لیورپول قدم به قدم به سمت رؤیای چهارگانه می‌رود

یورگن کلوپ، آقای جام‌ها


گروه ورزشی/ لیورپول دومین جام این فصل را هم به دست آورد. آنفیلدی‌ها بعد از 16 سال قهرمان جام حذفی انگلیس شدند تا این جام به جام اتحادیه اضافه شود که پیش‌تر موفق به کسب آن شده بودند. جالب اینکه همه چیز تکراری و شبیه فینال جام اتحادیه بود. لیورپول و چلسی باز هم در 120 دقیقه بازی، چیزی جز تساوی بدون گل نصیب‌شان نشد. کار به ضربات پنالتی کشیده شد و این بار هم نیمه قرمز جمعیت در ورزشگاه ومبلی جشن قهرمانی راه انداختند و چلسی در یک فینال دیگر هم ناکام ماند. جام حذفی به لیورپول رسید. برای اولین بار پس از سال 2006، آنها توانستند قدیمی‌ترین و تاریخی‌ترین جام دنیای فوتبال را فتح کنند. یورگن کلوپ دومین مربی تاریخ فوتبال انگلیس پس از سر الکس فرگوسن شد که چهار جام معتبر فوتبال انگلیس را با یک باشگاه فتح می‌کند، یعنی لیگ، لیگ قهرمانان، جام اتحادیه و جام حذفی.
حالا برای یورگن کلوپ و مردانش یک فینال دیگر هم در راه است؛ دوازده روز دیگر، در پاریس. آنجا رئال مادرید در مقابل تیم کلوپ قرار خواهد گرفت. طرفداران لیورپول جشن باشکوه و گسترده‌ای برگزار کردند، اما این بازی به نفع مادریدی‌ها هم بود. این برد هزینه خودش را برای لیورپول داشت. این تیم در نیمه اول محمد صلاح را به دلیل مصدومیت از دست داد، و ویرجیل فن‌دایک هم در وقت اضافه تعویض شد. صلاح در دقیقه 32 زمین را ترک کرد و حالت چهره او گویای همه چیز بود. چهار سال پس از آن شکست تلخ در فینال لیگ قهرمانان اروپا در کیف که صلاح با آسیب کتف زمین را با چشمان گریان ترک کرد، این بار در لندن بود که درد به سراغ او آمد. مشکل او از ناحیه کشاله ران است و مشخص نیست که چقدر جدی است. اگر کلوپ در دو بازی باقیمانده لیگ به ستاره‌هایش استراحت ندهد، اشتباه بزرگی را مرتکب شده است. او مجبور است تمرکز اصلی خود را به فینال لیگ قهرمانان اروپا در پاریس بگذارد. مانند دیدار فینال جام اتحادیه، هر دو تیم مجبور بودند سخت تلاش کنند. مانند آن دیدار، سرنوشت این بازی در 120 دقیقه هم مشخص نشد و مانند فینال جام اتحادیه، این لیورپول بود که تحت فشار خوب کار کرد. الیسون بکر باز هم قهرمان لیورپول در ضربات پنالتی شد و جام دوم هم به آنفیلد رسید.
کلکسیون جام‌های کلوپ
یورگن کلوپ تمام جام‌هایی را که یک مربی می‌توانست در یک تیم انگلیسی کسب کند بالای سر برده است. این هشتمین قهرمانی لیورپول در تاریخ رقابت‌های جام حذفی بود که پس از 16 سال به دست آمد. با این حال یورگن کلوپ سرمربی سرخ‌ها که در این فصل با رؤیای چهارگانه در فوتبال انگلیس و اروپا می‌درخشد، با قهرمانی اخیر در جام حذفی کلکسیون جام‌های قهرمانی‌اش با این تیم منطقه مرسی ساید را تکمیل کرد. او حالا در تمامی رقابت‌ها که یک تیم انگلیسی می‌توانست قهرمان شود، با لیورپول قهرمان شده است. جام‌هایی که یورگن کلوپ طی 7 سال حضورش در این تیم برده، عبارتند از: قهرمانی لیگ برتر، قهرمانی لیگ قهرمانان اروپا، قهرمانی در سوپرجام اروپا، قهرمانی در جام باشگاه‌های جهان، قهرمانی در رقابت‌های اتحادیه و قهرمانی در جام حذفی.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7908/21/613004/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها