اخبار


سومی ایران در المپیک ۲۰۲۱ ناشنوایان

کاروان ‌ورزش ایران در پایان بازی‌های المپیک ۲۰۲۱ ناشنوایان - برزیل در رده سوم جدول مدالی ایستاد. بیست و چهارمین دوره این بازی‌ها روزهای ۱۱ تا ۲۵ اردیبهشت به میزبانی کاشیاس دوسول برزیل برگزار شد و کاروان ایران با شعار «موفقیت در سکوت» با ۱۴۰ نفر شرکت کرد و در پایان با کسب ۱۴ مدال طلا، ۱۲ نقره و ۱۴ برنز در جایگاه سوم جدول مدالی ایستاد. اوکراین با کسب ۵۶ طلا، ۳۶ نقره، ۳۷ برنز و مجموع ۱۲۹ مدال صدرنشین شد و امریکا با ۱۹ مدال طلا، ۱۰ نقره، ۲۲ برنز و مجموع ۵۱ مدال در رده دوم قرار گرفت.

تیم والیبال سانتوری هم مقابل پیکان کم آورد
صعود با طعم صدرنشینی

 پیکان با پیروزی در حساس‌ترین بازی دور مقدماتی مسابقات قهرمانی باشگاه‌های والیبال آسیا به دور دوم صعود کرد. پیکانی‌ها بعد از برد بی‌دردسر در روز اول مسابقات مقابل گاز جنوبی عراق، دیروز با نتیجه 3-1 از سد سانتوری ژاپن گذشتند و صدرنشین گروه شدند. تیم ژاپنی در بازی قبل خود مقابل راتچاسیمای تایلند به برتری دست یافته بود. دو تیم در ست نخست پایاپای پیش رفتند اما در ادامه، اشتباهات شاگردان پیمان اکبری کار دست‌شان داد و دریافت بد هم مزید برعلت شد تا سانتوری ۲۵-۲۲ برنده شود.
برگشت سیدمحمد موسوی به ترکیب پیکان و اسپک‌های سرعتی‌اش و البته هنرنمایی انگاپت و نیمیر عبدالعزیز باعث شد نماینده ایران ست دوم را با پیروزی ۲۵-۱۹ پشت سربگذارد. ست سوم پیکان بهتر از دو ست قبلی کار کرد و حتی سرمربی تیم در امتیاز ۲۲-۱۷ ذخیره‌ها را جایگزین بازیکنان فیکس کرد و ۲۵- ۱۹ برد و ست چهارم هم کار را تمام کرد. گرچه اشتباهات فردی در ست چهارم بازهم کار را برای پیکانی‌ها سخت کرد اما سانتوری چاره‌ای جز تسلیم شدن نداشت و‌ با امتیاز ۲۵-۲۱ مغلوب شد. تیم والیبال پیکان با دومین برد و ۶ امتیاز صدرنشین شد و صعودش به دور دوم را جشن گرفت. پیکان امروز مقابل ناخون راتچاسیمای تایلند قرار می‌گیرد؛ حریفی نه چندان قدرتمند.

هندبال بانوان در گام آخر

فینال لیگ برتر هندبال بانوان امروز بین تیم‌های سپاهان و تأسیسات دریایی برگزار می‌شود. سپاهانی‌ها که در مسابقه رفت با نتیجه 23-19 از سد حریف تهرانی گذشته بودند امروز در تالار هندبال برای رسیدن به جام طلایی به مصاف هم می‌روند. تیم تأسیسات باید حریفش را با بیش از اختلاف 6 امتیاز ببرد وگرنه قهرمان این دوره زردپوشان اصفهانی معرفی می‌شوند تا همانند تیم مردان مدال‌های طلا را به گردن بیندازند.

رونمایی از سردیس رؤسای اسبق کمیته ملی المپیک

مراسم رونمایی از سردیس رؤسای اسبق کمیته ملی المپیک، صبح 27 اردیبهشت ماه در سالن استاد فارسی آکادمی ملی المپیک برگزار می‌شود. سردیس حسن غفوری فرد، اکبر ترکان دو رئیس اسبق کمیته ملی المپیک، زنده یاد محمدرضا یزدانی خرم رئیس فدراسیون‌های والیبال و کشتی و زنده یاد ابوالقاسم فارسی عکاس ورزشی ساعت 10 صبح فردا در سالن استاد فارسی آکادمی ملی المپیک رونمایی می‌شود.

رجبی به سوریه می‌‌رود

فدراسیون بسکتبال سوریه از یک داور بین‌المللی ایران برای قضاوت در لیگ این کشور دعوت کرد. سوریه‌ای‌ها از محمد رجبی دعوت کردند تا روزهای 27 اردیبهشت – 10 خرداد  در مرحله نهایی لیگ برتر مردان این کشور سوت بزند.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7908/21/613007/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها