای همه والیبالی‌ها قابل احترام. مطمئنم عاقلانه تصمیم گرفته و روی این موضوع فکر کرده و بعد از آن اعلام کرده است.
تصور والیبال ایران بدون سعید معروف چگونه است؟
هر اتفاقی ممکن است بیفتد، البته او با قرارداد کوتاه‌مدت به پیکان آمده که اتفاق خیلی خوبی است. بازیکنانی مثل سعید حتی باید برای زمان کوتاه هم، برای والیبال ایران عرض‌اندام کنند و قابلیت‌هایشان را نشان دهند.
برای بازی فینال باشگاه‌های آسیا به سالن می‌‌آیی؟
چرا که نه. اگر تهران باشم حتماً می‌‌آیم. شک ندارم بازی فینال با حضور بازیکنان بزرگ خیلی جذاب می‌‌شود. به نظر من بازیکنان جوانان والیبال هم باید به سالن بیایند و بازی‌ها را تماشا کنند چراکه نکات زیادی برای یادگیری  وجود دارد، البته به شرطی که به نکات فنی توجه کنند، نه به حواشی.
برای فصل جدید لیگ‌برتر پیشنهاد داری؟
هنوز نقل‌وانتقالات شروع نشده است.  فعلاً منتظرم تا پیشنهادات برسد و بعد از ارزیابی، تیم جدیدم را انتخاب کنم. البته یکی، دو پیشنهاد از لیگ‌های خارجی داشتم اما به توافق نرسیدیم.
شما هوادار استقلال هستی، از قهرمانی آن چقدر خوشحالی؟
استقلال همیشه قهرمان است. این فصل هم کارش سخت بود چراکه رقبای خیلی خوبی داشت اما خوشحالم با این قهرمانی، هواداران استقلال خوشحال هستند. به نظر من چند سال از این حدود 9 سالی که دست‌مان به جام نرسید، نگذاشتند استقلال قهرمان شود.
تو هم معتقد هستی سلطانی‌فر، وزیر ورزش و جوانان پیشین بین دو باشگاه بزرگ پایتخت تفاوت قائل بود؟
نه به این شکل اما 4سال اخیر هر وقت استقلال وضعیت خوبی پیدا می‌‌کرد و به قهرمانی نزدیک می‌‌شد، برایش حاشیه به وجود می‌‌آوردند که تیم رو به افول رفت، اما امسال  از نظر مدیریت و مربی ثبات داشت و نتیجه‌اش را گرفت.
به نظر تواستقلال با فرهاد مجیدی، بهتر از استقلال با مربیان قبلی‌اش است؟
من به لحاظ فنی خیلی از فوتبال سر درنمی‌آورم اما فرهاد مجیدی جزو بازیکنانی بود که محبوبیت زیادی در استقلال داشت و تیم با او روند خوبی طی کرد و همین نشان می‌‌دهد مربی موفقی است. مجیدی حتی جایگاه اجتماعی‌اش هم بالا است. استقلال به چنین سرمربی‌ای نیاز داشت.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7908/21/613001/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها