هنرمندان در فضای مجازی


سی‌وسومین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب این روزها مؤلفه تکرار شونده در فضای مجازی اهالی فرهنگ و هنر بخصوص حوزه کتاب است. ناشران و نویسندگان هم پیشنهادهایشان برای خرید کتاب بهتر را به اشتراک می‌گذارند و هم آثار تازه خود را معرفی می‌کنند. فرصت 10 روزه نمایشگاه همچنین ضیافتی برای دیدار اهالی فرهنگ و گپ و گفت و تبادل اندیشه است.

روزهای نمایشگاه کتاب
کتاب‌های انتشارات هزاربرگ، امسال علاوه بر حضور در نمایشگاه (در غرفه انتشارات سوره مهر و مهرک) در نمایشگاه مجازی کتاب نیز همزمان در نشانی اینترنتی book.icfi.irقابل دسترسی است. این اطلاعات را محمد حمزه‌زاده به اشتراک گذاشته و راهنمایی کرده که علاقه‌مندان برای خرید مجموعه قصه‌های شیرین دلستان و گلستان به این غرفه مراجعه کنند. مجموعه پنج جلدی قصه‌های شیرین دلستان و گلستان، نوشته محمد حمزه‌زاده، با تصویرسازی حسن عامه‌کن و مجاهده پورشمسیان حاوی 24 قصه شیرین و خواندنی و ماندنی است.

انتشارات پرتقال که ناشر تخصصی کودک نوجوان است این روزها با حضور نویسندگان و مترجمان جلسه دیدار با مخاطبان برگزار کرده است. رژینا قوامی، فرمهر منجزی، فاطمه شمسی، شیدا رنجبر، نیلوفر امن‌زاده، معصومه نفیسی، نگار شجاعی، حمید اباذری و طاهره ایبد در این غرفه با دوستداران کتاب دیدار کردند و فردا هم ریحانه جعفری مترجم و نویسنده این رده سنی به غرفه پرتقال می‌آید.

«قول شرف» کتابی است که پروین علی‌پور به‌دنبال کنندگان صفحه اینستاگرامش توصیه کرده که در سبد خریدشان از نمایشگاه کتاب قرار گیرد.
اکبر ایرانی مدیر عامل مرکز پژوهشی میراث مکتوب تصویری از دیدار با شاهنامه‌پژوه برجسته سجاد آیدنلو استاد دانشگاه پیام نور ارومیه در نمایشگاه کتاب به اشتراک گذاشته است. طبق نوشته او کتاب آذربایجان و شاهنامه سجاد آیدنلو امسال برنده جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی شد. او همچنین تصاویری از دیدار با جناب باغستانی مترجم کتاب دولت فاطمیان در مصر، جناب نوراللهیان مشاور پیشین سازمان اسناد، حجت‌الاسلام محمدمسجدجامعی، صادق اشکوری فهرست‌نگار و مدیر نشر مجمع ذخایر اسلامی، سعید رضا دوست پژوهشگر و شاعر، دکتر سمیه شکری مدرس مثنوی و علیرضا ملک‌زاده مدیر انتشارات افق ملک منتشر کرده است.

نشر ثالث از دیدار با هیوا قادر، نویسنده کردِ اهل عراق در نمایشگاه کتاب تهران خبر داده است. علاقه‌مندان این نویسنده ساعت 17 چهارشنبه 28 اردیبهشت‌ماه می‌توانند در راهرو 26 غرفه 40 حضور یابند.

بیداد و تمنا
پرویز مشکاتیان آهنگساز خزان، بیداد و تمنا که سابقه همکاری با محمدرضا شجریان، هوشنگ ابتهاج، شهرام ناظری و محمدرضا لطفی را در کارنامه دارد روز ۲۴ اردیبهشت ۱۳۳۴ متولد شد. به همین مناسبت آوا مشکاتیان ویدیویی از گفت‌و‌گوی صمیمانه پدرش پرویز مشکاتیان در اوایل دهه 80 درباره بداهه نوازی را منتشر کرده و نوشته است: «دانا پدر، عزیزترین بی‌مانندم، خوشا به سعادتم که تو را داشتم اما بیچاره من که آنقدر زود محکوم شدم به زیستن بی‌تو… زادروزت بر من فرخنده پدر» پرویز مشکاتیان روز دوشنبه ۳۰ شهریور سال ۱۳۸۸ و هنگامی‌که ۵۴ سال داشت بر اثر نارسایی قلبی در منزلش در تهران درگذشت.
چهره‌ها
حامد کمیلی ویدیویی از نمایش «دکتر نون زنش را بیشتر از مصدق دوست دارد» را به اشتراک گذاشته و با اعلام خبر پایان اجراهای این تئاتر به کارگردانی هادی مرزبان نوشته: «سپاس از دکتر نون که دوباره ما را مجال صحنه آفرید. سپاس از همه گروه دوست داشتنی و مهربانم و سپاس از شما که نگاهتان سختی راه را بر ما هموار کرد... و پایان.»

حسین کیانی از آغاز نمایش «پروین» در تاریخ هشتم خردادماه خبر داده است. درام تاریخی و چهره‌نگارانه (پرتره) «پروین»، برشی از زندگی پروین اعتصامی، شاعر شناخته‌شده معاصر است که همزمان با هشتادویکمین سالمرگ پروین اعتصامی، در سالن اصلی مجموعه تئاتر شهر روی صحنه می‌رود. او اعلام اسامی بازیگران این نمایش را به زمان تکمیل گروه بازیگران این نمایش موکول کرده است.
دیگه چه خبر
چهاردهمین دوره جشن بزرگ منتقدان و نویسندگان سینمایی ایران بدون برگزاری جشن منتخبان خود را معرفی کرد و فیلم «آتابای» به کارگردانی و تهیه‌کنندگی نیکی کریمی، جوایز اصلی را به دست آورد و پیشتاز جوایز این دوره از جشن منتقدان شد. نیکی کریمی (بهترین فیلم، بهترین کارگردانی)، هادی حجازی‌فر (بهترین فیلمنامه) و جواد عزتی (بهترین بازیگر نقش مکمل مرد) به همین بهانه در صفحه اینستاگرام خود تصاویری از فیلم را منتشر کرده‌اند. گفتنی است حسین علیزاده نیز برای این فیلم تندیس بهترین موسیقی متن را کسب کرد.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7908/24/613018/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها